ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
باز هم تصمیمات یک شبه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
پیشنهاد میکنم اداره کشور به تابناک و صدا و سیما واگذار شود!
احد ایمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
کارت سوخت جز درد سر و هزینه اضافی چیز دیگری نداره. اینها همش چرت وپرته که مجلس اشتباه انجام داده.
طرح کارت سوخت از اولش اشتباه بود. تو کدوم کشوری بنزین با کارت داده میشه؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
تابي جان انقدر تحليل ابكي نوشتي فكر كنم از سامانه كارت سوخت سودي نصيبت ميشده!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
خدایا چطور اموال عمومی تباه میشه چرا اختیار مون دست این آدم های بی لیاقت دادیم
ن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
كاملا با نظر نويسنده مخالف هستم زيرا هيچكدام از مواردي كه ايشان برشمردند در طول اين سالها اجرايي نشده است و همه آنها در حد حرف ميتوان اينكار را كرد باقي مانده بود .
راننده پر مصرف راحت بنزينش را باهمان نرخ ميزد ( كارت جايگاه يا كارت ديگران )
سامانه كارت سوخت براي بنزين سهميه اي بود خدايش بيامرزد تمام شد
نويسنده محترم چنان از جيب مردم خرج ميكند كه خداي نكند به مقامي برسد ! بنده خدا افزايش نرخ با كدام علت ؟ مقايسه با فوب خليج فارس و گران كردن بنزين و يا مقايسه كردن خنده دار با قيمت آب معدني و نوشابه كه توسط كارشناساني مانند شما صورت ميگيرد ؟
بنده خدا سري به روستاها بزن ببين همين گراني سوخت چطور باعث نابودي كشاورزي شده . مردم كم درآمد آنجا به دليل هزينه سوخت ماشين آلاتشان را نميتوانند روشن كنند .
در شهر هم كه هرروز برجمعيت موتورسواران اضافه ميشود و مردم خطرات جاني رانندگي با موتور هم بدليل هزينه پايينتر سوخت به جان خريده اند .
اينها را جزو هزينه 20 ميلياردي نياورده ايد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
واقعا متاسف شدم برای این دولت با این کار، چرا که یادم میاد قبل از کارتی شدن بنزین چه هرج و مرج و بی نظمی حاکم بود. طرح شبنم رو که برداشتن اینم بردارن کا راه برای خودشون هموار بشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
من نمیگم حتما کار خوبی بود ، ولی شما هم کارتون شده یک طرفه به قاضی رفتن! چرا با یک نفر موافق طرح صحبت نمیکنید تا استدلال های اون ها رو هم بشنویم؟!
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
به نظر من مزیت قابل توجه کارت سوخت، کنترل قاچاق بوده.که اگر دولت متعهد باشه متناسب با قیمت تمام شده بفروشه قاچاق تقریبا بلا موضوع میشه.
بقیه مزیت هایی که برای کارت سوخت مطرح بوده، عمدتا برای شرایط امنیتی و تحریمی کارکرد داره.
با توجه به کار اضافی که هر مرتبه سوخت گیری انجام میشه، علاوه بر هزینه نگهداری سیستم، باید زمانی که میلیونها نفر برای استفاده از کارت سوخت مصرف میکنن و همینطور کاهش ظرفیت جایگاه ها به دلیل همین زمان رو به هزینه های کارت سوخ اضافه کرد.
ارزش حذف کارت سوخت بسیار بیشتر از مزایای اون هست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
قاعدتا قاچاقچیان سوخت ابزار و شرایط لازم جهت قاچاق سوخت را مهیا خواهند کرد . آمار میزان کاهش قاچاق سوخت بعد از سهمیه بندی فارغ از دیگر عوامل کنترلی چقدر بوده است؟
لزوم وجود کارت سوخت و سامانه موجود در شهرهای مرکزی کشور که امکان قاچاق وجود ندارد چه توجیهی دارد؟
تعداد خودروهای مسروقه در کشور سالانه چقدر است و واقعا امکان تهیه سوخت برای سارقی که خودرو میدزدد خیلی سخت است؟
تعداد و نوع خودروهای موجود در کشور و میانگین مصرف آنها تقریبا مشخص است .(فارغ از موضوع کیفیت و پر مصرف بودن آنها)میزان پیمایش هر خودرو چه اطلاعات ذیقیمتی را می تواند برای سیستم حمل و نقل ما داشته باشد؟
الگوهای سفر و مصرف میتوانند از طریق سامانه کلی تری مانند مصرف جایگاه های سوخت در هر منطقه هم بدست بیایند چه اصراری بر ریز شدن ان بدون نیاز اماری وجود دارد؟
وجود سهمیه و امکان ذخیره سهمیه برای مصارف آتی موجبات ایجاد بار مالی به دولت می شود .
هزینه نگهداری 1/10 برای سامانه ای که خروجی قابل توجهی ندارد امکان استهلاک 10 ساله آنرا صفر میکند.در واقع بعد از 10 سال 200 میلیارد دیگر برای وجود ان هزینه شده است.
نظرات بیشتر