ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
بی خیال بابا، سره کاریم؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
گسترش مترو و قطارهاي برقي به استان ها ( دماوند فيروزكوه و شهرهاي اطراف ) تا تهران نفس بكشد
الگو برداري از پيشنهادات كشورهاي ديگر براي حل بحران (ژاپن)
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
یک بخش کمی از آلودگی مربوط به اتومبیل ها هست وبخش عمده اون کارخانه های اطراف تهرانه که شهر رو محاصره کردن دولت هم هیچی در این رابطه نمیگه چون فعلا همه دارن از تولید داخلی (سرمایه داری) حمایت میکنن
محمد ارشدي ابيانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
درود دوستان با عرض خسته نباشيد و آرزوي هوايي پاك
به نظر اينجانب هنوز عزم جدي و همت بلند در شهروندان براي حل اين معضل ديده نميشود!در اين چند روز متاسفانه تعداد خودروهاي تك سرنشين به شدت ديده ميشد!؟تا زماني كه فرهنگ استفاده از خودرو و زمان و مكان آن نهادينه نشود اين معظل نه تنها از آن كاسته نشده بلكه به مقدارش هم افزوده ميگردد پيشنهاد اينجانب استفاده از دوچرخه به همراه وسايل نقليه عمومي ميباشد چون كلان شهري مثل تهران با پستي و بلندي و كيلومترها طول و عرض دوچرخه به تنهايي پاسخگو نبوده و به توان بالاي بدني و زمان نياز دارد ولي تركيب اين دو ميتواند مفيد باشد بنده خودم از اين وسيله گاهاً استفاده ميكنم و تا شعاع١٠كيلومتر بهترين جايگزين خودرو و موتور ميباشد به شرط اين كه بستر لازم و مقررات بر اين وسيله جاري شود در نقاطي از تهران مثل حسن آباد،زير پل چوبي،چهار راه ولي عصر و نقاط ديگر اخيراً شهرداري اقدام به نصب دستگاه پارك خودكار دوچرخه نموده است ولي همت شهروندان و اجراي قوانين توسط مسئولين محترم لازمه كار بوده تا بتوان چنين طرحي را اجرا نمود با توجه به اضافه وزن مردم و خوردن غذاهاي آماده نه تنها در كاهش آلودگي موثر بوده بلكه به سلامتي شهروندان هم كمك شاياني ميكند وگرنه تا زماني كه از خودرو فاصله گرفته نشود با طرح مسائلي مانند lez و معاينه فني خودروها ره به جايي نخواهد برد بايد شهروندان مقداري از مسير را با دوچرخه و مقداري با وسايل نقليه عمومي پيمايش نمايند در خاتمه اين يك پيشنهاد بوده و يكي از روشهاي كم كردن آلودگي هوا ميباشد فاكتورهاي ديگري نيز وجود دارد كه ديگر كاربران محترم اشاره نموده اند با تشكر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
1 - توقف تولید خودرو های 50 سال پیش و راه اندازی خط تولید خودرو های هیبریدی و بروز که مصرف بسیار کمی دارند و آلودگی کمتر
2 - بنزین با کیفیت و بروز
3 - همچنین معاینه فنی هم فقط برای پول گرفتن هست، 80 درصدشون با زنگ گواهی رو صادر میکنن نیازی به بردن ماشین نیست.
