ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
یزرگترین مشکل آلودگی تهران ناشی از عوامل زیر است که تنها و تنها با اراده و خواست دولت قابل حل است و مردم نقش زیادی در حل این معضل نمی توانند داشته باشند:
1- تولید خودروهای بسیار بی کیفیت داخلی که فاصله بسیار زیادی با استاندارد های به روز جهانی در زمینه تولید آلاینده ها دارند
2- تردد خودروهای فرسوده و آلاینده که گاهاً دارای عمر بالای 30 سال می باشند.
3- تولید و توزیع بنزین های بی کیفیت
4- عدم وجود شبکه حمل و نقل عمومی کامل و قابل دسنرس برای همگان که بیشتر مردم را مجبور به استفاده از وسایل نقلیه شخصی می کند.
بنظر بنده سریعترین راه برای کاهش بحران آلودگی هوا خروج خودروهای فرسوده و با عمر بالای 15 سال می باشد ولی نه به روشی که الان اجرا می شود. اگر دولت قانونی تصویب کند که به مالکین این خودروها اجازه دهد در قبال از رده خارج کردن خودروی خود بتوانند یک خودروی کم مصرف و استاندار مثلا با قیمت 15-10 هزار دلار بدون پرداخت عوارض گمرکی وارد کنند در عرض یک سال معضل خودروهای فرسوده قابل حل است.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
ایجاد جاذبه برای حمل و نقل عمومی مثلا داشتن کولر یا سروقت اومدن و هزینه پایین تر.در ضمن نصب کاتالیزور بر روی خودروها.گسترش دولت الکترونیکی در شهر و خروج صنایع آلاینده
مجتبی
|
Germany
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
بهترین راه الان باران مصنوعی با تعدادی هلیکوپتر روی شهر اب بپاشن
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
1- حاکمیت بعنوان متولی و مسئولیت بایستی وظایف خود را انجام داده سپس با عملکرد خود اطمینان لازم به شهروندان داده شده تا پاسخ مثبت از شهروندان بگیرد.
2- بله ، حاکمیت ، زیرا شهرداران قبلی و فعلی خود در راس کار قرارداشته چه آن زمان که آقای احمدی نژاد بودجه شهرداری را در جای دگر هزینه میکرد چه زمان ریاست جمهوری که درآمد نفت صد دلاری داشته لکن از آنجا که اطلاعات کامل از شهرداری داشت و میدانست که اگر پول دهد چه میشود این کار را نکرد اگر دلش به حال مردم می سوخت هشت سال زمان کمی برای دگرگونی وضعیت تهران میشد این قصه در رابطه با آقای قالیباف هم صدق میکند
3-بله
4-یک - از امضاء کردن صورتجلسه و حرف های تکراری پرهیز شود . دو - در کوتاه مدت شش ماه دوم سال که سه ماه آن گذشت حریم ورود خودرو به غیر از وسایل عمومی اعم از تاکسی و شرکت واحد تجدید نظر اساسی شده بدلیل اهمیت و شرایط بحرانی . سه - در بلند مدت استفاده از الگو های موفق اروپا و آمریکا ، زیرا قرار نیست که همه چیز را ما بتوانیم به تنهائی انجام دهیم همانطور که از سخنان رهبری در خصوص استفاده از دانش های روز دنیا برای آسایش مردم بایستی استفاده کرد.
در پایان این نکته یادور میشود روزی فرا نرسد که معضل آلودگی هوا و ترافیک یک مسئله امنیتی شود که آن موقع دیر است.
