با سلام
خبر جدید قطعا" در افزایش قیمت خودروهای وارداتی بی تاثیر نیست . وارد کنندگان سابق بر این بابت ورود هر خودرو مجبور به خروج 4 خودرو فرسوده بصورت نقدی آنهم بمبلغ هر کدام 2.5 میلیون و جمعا" 10 میلیون تومان بودند که با قانون جدید هنوز اجرا نشده قیمت خودرو فرسوده به 3.8 تا 4 میلیون هم رسیده که با یه حساب ساده 4*3.8=15.2 (یعنی 5 میلیون بیشتر در قیمت تمام شده) بعلاوه اینکه فرایند اسقاط زمانبر بوده وحداقل 25 تا 35 روز وقت صرف گرفتن گواهی اسقاط میشود .
از آن گذشته با پیش بینی واردات حدود 120.000 خودرو در سال93 حداقل 480.000 خودرو تا پایان سال مورد نیاز وارد کنندگان خودرو میباشد که همین الان کمتر از 150.000 خودرو در سبد اسقاط قرار دارند .
قوانین اینچنینی فقط به ضرر مصرف کنندگان وبا هدف فراهم کردن زمینه های دلالی(ایندفعه در خودرو فرسوده) وضع شده است .
ضمنا" تا کارت سوخت به خودروهای فرسوده داده شود وتا آزادانه نقل وانتقال روی آنها انجام شود و براحتی قادر به تردد در خیابان باشند حتی 1 خودرو که با مسافرکشی حداقل در ماه 800.000 در میاره حاضر به فروش خودرو به قیمت 3.5 میلیون هم نیست پس داستان دوباره تکرار میشه افزایش قیمت خودرو فرسوده = افزایش قیمت خودروهای وارداتی
باز هم که به نفع خودروسازان شد . تو را به خدا مردم رو دریابید . من نمیدونم چه چیزی هست که همیشه همه چیز به نفع خودروسازان تمام میشه یک خودرو وارد بشه جاش چندتا خودرو از رده خارج شه !!! بازار خودروهای انحصاری خودروسازان داخلی گرم تر و گرم تر بشه !!!!! اگه اجازه داده بشه خوروهای کم مصرف با قیمت پایین وارد بشه خودروهای فرسوده خود به خود از رده خارج میشه نیازی هم به این دنگ و فنگ ها نیست . آخه مگه با وجود خودروی کم مصرف ارزان قیمت کسی دلش درد میکنه خودروی فرسوده با هزینه و مصرف بالا استفاده کنه ؟ یکی نیست این چیزها رو بفهمه ؟؟؟؟؟؟
مسئله پوله علی آقا
دستهایی تو کاره که حتما اجازه نخواهند داد، آنها گفتن شما هم باور کردی!
مگه میشه پراید رو 20میلیون بفروشن ، یک ماشین خارجی رو ارزونتر !
از فردا سر و کله یه مشت دلال نامرد پیدا میشه و ماشینهای فرسوده را میخرند و به چند برابر قیمت میفروشند و یا خود فروشنده گران میفروشه.یعنی پیکان مدل 73 به پایین 10 میلیون تومان.
مزایای کم شدن تعرفه خودرو:
1- کاهش مصرف سوخت با ماشینهای کم مصرف و کاهش هزینه
2- کاهش تلفات جاده ای و در نتیجه کاهش هزینه
3- ایجاد حس رقابت در داخل و افزایش کیفیت ماشینهای داخلی
4- ایجاد اشتغال در زمینه نمایندگی، تعمیرات، خدمات پس از فروش و ... برای اتومبیلهای جدید
5- کسب رضایتمندی مردم توسط دولت و نظام
خبر جدید قطعا" در افزایش قیمت خودروهای وارداتی بی تاثیر نیست . وارد کنندگان سابق بر این بابت ورود هر خودرو مجبور به خروج 4 خودرو فرسوده بصورت نقدی آنهم بمبلغ هر کدام 2.5 میلیون و جمعا" 10 میلیون تومان بودند که با قانون جدید هنوز اجرا نشده قیمت خودرو فرسوده به 3.8 تا 4 میلیون هم رسیده که با یه حساب ساده 4*3.8=15.2 (یعنی 5 میلیون بیشتر در قیمت تمام شده) بعلاوه اینکه فرایند اسقاط زمانبر بوده وحداقل 25 تا 35 روز وقت صرف گرفتن گواهی اسقاط میشود .
از آن گذشته با پیش بینی واردات حدود 120.000 خودرو در سال93 حداقل 480.000 خودرو تا پایان سال مورد نیاز وارد کنندگان خودرو میباشد که همین الان کمتر از 150.000 خودرو در سبد اسقاط قرار دارند .
قوانین اینچنینی فقط به ضرر مصرف کنندگان وبا هدف فراهم کردن زمینه های دلالی(ایندفعه در خودرو فرسوده) وضع شده است .
ضمنا" تا کارت سوخت به خودروهای فرسوده داده شود وتا آزادانه نقل وانتقال روی آنها انجام شود و براحتی قادر به تردد در خیابان باشند حتی 1 خودرو که با مسافرکشی حداقل در ماه 800.000 در میاره حاضر به فروش خودرو به قیمت 3.5 میلیون هم نیست پس داستان دوباره تکرار میشه افزایش قیمت خودرو فرسوده = افزایش قیمت خودروهای وارداتی