شايان
|
Spain
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
چرا ما بايد تافته جدا بافته ديگر كشورها باشيم؟! از ديگران ياد بگيريد كه چطور قاجاق سوخت بايد كنترل شود نه اينكه بخواهيد با كارت سوخت كنترل كنيد. ميشود كشورهايي كه از كارت سوخت استفاده ميكنند نام ببريد؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
آخه مگه کل دنیا کارت سوخت دارن؟ از راههای دیگه مگه نمیشه آمار بدست آورد؟ حتما باید این دستگاه عریض و طویل رو داشته باشیم تا ببینیم مصرف بنزین روزانه ما چقدره؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
تا به حال از داده های جمع آوری شده کارت سوخت در چه موردی استفاده شده است ؟
منزل ما در محدوده طرح ترافیک است و عملا فقط یک روز در هفته می توانم از خودرو استفاده کنم. این مسئله را از داده های مصرف سوخت خودرویم که بوسیله کارت سوخت جمع آوری میشود قابل رویت است. یعنی من در ماه با احتساب میانگین سالانه که مسافرت ها را هم شامل میشود چیزی در حدود 30 لیتر بنزین مصرف کرده ام. این یعنی آلودگی کمتر هوای تهران اما به اندازه کسی که هر روز از خودرو استفاده می کند باید عوارض شهرداری و بیمه پرداخت کنم.
اگر ادعای استفاده از داده های کارت سوخت را دارید چرا مثل کشور های اروپایی که کارت سوخت هم ندارند و فقط بر اساس خوداظهاری دارنده خودرو در مورد تعداد روزهای استفاده از خودرو عوارض و بیمه به آن تعلق میگیرد، شما هم اینکار را نمیکنید.
چرا عوارض شهرداری خودرو و غیره را بر اساس مصرف سوخت خودرو تعیین نمیکنید ؟
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
حذف کارت سوخت اشتباه، چونکه ابزاری مدیریتی می باشد که پس از صرف هزینه های زیاد تحقیقاتی و ... زیرساخت های آن بوجود امد و عملیاتی شد. شاید در شرایط حال کارایی نداشته باشد، ولی می تواند به عنوان ابزاری در شرایط بحران از آن برای مدیریت بحران استفاده کرد. ( البته بحث های قاچاق سوخت و ... نیز می باشد )
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
چقدرم که مديران ما مديريت بلدند. آخه کجا از اين آمار استفاده شده ؟ اينم شده بود آب و نون واسه رانت يک سري
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
با سلام
احتمالا نویسنده موضوع از ذی نفعهای این موضوع هستند . بنظر من تمام مطالب توجیه موضوع میباشد . با توجه به واقعیت جامعه ۹۹ درصد سوختگیریها با کارت جایگاه صورت میگیرد . که البته اکثر ادله فوق را رد میکند .
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
با سلام
بنظر می رسد فلسفه حذف یارانه ها از ذهن تهیه کننده مقاله پاک شده است
قرار بود وهست قیمت حاملهای انرژی با قیمت واقعی آن در خلیج فارس همسان باشد که الان این مهم اتفاق افتاده است
و می بایستی در آینده نیز این فاصله را منطقی تر نمود بدیهی است هر چه قیمت حاملها واقعی تر شود تمایل مردم به خرید خودروهای با مصرف کمتر بیشتر شده و متناسب با آن آلودگی هوا نیز کاهش می یابد .اساسا" باید بررسی نمود چرا دو قیمت بنزین ، چرا بنزین ارزانتر از قیمت واقعی، مگر مواد پایه غذایی است که باید دولت با یارانه در اختیار مردم قراردهد در خصوص موارد مطرح شده به ترتیب
1- اگر قیمت واقعی باشد محلی برای قاچاق نخواهد بود
2-متاسفانه نگارنده مقاله با دید امنیتی به موضوع کارت سوخت برخورد می کند که با این نوع دید باید همه کشور را کنترل نمود و مبتنی بر توضیحات فوق باید هر زمان قیمت حاملها سوخت در بازار جهانی افزایش یافت متناسب با آن قیمتهای داخلی را نیز افزایش داد.
3- بنظر می رسد ساختار شرکت ملی پخش فرآوردهای نفتی در کنار سایر ارکان دولت منسجم تر از این باشد که با سامانه سوختگیریی کارتی کنترل گردد از قبل ترتیبات کنترل وتوزیع دقیق سوخت وجود داشته واین نوع برداشت ناشی از عدم اطلاع از سیستم شرکت پخش فراآوردهای نفتی می باشد.
4- نویسنده محترم هنوز تصور می کنند زمان آزاد سازی نرخ واقعی حامل های سوختی نرسیده است و تصویری مبهم از هدفمندی یارانه ها در ذهن دارد چرا که الان مناسب ترین زمان برای واقعی نمودن قیمت سوخت می باشد
در خاتمه مجددا" تاکید می گردد نگاه امنیتی به سامانه بیشتر از نگاه هدفمندی بوده و می بایستی به قانون آزادی های اجتماعی بیش از این احترام گذاشت .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
استفاده از این کارت بجز سهمیه و قیمت بیشتر ، کاربردهای بسیار زیادی میتواند به همراه داشته باشد که در متن به بعضی از آنها اشاره شده . ای کاش از آنها بهره گرفته شود و این سیستم نظارتی فعال باقی بماند و توسعه هم پیدا کند .
محمدیوسف رئیسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
سلام علیکم
حذف کارت سوخت به خصوص در استان هایی مانند سیستان وبلوچستان اصلا کاردرستی نیست .با این کارقاچاق سوخت با شدت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد وصف های طویل در جایگاه های سوخت ایجاد خواهدشدوباعث مشکلات وعواقب بسیاری به خصوص درشهرهای مرزی می شود حال آنکه با وجود کارت سوخت و کدینگ کردن کارت ها هنوز متاسفانه در بعضی جایگاه های عرضه سوخت مشکلاتی وجود دارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
همه بندها مغرضانه نوشته شده و ارزش وقت مردم در جایگاهها اصللا برای شما مطرح نیست
هوبور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
الان چه مدت است که از کارت سوخت استفاده نمی شود ؟
این سامانه با اصرار بیهوده دولت قبل و برخی نهادها ایجاد شد و هیچ کارکرد آماری هم ندارد . چون قرار نیست آمار را بر اساس تک تک خودروها بدست بیاوریم و دریافت اطلاعات از طریق سامانه های هر پمپ بنزین کفایت می کند . از سوی دیگر تمامی محسناتی که در مقاله برای کارت سوخت شمرده شد با توجه به عدم کنترل استفاده هر خودرو از کارت سوخت خودش از بین می رود . مثلا خودرو دزدی با کارت سوخت دیگری بنزین دریافت می کند . به طور کلی کارت سوخت بجز مشکل و ضرر برای مردم چیز دیگری در بر نداشت . بروکراسی را افزایش می دهد و کارکرد خاصی هم ندارد . دلال بازی در عرصه سوخت را بالا می برد و بازاری برای خرید و فروش کارت سوخت فراهم می کند .
نظرات بیشتر