4 - وام جهت بروز کردن کارخانجات ( به شرطی که وام داده شده صرف بروزرسانی بخشی از کارخانه شود که باعث کاهش آلودگی میشود و این ثابت شود)
كسري
|
Denmark
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
من حدود دو سال پيش مجبور بودم از خطوط بي أر تي كه از پارك وي به سمت ترمينا جنوب و يا خط وليعصر حركت ميكردند در ساعات أوج ترافيك حمل و نقل عمومي يعني بازه ٦ تا ٧.٣٠ صبح و بازه ٤.٣٠ تا ٦.٣٠ بعد از ظهر استفاده كنم. يه مسأله اي كه صادقانه ميخوام بگم اينه كه انقدر شرايط در اين بي آرتي بد بود كه اصلا نمشد اسمشو بزاري حمل و نقل عمومي در گيري وقت سوار پياده شدن ، مسافر گيري بيش از ظرفيت ، تنش بين مردمي كه از اين استفاده ميكردن، متاسفانه رسانه ها وقتي مصاحبه ميكنن، توي ساعت هاي كم مسافر ميرن از مردم ميپرسن كه نظر شما راجع به حمل و نقل عمومي چيه، غافل ا اينكه كاربر حمل و نقل عمومي كسانين كه تو ساعات پيك مجبورنازش استفاده كنن،
خود من تمام توام روگذاشتم براي اينكه زودتر يك ماشين بخرم و از شر اين همه فشاري كه چه به لحاظ عصبي و چه به لحاظ جسمي به من وارد ميشد خلاص شم،

گذشته از اين يه چيزايي رو ميديدم كه روز به روز توي مردم از بين ميرفت مثل احترام به صف به عنوان نمادي از حقوق ديگران، فاجعه وقتيه كه بچه هاي ما هم توي همين اتوبوسا بايد برن و بيان، هر روز، به نظر شما چه چيزي رو ياد ميگيرن، جه اتفاقاتي براي شخصيت اينا ميفته؟ چه خلق و خوبي پيدا ميكنن؟ شايد إيني كه ميگم رو تا لمس نكنيد، روشن نشه، ولي استفاده هر روزي از اين سيستم براي طولاني مدت ممكن نيست،
رو اين حساب ، اسم سيستم موجود توي تهران رو نميشه حمل و نقل عمومي گذاشت، چون عملا توي ساعتاي پيك مسافر ، تحمل استفاده هر روزي از اين وسائل سخته، و ميشه گفت كه بهتره به اين سيستم حمل و نقل عمومي نگيم،
مسولان بدونن تا زماني كه وضعيت اينه ، يعني مردم دنبال اينن كه ماشين بخرن تا از شر فشار خلاص بشن وضعيت معضل الودگي همينه، جالب اينجاست كه وقتي ماشين رو خريدم مدت زمان تردم هموني بود كه با اتوبوس ميشد، ولي ديگه تحت فشار نبودم لا اقل،
شما مترو رو هم توي ساعت پيك نگاه كنيد، وضعيتش بهتر از بي أر تي نيست،
ايا مشكل غير قابل حله؟
نه ، شما نقشه متروي پاريس رو نگاه كنين يه
بار، واقعا شما هر جاي شهر كه باشي در هر ساعتي ، ميتوني خيلي راحت به مقصدا برسي، شما سيستم اوتوبس و قطار ها فا فا المانو ببينين
سيستم اتوبوس راني nt توي دانمارك ببينن، مثال ها رم از كشوراي پر جمعيات و كم جمعيات زدم، من با أينام مجبور بودم كه توي ساعت أوج ترافيك مسافر تردد كنم، اما هيچ وقت اونمه فشار عصبي و جسمي نداشتم، چون تعداد كافي بود، برنامه ها منظم بود،
با اين أوصاف من به عنوان كسي كه تو تهران زندگي كردم و جاهاي ديگرم ديدم ، ميگم كه عملا اراده اي براي حل معضل تهران وجود نداره، چون پراكندگي وجود داره، هم تو برنامه ريزي، هم توي تصميم گيري ، و هم توي پياده سازي
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
در بزرگرارههای تهران اتوبوس بگزارند در هیچ کجای دنیا در بزرگراهها مردم سوار تاکسی و شخصی نمی شوند و طول مسیر را با اتوبوس می روند در تهران در کمتر بزرگراهی اتوبوس فعال است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
تعطيلي خودروسازي+ قسمت بنزين سازي و گازوئيل سازي پالايشگاه ها
لطفا ريشه را درمان كنيد، نه نتيجه را !!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
تولید خودروهای هیبریدی افزایش ضریب نفوذ حمل و نقل عمومی با سوخت پاک و جلوگیری افزایش روز افزون عمودی شهرها جلوگیری از مهاجرت)
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
در ضمن احمدی نژاد با تعطیلی سرویس ادارات اشتباه بزرگی کرد باید ادارات سرویس داشته باشند و دسته جمعی به سر کار بروند
نظرات بیشتر