1 سعی کنید از وکلای کانون استفاده کنید نه وکیل دادگستری وکلای کانون قوی تر هستند2 به پرونده های برنده وکلا نگاه کنید نه به اسم و رسمشون3تحقیق کنید که از چه دانشگاهایی مدرک گرفتن4 حتما وکالت نامه را بخونید و هر بندی که کم بشه از حق الوکاله هم باید کم بشه
اینم یادتون باشه که مالیات وکلا خیلی زیاده
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
ملاکی که تعیین کرده اید منایب نیست. بسیاری از پرونده های برنده مربوط به وکلای است که از روش های غیرقانونی و خلاف و زدوبند کار را پیش برده اند. باید دید از هر تعداد پرونده برنده چه تعداد شاکی برای تغییر رای وجود دارد. چون خیلی از پرونده ها دنباله داره و صاحب حق دنبال شکستن رای صادره است و اغلب هم از طریق روابط و کارچاق کن و ... موفق هم میشه!
ناشناس
||
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
با شناختی که دارم معتقدم وکلای قوه قضاییه عموما مورد اعتمادتر از وکلای کانونند
ناشناس
||
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
الان بشتر وکلا 187یا همون قوه قضاییه هستن که از امتحانات کشکی که هر چند ماه میزاشتن اومدن با سوالات راحت و پارتی لطف کنید خودتون سطح سواد وکلای 187 و کانونو مقایسه کنید بیشتر وکلا از 187 هستن بین این 2 فرق هست
مهدی
|
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
2
3
پاسخ
به به !!
عجب استانداردهای زندگی پیشرفته ای !!
مهدی
|
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
7
10
پاسخ
1- اولا مقایسه وکیل با پزشکی که سالیان سال زحمت کشیده و تخصص گرفته کاملا غلط است خیلی از وکلا خصوصا در سالهای اخیر با یه لیانس ناپلئونی از پیام نور الان وکیل شده اند که هم بیسوادن و همدر کارشان صادق نیستند .
2- با وکالت قضات بعد از بازنشستگی موافق نیستم چون موجب فساد شده است که همه اعم از مردم و مسئولین میدانند چه خبر است و چه پولهایی میگیرن حق الوکاله هر پرونده برابر است با تمام حقوق دریافتی 40 ساله و بیشتر
3- وکلای خانوم عموما با وجدان تر عمل میکنند به غیر از بعضی ها که مشکل دارند هم با موکل و هم با مرجع قضایی
4- وکلا باید رتبه بندی بشوند بر اساس مدرک تحصیلی و سابقه کاری.مثل دوره کار اموزی هر وکیلی باید در گرفتن پرونده محدودیت داشته باشد و با بالرفتن سابقه بتواند پرونده های بهتر بگیرد .
وکلا حرمت موکل را باید حفظ کنند تا قبل از تنظیم قرارداد هرکاری بخواهی برایت انجام میدن حتی ساعات تعطیلی و جمعه ولی بعد از قرارداد و پرداخت پول جواب تلفن موکل را هم میدن و کلاس گذاشتن شروع میشه که واقعا درست نیست.
5- متاسفانه وکلای 187 بدتر عمل میکنند
ناشناس
|
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
0
11
پاسخ
بعد از سالها تجربه وکالت، تحصیل در رشته حقوق در تمام مقاطع عالی دانشگاهی در برترین دانشگاههای کشور، تدریس در دانشگاه و یادآوری اینکه در هریک از جایگاههای فوق در کنار یا بعضاً در مقابل بسیاری از بزرگان حقوق اعم از استادان طراز اول حقوق و وکلا و قضات بوده ام، متن فوق و تمامی مطالب دوستان را خواندم؛ باید صادقانه بگویم: سالهاست که فکرمی کنم وضعیت قضاوت و وکالت در شأن این ملت بزرگ نیست، سنگ بزرگی است بر سر راه مردم که اگر این گونه پیش رود کشور را به تباهی می کشاند و نه فقط آبروری قضات و وکلا که آبروی اسلام و مسلمانی و تشیع را بر باد می دهد. تنها حقوق دانان اعم از استادان، قضات و وکلا هستند که با خرد جمعی می توانند این وضع را اصلاح و حقوق را به چراغ روشنی بر سر راه مردم بنشانند. این کار شدنی و این راه رفتنی است اما نیازمندعزم ملی و حمایت دولت به معنی عام کلمه است وگرنه هر سال دریغ از پارسال.
ضمناً اگرچه افراد فاسدی هستند که در بین قضات و وکلا موجب بدبینی مردم می شوند اما حقیقتاً قضات و وکلای توانمند، سالم و سخت کوش اگر بیشتر از این قبیل افراد در دیگر صنوف نباشند کمتر نیستند اما به خاطر نوع کار و رسالت آنها که همانا تلاش برای احقاق حق است و اینکه انتظار به حق مردم از این قشر بیشتر است ممکن است کژی ها نمایان تر باشد و صد البته اموری از قبیل عملکرد ناصواب صدا و سیما بیشتر بر این موضوع دامن زند.
