به نظرم این مقاله بر پایه الزام خودروها به استفاده ازکارت سوخت خودشون استدلال می کنه در حالی که چنین چیزی وجود نداره و الان خیلی از راننده ها از کارت سوخت جایگاه داران استفاده می کنند. ضمن این که تجربه نشون میده کارت سوخت نتونسته جلوی قاچاق سوخت رو بگیره ... چون مسیرهای قاچاق کلان تراز این حرفاست
به نظرم این مقاله بر پایه الزام خودروها به استفاده ازکارت سوخت خودشون استدلال می کنه در حالی که چنین چیزی وجود نداره و الان خیلی از راننده ها از کارت سوخت جایگاه داران استفاده می کنند. ضمن این که تجربه نشون میده کارت سوخت نتونسته جلوی قاچاق سوخت رو بگیره ... چون مسیرهای قاچاق کلان تراز این حرفاست
این چیزایی که اشاره کردید نیازی به کارت سوخت ندارد. و به راحتی توسط سایر تکنولوژی های و زیر ساخت های موجود در کشور قاب تامین است.
مثلا کشف خودروی مسروقه به راحتی توسط نصب دوربین در جایگاه و اتصال آن به سیستم پردازش تصویر پلیس راهور امکا پذیر است.
فکر کنم شما هم جای رانتتون درد گرفته. بهترین کار همین حذف کارت سوخت و تک نرخی کردن اون بود. سهمیه و دو نرخی و چند نرخی فساد آوره. مگه امارات و کویت و عمان و ... کارت سوخت دارن؟ اقتصاد باید شفاف باشه. جمع کنید این بساط پوپولیستی رو.
باید کشور را به ثبات اقتصادی رساند. استفاده از کارت سوخت بیانگر عدم ثبات در کشور می باشد. از زیر ساخت های موجود می توان برای کنترل چرخش کالاهای وارداتی بزرگ (مانند یخچال تلویزیون و غیره) در داخل کشور استفاده کرد تا جلو قاچاق این کالاها گرفته شود. در عین حال زیر ساخت بسیار بزرگ ایجاد شده (که شامل کامپیوترها و پورتهای شبکه می باشد) می توان برای کارهای دیگر کنترلی (مثلا توسط نیروی انتظامی جهت جلوگیری از تردد ماشین های یی که بیش از حد معینی جرایم رانندگی دارند استفاده نمود. بدین منظور بعضی از پلیس های راهور دارای لپ تاپ های کوچکی باشند و به صورت سریع ماشین هایی را در خیابان چک نمایند که آیا جرایم خاصی دارند یا نه و به این شبکه این لپ تاپها وصل شوند).