تهران دیگه از حد اشباع گذشته، حتی حمل و نقل عمومی هم به هیچ وجه پاسخگو نیست. تا حالا سوار متروی کهریزک-تجریش تو مسیر پایین تر از مصلی شدید؟ پس منظورمو بهتر میفهمید. یا سوار بی آر تی های خط خاوران از میدان قیام تا سه راه آذری شدید؟ این بار دیگه منظورمو قشنگ گرفتید.
پس یه فکر بکر لازمه. فکری که بگه چطور تمرکز زدایی از متروپل تهران-کرج صورت بگیره. چطور میشه جمعیت کشور را به صورت متعادل تری پخش کرد. باید بر روی فرصت های شغلی و توزیع مناسب ثروت های ملی فکر کرد. باید کاری کرد که کسی تمایل زندگی در شهرهای بزرگ رو نداشته باشه و مردم با میل خودشون دنبال جاهای کم جمعیت برای زندگی باشند
امیر
|
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
3
12
پاسخ
ترافیک سنگین اتوبان تهران ازنزدیکی های پل چالوس شروع می شود ،لذا لازم است دربدوامر یک کیلومترمانده به پل چالوس تاسه راهی تهران ویلا دوطبقه شود،
مهدی
|
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
4
11
پاسخ
واقعا ممنون از این گزارش پر محتوا ..
استفاده کردیم
ناشناس
|
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
3
9
پاسخ
ای ول
فرهاد
|
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
11
98
پاسخ
پول نفت خوزستان و گاز بوشهر و معادن کرمان و سایر استانهای درامدزا را می اورند توی پایتخت و هر روز یک پل و یک بزرگراه و ... می سازند در حالیکه همین شهرها و استانها روز به روز محروم ترند و بعد توقع دارند مهاجرت به تهرات کند شود. چرا نباید 7-8 شهر با امکانات شبیه تهران داشته باشیم تا جمعیت در کشور توزیع شود؟
پاسخ ها
علي
||
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
من خودم تهراني ساكن بوشهرم. (به خاطر شغلم). كاملا هم با حرفت راجع به محروميت اين استانها موافقم. اما مساله اينه كه ما چند تا شهر كه تقربيا (تاكيد مي كنم تقريبا) امكانات شبيه تهران داشته باشن تو ايران داريم: مثل اصفهان ، مشهد ، تبريز ، شيراز . اما مشكل اينجاست كه بعضي از مردم فكر مي كنن اگه برن تهران آدمهاي باكلاس و متشخصي مي شن. مشكل اصلي فقط اسم تهرانه!!! حتي با اين وخامت اوضاع ترافيك و آلودگي و ناامني و غيره كه اخيرا خيلي هم شديدتر شده ، هنوز خيليها سر و دست مي شكونن برن تهران. براي من كه واقعا عجيبه!!!
سامان
||
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
درود بر روان پاکت فرهاد جان!
گل گفتی!
محمد
||
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
آخ گفتي فرهاد جان . 8 تا شهر توپ مثل آمريكا داشته باشيم تهران اينجوري نمي تركيد . جاي ما هم تنگ نميشه
امیر محمد
|
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
5
49
پاسخ
من خواهش میکنم یک کارشناس جواب این سوال من رو بده:
اگر با کمتر از پنج درصد بودجه ای که خرج پل طبقاتی صدر شد چهار تا پل رو اتوبان باقری در امتداد خیابانهای فرجام ، 196 ، رسالت و گلبرگ میزدند و دوربرگردانهای اتوبان باقری رو حذف میکردند ، روی بار ترافیکی شرق تهران ، کاهش مصرف سوخت ، کاهش الودگی هوا و دسترسی اسان تر کدام پروژه تاثیر گذار تر بود؟
پاسخ ها
united
||
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
واقعا كه گل گفتي.
akbar
|
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
3
13
پاسخ
در شهرهای بزرگ کشورهای توسعه یافته اگر شما با ماشین شخصی از منزل خارج شوید قطعن ساعتها در ترافیک خواهید ماند، هیچ شهرداری اقدام به ساخت اتوبانهای فراوان و عریض به صورت افراطی نمی کند، و هزینه هنگفتی را صرف ساخت پلهای پی در پی و اتوبانهای داخل شهری نمی کنند، چون انها سالها ست متوجه شده اند که در داخل شهرها این کارها درمان ترافیک نیستند، مردم نیز فهمیده اند که داخل شهر همیشه برای خودرویشان ترافیک است
جاره در توسعه ساختارهای حمل و نقل عمومی است ، اگر میلیاردها دلار هم صرف ساخت اتوبان داخل شهری و پل شود باز ترافیک درمان نمی شود
ش ش
|
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
3
8
پاسخ
با حرف حق بعنوان یک کارشناس کاملا موافقم . با یستی یک دید خاص و جدی به مقوله حمل ونقا ریلی شهری و بین شهری داشته باشیم با یک برنامه ریزی بدون فساد مالی میتوان در یک دوره 6 ساله هزینه های مرگ ومیر جاده ای -حمل و نقل گران هوایی و جاده ای - الودگی شهری و ... را کاهش چشمگیر داد. بی ارتی ها را هم با این همه هزینه تعطیل کرد و همین خیابانهای نه چندان عریض را هم کم عرض نکرد و صدها مسئله جدید برای حل یک مسئله درست نکرد
سما
|
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
2
13
پاسخ
بنظرم اگر یک جاده دیگر به موازات قبلی ها بکشند، هزینه ی احداث آن به مراتب کمتر از اسکلت و آرماتور و جاده ی طبقه ی دوم خواهد شد. در اتوبان صدر نمی شد، ولی تهران کرج چی!؟
ناشناس
|
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
2
5
پاسخ
به خدا هر پلي مه مي سازند هزار نقص داره پل جلال رو ببيند دور برگردون براي شهروند و قزل قلعه نذاشتن همه حتي كاركنان شهرداري و شهروند و مشتريان از كوچه پنجم مي رن بعد پل گيشا شلوغ
پس یه فکر بکر لازمه. فکری که بگه چطور تمرکز زدایی از متروپل تهران-کرج صورت بگیره. چطور میشه جمعیت کشور را به صورت متعادل تری پخش کرد. باید بر روی فرصت های شغلی و توزیع مناسب ثروت های ملی فکر کرد. باید کاری کرد که کسی تمایل زندگی در شهرهای بزرگ رو نداشته باشه و مردم با میل خودشون دنبال جاهای کم جمعیت برای زندگی باشند