حمايت از توليد ملي تحت فشار دادن مردم نيست . ماشينهاي بي كيفيت اصلا چرا بايد توليد بشه كه قيمتش هم بره بالا . دقيقا مثل اينه كه چين فرش تبريز توليد كنه . بابا من جاي گمرك بودم دروازه ها رو باز ميكردم تا يه مدتي كسي جرات افزايش قيمت ها رو نداشت .
ما نمی خواهیم تولید داخل از بین برود و نمی خواهیم زحمات یک گروه از صنعتگران از بین برود ، اما خدائیش این گروه محترم صنعتگران ذره ای برای جان و مال مردم ارزش قائل هستند ؟ ذره ای احترام به شعور مردم می گذارند ؟!!
مرگ یکبار ، شیون هم یکبار بگذارید در فضای رقابتی این صنعت خودرو وارد شود یا از بین می رود و یا مثل خیلی از صنایع خود را با شرایط وفق می دهد ، مثل همان کاری که صنعت نساجی ، سیمان ، فولاد و کاشی سرامیک انجام دادند
آیا ایجاد انحصار در مسئله خودرو و فروش با قیمت های غیر واقعی و تعرفه های گوناگون که بر فاکتور قیمت تمام شده وارد می شود،از نظر شرعی حرام نیست؟ مراجع عظام تقلید درباره زیاده خواهی خودروسازان و ظلمی که به مردم می شود چه نظری دارند؟
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
احسنت! فکر میکنم زمان آن فرا رسیده که مراجع محترم نظر صریحشون را در این مورد (همانند امور فرهنگی) اعلام کنند.
مساله اصلی به نظر حقیر اینست که ما در ایران:
به جای صنعت خودروسازی،بنگاه ویژه خواری واشتغال آفرینی و زراندوزی عده ای خاص را داریم.
به جای کشاورزی، دلالی و میدان بار پروری داریم.
به جای سیاست ورزی، تحمیق داریم.
...
ما هم با نظر خودروسازان عزیز موافقیم تولید و فروش خودرو در داخل با این قیمتها ضرر است. بهتر است بروند و این محصولات را در بازارهای خارجی عرضه کنند.
ضرری که کشور در این مدت از عدم صادرات آقایان کرده است بسیار زیاد است چون محصولات خودرویی داخلی الگوی مصرف ما را به هم زده است و مصرف انرِژی ما را به چین رساتده است.