سلام شما را به خدا با فرانسه حبیث قرارداد نبندید ماشینهای فرانسوی اشتعماری هستند پس از خرید تازه اول درامد برای کمپانی نامرد فرانسوی است با GM یا کره ای ها ببندید
کاش بشنویم که ماشین سازی مون برشکست کرده مگر این که بشنویم که ماشین به کشورهای اروپایی ماشین صادر میکنه که اون وقت از ورشکست شدنشون ناراحت میشیم
الان که فقط لگن تحویل مردم میدن! ارابه های مرگ که حتی ماشینای صفرش هم کلی مشکل دارن !
ما خودروی بومی نمیخواهیم. 30 سال حمایت از تولید داخل شده پراید نا امن و گران با مصرف بالا به نسبت وزن و شتابش. بگذارید صنعت خودرو خودش قیمت محصولاتش را تعیین کنه اما تعرفه ماشین های خارجی تا 5 سال کار کرده را در حد 30 ٪ بگذارید و تمام این پول هم صرف زیرساخت های حمل و نقل و محیط زیست شود. این برای خودروهای گازوییل سوز اعمال شود تا مردم به این سمت بروند. قیمت سوخت هم بشه قیمت خلیج فارس . اگر توی همیت تهران مترو کارامدتر و خلوت تر بشه و مسیرهای کوتاه هم تاکسی فراوان باشه خیلی از مشکلات حل میشه. بعلاوه باید پارک سوارها و پارکینگ های طبقاتی را زیاد کرد. در نهایت تهران باید دیگر پایتخت نباشه
ترافیک شهرهای اصلی ایران ربطی به تولید خودرو ندارد. مشکل در معماری شهری است. خیابانها باریک هستند و دو باند آنها هم به پارگینگ اختصاص دارد. مجتمع های مسکونی بعضا حتی برای هر آپارتمان یک پارکینگ هم ندارند چه برسد به پارکینگ مهمان، این در درحالی است که باید برای هر آپارتمان دو پارکینگ داشته باشند. مجتمع های تجاری و اداری نیز پارکینگ کافی برای کارکنانشان ندارند چه برسد به مشتریان و مراجعان. در همان منطقه که پل صدر دو طبقه شده کاملا واضح است که مشتریان مجتمع سینمایی و تفریحی و فروشگاه نان به علت نداشتن پارکینگ کافی موجب ترافیک شدید و مستمر هستند. این مشکلات را با کاهش تولید و توقف صنعت حل نمی کنند. راه چاره آنها چیز دیگری است. همینطور در مورد کاهش آلودگی هوا هم نباید جلوی تولید را گرفت بلکه باید راه حلهای مربوطه را پیدا و اجرا کرد.
برداشته شدن تحریم ها، برنداشته شدن تحریم ها، گران شدن چوب، ارزان شدن بادنجان، گران شدن دفتر صد برگ، ارزان شدن پودر کاری همگی تنها به گران شدن خودرو کمک می کنند. برای تولیدکننده دولتی، همه ی دلایل تنها برای توجیه گران شدن خودرو خلق شده اند!
تا زمانی که ارتباط خوب با همه دنیای بیرون نداشته باشیم در هیچ یک از امور کشور موفق نخواهیم بود
حال چه صنعت خودروسازی باشد چه ساخت جاده و چه.....
خودرو ساخت هر کشورزی باید در رقابت با بقیه خودروسازان روز دنیا باشد
به عنوان مثال یک سمند ساخت ایران تا زمانی که با یک بنز آلمان مقایسه نشود پیشرفت نخواهد کرد پس باید تحریم را برداشت ارتباط برقرار کرد چند سال برای کسب اطلاعات و تقویت خودرو به خودروسازان فرصت داد خودروسازی را خصوصی کرد و در نهایت کمرگ را کاملا از خودرو خارجی برداشت
کاملا با نظر آقای شهبازی موافقم.
تا زمانی که به مردم بدیده احترام نگاه نشودکه بعیداست بشود، هرگز چیزی تغيير نخواهد کرد!
برای رفع آلودگی باید خیلی چيزها تغيير کنه، خيلی سیاستها بایستی عوض بشه که بنظر غیرممکن میاد!