والسلام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
عوامل اثرگذار بر آلودگی (از دیدگاه من):
- کیفیت پایین و مصرف بالای سوخت وسایل نقلیه تولید داخل
- کمبود وسایل حمل و نقل عمومی و کیفیت و پوشش پایین خدمات حمل و نقل عمومی
- کیفیت پایین سوخت عرضه شده به وسایط نقلیه
- کمبود امکانات مناسب زیرساختی (مانند خدمات آنلاین) در برطرف کردن بسیاری از نیازهای روزمره خصوصا در مواجهه با خدمات و مسایل دولتی که باعث افزایش رفت و آمد در سطح شهر شده
- نرخ بالای بیکاری و رشد بسیار کم و حتی منفی اقتصادی در شهرها و روستاهای ایران که باعث کوچ جمعیت بالایی به ناچار به سمت تهران شده
- فرهنگ و روش غلط مردم در رانندگی و استفاده از وسایل نقلیه شخصی

حالا هر تلاشی که در جهت رفع این مسایل بشه باعث کاهش آلودگی هوا میشه.
سامان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
سلام تابی جان
اولش نمی خواستم نظر بدم ولی وقتی احساس کردم که اکثر مسئولین دارند مطالب تابی رو می خونند بر خودم وظیفه دونستم که مطلب بزارم.
من با سوالهای شما اصلا کار ندارم ولی موارد زیر رو توی اولویت قرار می دم:
1-اولین عامل هر نوع الودگی اعم از هوایی وزیر زمینی فقر فرهنگی مردم ایران که به نظر من در مرحله بحرانی است و باید فرهنگ مردم تقویت شود نه با شعار و اعمال کلیشه ای بلکه به طور علمی .
2-دیگه نمی تونم تابی جان
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
خارج کردن کارخانجات تولیدی بزرگ مانند ایران خودرو و سایپا و... از تهران که به تبع آن کارگران و کارمندان نیز مجبور به کوچ خواهند بود موجب کاهش جمعیت و کاهش تقاضای مسکن و کاهش تردد خواهد شد .
با تعطیلی کارخانجات میتوان در زمینهایی که آزاد میشود فضای سبز ایجاد کرد که موجب تلطیف هوا خواهد شد .
با اینکار میتوان برخی شهرهای کویری را توسعه داد .
کی گفته که تهران باید مرکز همه چیز باشد ؟ که همه به تهران کوچ کنند و با کارهای کاذب و خدماتی امرار معاش کنند . حتی تکدی گری به روش مدرن آن ( دستفروشی سر چهارراهها ) .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
نکنه توقع داری شهرهای کویری هم آلوده شوند؟
سلام
|
Iraq
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
اگه یکم دولتمردان ما جلوتر از بینی خود را ببینند و یکبار برای همیشه سر کیسه رو شل کنن میتونن کلیه خودرو های شخصی رو با تضمین ایمنی بالا مجانی گاز سوز کنن الان بگی میگن هزینه فوق العاده بالایی داره و برای همینه که می گم یکم جلوتر رو نمی بینن چون با صرفه جویی در بنزین چندین برابر این هزینه در کوتاه ترین زمان به دولت بر میگرده . از طرفی قوانین سفت و سختی پس از گاز سوز شدن تمام خودروها برای استفاده از بنزین در داخل شهر بگذارند بسیار عالی خواهد شد البته خودشونم این فکر بذهنشون زده ولی پدر بی پولی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! بسوزه که یک مورد اختلاس برای این کار کافیه
داود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
یک از راه های کاهش ترافیک و تبعاً کاهش آلودگی برقراری سرویس ادارات دولتی می باشد که باعث تردد کمتر وسایل نقلیه شخصی می شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
1- بالا بردن سریع تجهیزات حمل و نقل عمومی به خصوص مترو و احداث خطوط جدید
2- جمع آوری اتومبیل های آلوده کننده محیط زیست و دادن وام کم بهره به صاحبان آن برای تعویض اتومبیل خود
3- اجبار پالایشگاهها به ارتقا بنزین و بالا بردن قیمت سوخت
4- الزام معاینه فنی و سطح بندی نتایج آن و در پی آن اخذ مالیات طبق بندی شده
5- از همه مهمتر بررسی کارهایی که شهرهای آلوده و موفق در زمینه محیط زیست انجام داده اند
ولی خواهشن مالیاتش و اخذ عوارض را انجام ندید باقیش را فراموش کنید لعن و نفرین ملت عاید بنده هم بشه !!!
نظرات بیشتر