نظر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
آب که سر گذشت یه وجب چه وجب چه صد وجب .به نظر من باید قیمت ها را دوبرابر میکردند .یه وام هم بدن ملت همیشه در صحنه ایرا ن استقبال میکنند
ناشناس از سایپا آذین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
چرا گران نکنند بالاخره باید مبلغ 8 میلیون ماهانه و 100 میلیون سالانه اضافه بیکاری در سال 94 و در سال 95 ماهانه 9/5 میلون و سالانه 111 میلیون معاون سایپا از کجا تامین بشود این فقط و فقط و فقط یک مورد است معاون بگیره حق مسکن 2 میلیون کارگر بگیره 20 هزار بماند چیز های دیگر که خجالت می کشم بگویم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
به نظر من لیاقت ما مردم همینه نه بیشتر!! از سرمون هم زیاده ... ما جماعتی که با یه فریب و چندرغاز وام به هر چیزی (اعم از خودرو ) حمله ور میشیم و نسبت به هر ظلمی که در حقمون میشه بی تقاوتیم و بر عکس به جای اعتراض به بازار ستمگر پول میدیم
دلسوز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
چه قانون مبارکی است خودرو سازی که به گفته خودشان ارتقاء کیفیت نداشته پاداش گرفته.......
دلسوز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
چه قانون مبارکی است خودرو سازی که به گفته خودشان ارتقاء کیفیت نداشته پاداش گرفته.......
امير مالوف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
اتفاقا و دقيقا اشتباه شماها همين جاست كه اين محصولات رو بي كيفيت مي دانيد !!!! بلكه مهم و جريان اينه كه اين جان و مال مردم ايرانه كه بي مقدار و بي ارزش شده ، وگرنه چهار تا تيكه پاره كيلو چند و چه به اين حرف ها
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
تا وقتي كه مسئولين سهامدار اين شركتها وشركتهاي وابسته و همچنين شركتهاي قطعه ساز هستند ، نبايد انتظار بهبود قيمت و كيفيت را داشت
مجتبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
باید دید احساسی رو درباره خودرو کنار گذاشت. معروفه که میگن خودرو سازی عصاره صنعت یک کشوره. به همین خاطر نمیشه انتظار شق القمر کردن از دو خودرو ساز ایران داشت. مورد دیگه هم اینه که تاوقتی که دو خودرو ساز دولتی باشن و دولت ها هر 4 سال یک بار مدیریت و برنامه اونا رو شخم میزنن همین میشه. دولت باید بیخیال خودرو سازی بشه. وقتی خودرو سازی مالک خصوصی داشته باشه اونوقت میشه بهش برای افزایش کیفیت و ایمنی فشار اورد. دولت نباید مجری باشه دولت باید ناظر باشه. وقتی خودرو ساز سازمان استاندارد قانون گذار و تمامی ارکان خودرو سازی و صنعتی دستشون توی یه کاسه هست توقع بیشتر از اینم نمیره.
مورد بعدی هم که بلای کسب و کار توی ایران شده سود وحشتناک بانکی هست. کی میتونه کار راه بندازه و ابتدای کار این همه سود بده؟ به همین خاطر همه دنبال واردات هستن الان هر شرکتی توی ایران در زمینه خودرو فعالیت میکنه منتاژکار محض محصولات چینه. چون باید در وحله اول بتونه اونقدر سود کنه که توانایی پرداخت سود بانکی رو داشته باشه. توجه شما رو به یه شرکتی جلب میکنم که خودرو هایی به اسم سیناد تولید میکرد یعنی کیش خودرو. اون شرکت اگه بهش بها داده میشد الان برای خودش صادر کننده ای بود ولی حیف که سود بانکی نذاشت کارش رو ادامه بده و ورشکست شد. جالبه بدونید کیش خودرو اولین ماشین ملی ایران رو یکی دو سال قبل از سمند معرفی کرد حتی چند مدل جدید هم در دست ساخت داشت که به دلیل بهره بانکی و عدم پرداخت اقسات به نفع بانک توصعه صادرات مصادره شد و از بین رفت.