بنابراین:
اولاً - به عنوان عضوی از جامعه حقوقی کشور می گویم که به عنوان حقوق دان، قاضی و وکیل بیش از پیش باید در گفتار و رفتارمان دقت نظر داشته و اخلاق حرفه ای سرلوحه کارمان باشد.
ثانیاً - به عنوان شهروند باید در انتخاب وکیل دقت نظر به خرج داده و همانند مراجعه به دیگر متخصصین یا حتی خرید اول تحقیق و سپس انتخاب کنیم. یقیناً اگر در انتخاب وکیل بررسی و دقت کنیم و قدری هم منصف باشیم نه تنها از پرداخت حق الوکاله پشیمان نمی شویم که برای وکیل پاداش و شرینی هم می بریم. همانطور که بارها برای بسیاری از ما اتفاق افتاده است.
امیدوارم شما هم جزو آنان باشید: آنان که برای وکیل منتخبشان شیرینی می برند بعد از آن که کام خودشان شیرین شده و یا آنان که از موکلشان شیرینی می گیرند بعد از آنکه با کمک به احقاق حق کام آنها را شیرین کرده اند.
پاسخ ها
ناشناس
||
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
با احترام به فرمایشان متین جنابعالی، باید بگم که این وضع درست شدنی نیست یا حداقل به این سادگی ها نیست. مشکل اصلی دستگاه قضایی است که وکلا را هم به این روز انداخته. وقتی قاضی رای صادر میکنه که خودش میدونه 100 درصد غلطه و میگه اعتراض کنید که بلکه در دادگاه بعدی درست بشه! یا حکمی که اجرا میشه و همه افراد قضایی اذعان دارند که غلطه اما کسی جلوی اون رو نمیگیره! رای دادگاه بررسی میشه و مشخص میشه که غلطه اما همه توی دادگستری میگن کاریه که شده و نمیشه کاری کرد! آخه توی یه همچین فضایی چه کاری میشه کرد؟
ناشناس
|
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
6
8
پاسخ
با سلام.ما خودمون مقصریم اگه پیش یه وکیل بریم وبهمون بگه من همه تلاشمومیکنم ازش قبول نمیکنیم اما اگه یه وکیل دیگه بگه من 100درصد نتیجه میگیرم میچسبیم به همون.وکیل سالم هیچوقت قول قطعی نمیده.اکثراوقتی پیش وکلامیریم راست نمیگیم همه اینایی که میگن حق بامابودومحکوم شدیم ازنظرخودشون میگن حق بامابود.درهرحال تواین حرفه هم مثل شغل بنگاه املاک حقه باززیاده اما نمیشه به پای همه نوشت.هیچوقت کارتون روبه افرادی که قول میدن نسپارید ومطمن باشید هرکس بدی کنه خودش نتیجه شومیبینه.
ناشناس
|
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
3
12
پاسخ
سلام برهمه ...اولا شغل وکالت در دنیا خصوصا در امریکا اولین شغل محسوب میشه..ثانیا در همه جای دنیا هزینه وکالت بالاست اما هزینه وکیل در ایران بسیار کم ثالثا اکر مردم یاد بگیرند در تمامی امور از وکیل ثابتی برای خودشان استفاده کنند خودبخود دستمزد وکیل میاد پایین اگر مردم یاد بگیرند وکیل دایم انها بجای انها معامله کند شهرداری برود دارایی برود ماشین بخرد ماشینشون را بفروشد مثل جاهای دیگه دنیا بعد صورت حساب بفرستدیقینا انوقت وکیل نصف هزینه راهم نخواهد گرفتاما وقتی از روی اجبار به وکیل مراجعه میشود روشنه که بیشتر خواهد گرفت.رابعا در همه دنیا در رقابت بین وکیل و اشخاص دیگر مردم به وکیل رای میدهند نمونه ان اوباما کلینتون سارکوزی و........خامسا الان در امد یک املاکی بیشتره یا وکیل در امد مدیر کل درجه چند مثلا شرکت مخابرات یا شرکت زیر ساخت مخابرات را تفحص کنید ببینید چقدره اسمشان هم هست که کارمندند
پاسخ ها
ناشناس
||
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
بهتر بود به جای این همه اطلاعاتی که از دنیا جمع کردی یه کمی از اوضاع قضایی ایران اطلاعات داشتی !
