اول در مورد ظرفیت سدها بگویم که سالانه بیش از 4 میلیون مترمکعب فرار آب از داخل مرزهای کشور فقط در کردستان خودمان داریم پس آب کم نیست
برخی از سدها غیر اصولی ساخته شده اند و برخی فصلی و جلوی سیلاب های آنی و فصلی را میگیرند
پاسخ ها
ناشناس
||
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
به به باریکلا.... ولی چرا دریاچه وان ترکیه نخشکیده ولی دریاچه ارومیه با 140 کیلومتر فاصله خشکیده؟
ايمان
||
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
اگه بحث فرار آب باشه ما هم حق نداريم از افغانستان ايراد بگيريم كه چرا روي رودهايي كه به ايران مياد سد ميزنه و هامون رو خشك ميكنه.چون اون كشور كوهها و رودهاي زيادي داره وهمه اين آبها از كشورشون خارج ميشه
omid
|
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
19
84
پاسخ
كاش شهردار تهران به جاي كار نمايشي دو طبقه كردن صدر كه در محافل تخصصي به شدت مطرود است اتمام خط ٦و ٣ را دنبال ميكرد و يك كار اساسي در اين وضعيت نابسامان هواي تهران انجام ميداد.
پاسخ ها
سامان
||
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
درود امید جان!
جانا سخن از زبان ما گفتی!
ناشناس
|
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
13
40
پاسخ
این هم از عقل و منطق شیخ بهایی!
ناشناس
|
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
6
15
پاسخ
آی گل گفتی
ناشناس
|
|
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
2
14
پاسخ
آفرین به آدم نکته سنج
محمد جواد
|
|
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
3
15
پاسخ
احسنت به این تحلیلت تابناک
محمد
|
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
4
43
پاسخ
بزرگراه صدر رو اگر میخواستن جاش تونل بزنن یا اتوبان رو پهن تر کنن چندین برابر هزینه فعلی هزینه داشت ولی اتوبان تهران کرج رو میشه 10 تا دیگه دور و برش اتوبان یک طبقه زد چون زمین اطراف اتوبان ارزش مالی بالایی نداره.
حرف حق
|
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
2
66
پاسخ
ای کاش این هزینه های گزاف به سمت سازمان ریلی کشور میرفت . سالها پیش آمریکا و اروپا به این نتیجه رسیدند که شبکه ی ریلی ساده ترین ، به صرفه ترین و ایمن ترین روش حمل نقل بار و مسافر است . خصوصا که کشور ما در اکثر مناطقش با دشت های مسطح و بدون ناهمواری روبرو هستیم و توسعه ی شبکه ی ریلی چندان مشکل نخواهد بود .
همین سرمایه ای که فقط برای خرید هواپیماهای دست دوم از سایر کشورها و تعمیر آنها پرداخته می شود اگر با برنامه خرج توسعه شرکت های واگن ساز و لوگوموتیو ساز شده بود و اگر توسعه ی خط آهن ایران ادامه می یافت امروز ایران می توانست شاهد یک شبکه ی ارزان و بسیار قابل اعتماد باشد .
پاسخ ها
محمد از بلفاست
||
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
آقا ی حرف حق من کاملا با شما موافقم...در آلمان شما برای رفتن از شهری به شهر دیگه شما اصلا نمیتونید با اتوبوس برید چون اتوبوسی در کار نیست! یعنی هست ولی برای مقاصد خیلی خاص! ولی در عوض همه ی شهر ها با خط قطارهای سریع السیر به هم وصل شده اند که ساعتی به طور متوسط 200 کیلومتر سرعت دارند و بسیار هم ایمن و ارزان هستند... همه هم با قطار اینور و اون و ر میرن و راضی هم هستند....
ناشناس
|
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
1
48
پاسخ
اتوبان کرج که دو طبقه بشود احتمالا" سرعت روی پل هم با دوربین در حد 50 کیلومتر کنترل میشه . فکر میکنید چند نفر در روز استفاده کننده داشته باشه . اگر این مقام !!! حواسش رو جمع کنه میبینه که به موازات اتوبان کرج , اتوبان شهید خرازی تا چند کیلومتری کرج رسیده و نیازی به این هزینه های نامعقول نیست .
ناشناس
|
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
1
43
پاسخ
لطفا در مورد هزینه پل صدر و اینکه قرار بوده چقدر باشه و چقدر تموم شده هم به مردم بگید
برخی از سدها غیر اصولی ساخته شده اند و برخی فصلی و جلوی سیلاب های آنی و فصلی را میگیرند