با همه چیزایی که گفتم من خیلی خودرو سازی رو مقصر نمیدونم کلا با این شرایط هر شرکت دیگه هم بود همین میشد. باید ساختار درست ایجاد کنیم تا نه تنها خودرو سازی بلکه همه صنایعمون پیشرفت کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
خودروساز حق نداره به بهانه های مختلف ب.......با جان مردم بازی کنه... این بهانه ها اصلا قابل قبول نیست ... مساله ی اصلی اینه که کارفرماهای ما میخان سودهای بالا داشته باشن و اولین راهی که انتخاب میکنن کاهش شدید کیفیته
پوریا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
برو یه مقدار اقتصاد ازاد رو مطالعه کن تا بفهمی که کشوری که اول به لحاظ کشاورزی و دامپروری به حد مطلوبی نرسه که بتونه غذای مردم خودش رو تامین کنه و خود کفا باشه جایی برای صنعتی شدن نداره.
همه چیز رو باید از پایه و بنیان شروع کرد.
بعدش هم دولت هرگز نمیتونه تجارت عادلانه داشته باشه - شما قدرت قانون گذاری دستت هست تولید و خرید و فروش صنعتی هم دستت هست - اینجا هرگز رقابتی برای غیر دولتی در کار نخواهد بود هر جایی غیر دولتی بخواد پیشرفت کنه نسبت به نمونه دولتیش سریع با وضع یه قانون به نفع شرکت دولتی و به ضرر شرکت خصوصی ورق رو بر میگردونن.

وقتی دولت همیشه با کسری بودجه مواجه هست و بخش بسیار زیادی از در امد دولت از همین شرکت های به زور دولتی شده در میاد مانند صنعت نفت - مانند انواع و اقسام معادن - مانند خودرو سازی و مخابرات دولت مریضه که هر وقت یه شرکت خصوصی خواست گوی سبقت در بازار رو از شرکت دولتی بگیره با این همه کسری بودجه بیاد و از صحنه رقابت کنار رفتن شرکت دولتی رو ببینه و عملا منابع در امد خودش رو روز به روز در حال کاهش ببینه؟ خوب معلومه هرگز چنین کاری نمیکنه - میاد 4 تا قانون تصویب میکنه و تمام کاسه کوزه شرکت خصوصی رو به هم میریزه - اینه که آدام اسمیت پدر اقتصاد نوین همه جهان میگه که دولت تاجر خوبی نیست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
مشکل ما اینه که تا توی یه کاری به مشکل می خوریم می خوایم کلا اون رو نابود کنیم. به جای اینکه بخوایم این دو تا شرکت رو نابود کنیم باید به فکر درست کردن این سرمایه های ملی باشیم. راه حل درست شدن اونها هم (همون طور که کل دنیا می گن) خصوصی کردن این شرکت ها و داشتن نظارت دولتی بر اونهاست. اون هم خصوصی سازی به معنای واقعی . نه این که باز به یه ارگان دولتی فروخته بشه که با لابی گری جلوی نظارت بر اونها گرفته بشه. از سرمایه حاصل از واگذاری ایندو خودرو سازی بزرگ می شه کلی اشتغال ایجاد کرد. در ضمن با خصوصی سازی این شرکتها ، هزینه های تولید توی اونها پایین میاد. اما سود های کلانی که خودرو سازی واسه بعضی ها داره باعث شده که با وجود مخالفت های گسترده عمومی باز هم این عده حاضر به دل کندن از خودرو سازی نباشن!!! به امید روزی که خواسته مردم کوتاه شدن دست این افراد از خودرو سازی باشه نه نابودی این صنعت که می تونه خیلی از جوونای تحصیل کرده رو دارای شغل بکنه
علی.ا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
اقسات غلط است واقساط درست است.وتوصعه رابایدتوسعه نوشت
کامران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
مردم ایران هرچیزی گرانتر بشه بیشتر میخرن مطمئن باشید از ماست که برماست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
اين آقايون فكر ميكنند كه مردم نمي فهمند و فقط اين ها مي فهمند
متاسفم كهحق مردم را ضايع مي كنند و لذت مي برند ....
باشد كه رستگار شويد....
نظرات بیشتر