ناشناس
|
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
9
13
پاسخ
فقط بگم که تابناک خیلی بی انصافی. بی انصاف تر از تو هم همینایی هستن که کامنت گذاشتن. من یه وکیل هستم. کلی هم زحمت کشیدم تا به اینجا رسیدم. تو کارم هم تا حالا هیچ لقمه حرامی از کسی نگرفتم. خیلی از بی گناهها را از زندان و حتی اعدام نجات دادم. ولی تو این دو سه هزار نفری که تا حالا وکالتشون رو قبول کردم سه چهار نفر نخاله بودندکه بعد از اون همه خدمت بهشون وقتی فهمیدم پرونده حقشون نیست و استعفا دادم
رفتن از من شکایت به کانون کردن و کلی اسباب زحمت و اذیتم شدند. مردم وقتی وکیل گرفتن فکر میکنن نوکر گرفتن. وقت و بی وقت زنگ میزنن و مزاحم اوقات حتی خصوصی و استراحت وکیل میشوند وقتی هم جوابشون را نمیدی اینطور میگن. کار که تلفنی نمیشه اگه کار داری برو دفترش. وکیل که هر روز دفترش هست. مگه شما با پزشک کار داری بهش زنگ میزنی. یا وقتی یه پزشک نسخه برات نوشت یا عملت کرد و خوب نشدی میروی و پولتو پسس میگیری. ولی مردم انتظار دارن وقتی دادگاه بر علیه شون رای داد وکیل پول را پس بده. که انتظار بیجاست. چون وکیل مامور به انجام فعل هست نه نتیجه. دوست نداری وکیل نگیر ولی اینقدر هم پشت سرشون مفت حرف نزن. امیدوارم کار هیچکدومتون به دادگاه نکشه. چون خانه از پای بست ویران است و تقصیر وکلا هم نیست. اونا هم خودشونو وفق میدن. اگر قاضی ای رشوه نگیره و کسی از مردم هم رشوه ندن دیگه وکیل چکاره هست. اونوقت وکیل هم همتشو میذاره روی فقط دفاع . و دیگه فکر رایزنی نیست .
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
پزشک ها بعد از عمل شماره های موبایلشون در اختیار بیمارهاست که هر مشکلی داشتند زنگ بزنند. وقت و بی وقت پیج میشن و باید برن بیمارستان. البته حتما که در جامعه پزشکی هم همه مثل هم نیستند. اکا اگر بیتفاوتی و بی دقتی در حرفه پزشکی هم زیاد شده ناشی از همین اوضاع فاقد کنترل و نبود نهاد نظارتی فوی و ... در همین سال های اخیر است وگرنه سابقا پزشکهای ایرانی در زمره بهترین های دنیا بودند. هنوز هم خیلی ها خوب و باوجدانند. تعدادشون از وکلای خوب خیلی بیشتره(نسبت هم بگیرید همینطوره).
سیروس
||
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
این که یک وکیل خوب بتونه با رایزنی با قاضی
ودر جهت احقاق حق اقدام کنه کار پسندیده ای
است مگر تو فیلمهای خارجی اینو نمی بینید؟
ناشناس
||
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
درورد بر تو
ایزاندوست
||
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
آقای وکیل ناشناس
با سلام
من یک فرد عادی هستم, ولی با سنی که از من گذشته اطلاعات بدی ندارم..
در مورد نوشته ها هر کس در مورد تجربه ای که کرده سخن گفته نه در مورد وکلای خوب...
البته باید اضافه کنم که اگر در قوانین موردی وجود دارد که این مشکلات را که خودتان اینجا شاهدش هستید بوجود میاید...چکار باید کرد؟
از طرف مردم عادی که امکان پذیر نیست....ایا این وظیفه شما و امثال وکلای خوب این سرزمین نیست که با همدستانتان راه حلی پیدا کنید؟
راه حل از طرف وکلای خوبی مثل شما امکان پذیر است.
مصطفی
|
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
4
8
پاسخ
هروکیلی در صورت احقاق حق موکلش حق وکالت باید بگیرد درا این صورت خیلی از پرونده های دادگاه کاسته خواهد شد این باید قانون شود حتمااااااااا
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
البته خیلی متوجه حرف شما نشدم اما در مورد تعداد پرونده ها باید بگم که به دنبال هر پرونده ای مردم باید بروند و از کم کاری وکیلشان هم شکایت کنند که خودش آمار پرونده ها رو افزایش داده!
ناشناس
||
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
باشه. ویزی دکتر هم اگر خوب شدی بده. مرد بی انصاف این همه رفت و آمد و هزینه دادرسی و ... ماه ها از جیب بدیم؟!!!!!!
ناشناس
|
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
0
3
پاسخ
این همه مطلب در مورد موضوع وکلا نوشته شده و هرکسی تجربیات خودشو گفته که قابل تامله. به هرحال این مطالب داره یه مشکلی رو نشون میده. اگرچه ریشه همه اینا در دستگاه قضایی است. اگر قضات درست عمل کنند و سالم باشند این اتفاقهایی که دوستان گفته اند نباید رخ دهد. باید از بعضی افراد خوب هم تشکر بشه مثل آقای حسین آل محمد که انسان بسیار شریفی هستند(تبلیغ رایگان!!!). با نظر خانم یا آقایی که درباره یحیی جلیلوند نوشته بود کاملا موافقم. در یک موضوعی در مورد ملکی در ونک باهاش سروکار داشتیم. خیلی فاسده! فقط چندهزار متر زمین دستمزدش بود!
سیروس
|
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
0
6
پاسخ
به نظر من باید هیچ باز نشسته و کسی که شغل دیگری ندارد نباید اجازه وکالت داشته باشد الان استاد دانشگاه هم زمان با کار تدریس و قضات باز نشسته و همینطور بازنشسته های ادارات دیگر ونمایتده های حقوقی وکیل می شوند و این نا بسامانی در هیچ شغلی اینطوری نیست.
اینم یادتون باشه که مالیات وکلا خیلی زیاده