دولت مردان بخاطر منافع سیاسی خود حاضر نیستند مسئولیت این کار را به شهردار واگذارکنند و جان مردم برایشان مهم نیست .انشااله نوبت ما هم میشود که سرپل صراط خفت انها را بگیریم
به نقل از وبسایت خود شهرداری تهران 10 درصد از مسافرتهای روزانه توسط مترو و 30 درصد با تاکسی اتوبوس و مینی بوس انجام میشه. (شما تا حالا مترو یا اتوبوس خالی دیده اید؟)
تکلیف 60 درصد بقیه چیه؟ (از این 60 درصد 40 درصد رو مسافرکشهای شخصی و 20 درصد رو وسایل نقلیه شخصی بر عهده دارند)
یعنی ظرفیت مسافرکشهای شخی 4 برابر مترو هست!
فرض کنید این 40 درصد از فردا مسافرکشی نکنن آیا مترو برای این ظرفیت ساختیم؟ اگر نساختیم خوب مشکل از خود دولت و حکومت است نه مردم!
حالا هی از مردم مایه بگذارید هی طرح ترافیک درست کنید زوج و فرد درست کنید محدوده اش رو از دم در خونه مردم بگذارید به مسافرکشهای شخصی گیر بدین به وسایل نقلیه شخصی تک سرنشین گیر بدین. مشکل حل میشه؟
اوج ترافیک تهران همت و نیایش- صدر هست برای این مسیر می دونید نه اتوبوس هست نه بی آرتی و نه مترو! (فرض کنید از پونک بخواهید برید تجریش ایا بجز تاکسی و ماشین شخصی وسیله نقلیه دیگه ای هم هست؟
تازه اگه همه خط متروها هم درست بشه باز تو این مسیر (و مسیرهای مشابه) کسی از مترو استفاده نمی کنه چون مثلا اگر بخواهید از شهرک غرب بروید نیاوران باید در مسیر مترو نوردی 27 8 ایستگاه رو رد کنید (که میشه تقریبا 1.5 ساعت!) مسیری که فقط 10 کیلومتر هست!
شما ها که پست و مقام گرفتین حقوق نجومی گرفتین املاک تخفیفی گرفتین یه خورده با غیرت کار کنید!
خودروسازهاي داخلي مسئول اين هواي آلوده هستند در شهري مانند استانبول باوجود سيستم حمل ونقل عمومي مناسب اما ميليونها خودرو در سطح شهر درتردد ميباشد و ترافيكهاي بسيارسنگيني وجود دارد اما از آلودگي هوا خبري نيست چون هم خودروهاي روز دنيا و با استاندارد وهم سوخت استاندارد استفاده ميشود يعني حتي اگر حمل ونقل عمومي خوبي هم داشته باشيم بازهم وجود تعدادي خودرو بي كيفيت داخلي باز ميتواند هوا را آلوده كند چاره كار تعطيلي كارخانه هاي خودرو سازي و ورود خودروهاي با استاندارد روز دنياست .
بدا به حال ملتی که فقط به خاطر رفتگان پیاده روی می کند .
بیایید روزهایی رو هم برای زندگی پیاده روی کنیم و از تکبر و غرور آمیخته به حماقتمان در عدم استفاده از وسایل عمومی دست برداریم
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
استاد با ماشین خودت که میری تو خیابون هزار نفر از گدا و دستفروش و زورگیر و قمه کش ازت آویزون هستند وای از روزی که بخواهی پیاده بری ! این کار ها تو تهران عملی نیست . وگرنه خیلی جا های دنیا مردم برای تردد از دوچرخه استفاده می کنند
ناشناس
||
۰۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
دوچرخه دوچرخه دوچرخه دوچرخه هم برای سلامتی ملت چاق خوبه هم برای هوا و طبیعت
اینها رو فراموش کردین بگید:
- کیفیت بسیار بد بنزین و گازوئیل
- ساخت و ساز غیراصولی آسمانخراشهای نهادهای دولتی در غرب تهران
- نبود پارکینک کافی و ایجاد عمدی موانع حرکتی در خیابانها (دوربرگردان) که باعث طی مسافت بیشتر و مصرف بیشتر بنزین میشه
- کمتر شدن حجم فضای سبز مناسب در اطراف شهرها بخصوص تهران
ما هنوز هم شاهد تردد وانت های پیکان در حد اوراقی ، اتوبوس های واحد ، موتورسیکلت ، خودرو های بدون معاینه فنی ، تولیدات داخلی که از هیچگونه استانداردی بر خوردار نیستند ، به اضافه کمبود وسایل حمل و نقل عمومی و وضعیت بد مترو به خاطر دستفروش ها و .... و..... هستیم ! دولت اگر عزمی برای کمتر کردن آلودگی هوا دارد به عنوان اولین قدم باید وسایل حمل و نقل عمومی را رایگان کند ( اتوبوس و مترو ) سپس واحد های تولیدی آلاینده را تعطیل کند . ولی به نظر می رسد در حال حاضر جان مردم برای هیچکدام از مسئولین اهمیتی ندارد بلکه موضوع مهم ما سقوط آمریکا یا خر و الاغ نامیدن رییس جمهور شیطان بزرگ است .
1.کم بودن میزان اکتان بنزین که موجب احتراق و سوخت ناقص بنزین در موتور و در نتیجه ورود آلاینده ها به هوا می شود.
2.وجود فرودگاه مهرآباد تهران موجب آلودگی شدید هوا به هنگام فرود و بلند شدن هواپیما می شود.
3.وجود پالایشگاه نفت و نیروگاه های حرارتی
4.گاز سوز بودن بخاری ها و شوفاژها و اجاق های پخت و پز بجای برقی بودن
5.مازوت سوزی توسط نیروگاه ها جهت جلوگیری از قطع گاز خانگی به علت برقی نبودن وسائل گرمایشی منازل
6.وجود آزبست در لنت ترمزها
7.کارخانجات سنگبری
8. مسکن مهر پردیس به سبب تراش کوهستان و نیز سنگین شدن هوا و در نتیجه عدم تبادل باد
9.ارائه مجوز به برج سازی به سبب سود سرشار برای شهرداری در نتیجه عدم امکان تبادل باد
10.ارائه مجوز به تردد کامیون ها با سوخت گازوئیل
11.عدم تجهیز شهر به یک ناوگان حمل و نقل عمومی به سبب سود سرشار فروش خودروهای شخصی روزانه یک هزار دستگاه !
12.عدم ساخت پل و زیرگذر در تقاطع ها در نتیجه ده ها دقیقه روشن ماندن موتور وسائط نقلیه پشت چراغ های قرمز
13.ارائه مجوز به تخریب باغات و ساخت و ساز برج و ویلا به سبب سود سرشار برای شهرداری
14.عدم حمایت از تولید و واردات خودروهای پاک با سوخت خورشیدی و برقی