شاهپور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
باسلام خدمت مردم شريف ايران
از آنجا كه علاج گرانفروشي نخريدن است، از همه شما بزرگواران خواهش ميكنم براي جلوگيري از انحصارطلبي توليدكنندگان خودروهاي بي كيفيت داخلي(به قول خود مسؤلين ارابه هاي مرگ) و جلوگيري از رانت خواري واردكنندگان انحصاري خودرو به مدت فقط شش ماه نه خودروي جديد بخريد و نه اينكه خودروي فعلي خود را عوض نماييد.
با اين كار خواهيم ديد كه مشكل خودرو نه به دست مسؤلين بي تفاوت، بلكه به دست خودمان حل
مرتضي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
راه حل اساسي ازاد كردن قيمت سوخت + ماليات بر ان است.
احسان
|
Denmark
|
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
مساله اول برای دولت جهت ادامه این وضعیت یعنی قیمت بالا و کیفیت پایین خودرو کسب درامد زیاد می باشد که می تواند در بودجه دولتی سهم زیادی داشته و هر وزیر و رییس جمهوری را وسوسه نماید که این روال را با شعار خودکفایی ادامه دهد یعنی از جیب مردم حداقل سرمایه های پراکنده را جمع کند اما همین دوستان متوجه نیستند که در ان طرف قضییه چقدر باید سرمایه از بودجه دولتی صرف نمایند که عوارض این ماشینهای بی کیفیت را در دراز مدت خنثی کنند ار انجا که همه برنامه ریزی های ما در کشور کوتاه مدت بوده و فقط در پی انیم که امروز به خیر سپری شود شاهد هیجوقت پی به خسارت این برنامه ریزی در رابطه با صنعت خودرو نبریم یا می فهمیم اما در کوتاه مدت با توجه به سیاست روزمرگی براحتی از کنار ان می گذریم مثل الودگی هوا هرسال کلی سرو صدا و بعد به محض یک بارندگی انگار نه انگار مشکلی بوده همه چیز فراموش می شود
اخه این صنعت خودرو طی این سی سال چه گلی به سر مردم زده که به ان افتخار کند جز انکه مردم رو به مرگ گرفته اند تا به تب راضی باشند ... اگه دولت عاقل باشد عطای خود رو را به لقایش می بخشد و اگر عاقلانه نگاه کند ضرر پنهان ان بیشتر از سود نمایان ان است و بنظرم هنوز زود است که خسارت جانی و مالی این سیاست مشخص شود تا 10 سال دیگر می توانیم عواقب ان را کامل مشاهده کنیم ... کاش یک نفر حداقل در این مجلس شریف به این موضوع توجه داشت !!!
جواد
|
United States
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
اگربه واسطه وارد کردن خودروی باکیفیت یک نفر کمتر بر اثرتصادف جان بدهد ارزش دارد
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
بنام خدا
با نگاهی گذرا به تاریخ صنعت خودرو در ایراناز سال 1346 تا کنون متأسفانه این واقعیت تلخ را باید پذیرفت که ما نتوانستیم به معنای واقعی خودرو ساز شویم. و در عمل مونتاژکار بوده ایم. در خودروهایی مثل سمند و تیبا هم بخشهای مهمی ازپروسه طراحی و ساخت خودرو توسط شرکتهای خارجی صورت پذیرفت. به هرحال آینده صنعت خودرو در ایران روشن نیست. به جای این صنعت مسئولین توجه خود را در جهت سوق دادن توان فنی و پتانسیل سرمایه ای و نیروی انسانی این صنعت به بخش کشاورزی (صنعت کشاورزی) معطوف نموده و در جهت تبدیل شدن ایران به عنوان قطب کشاورزی و دامپروری در دنیا معطوف نموده و بجای مونتاژ خودروهای بی کیفیت در داخل، خودروهای با کیفیت برندهای معتبر دنیا را با تعرفه پایین در اختیار مردم ایران قرار دهند.ایران چهارفصل با استعداد عظیم طبیعی این قابلیت(قطب صنعت کشاورزی) را دارد.
حسام الدین صحرایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
به نظر حقیر تا هنگامی که بنزین بی کیفیت این چنینی در کشور تولید وعرضه میشود .. تا هنگامی که خودروسازان داخلی این چنین خودروهای بی کیفیت سطح نازل با کمترین امکانات رفاهی و ایمنی تولید میکنند و به اصطلاح همینه که هست ... تا موقعی که به خاطر عدم دسترسی به کانالهای ماهواره اون ور آبی هروز بدتر از دیروز امواج ماهواره هدف پارازیت خطرناک قرار میگیرد که تمام آن در روح و اعصاب و جان مردم اثرات منفی و سو میگذارد و هیچ نهادی به عنوان مسئول پاسخگوی آن نیست .... تا وقتی که به نوار سبز اطراف شهرها بها داده نمی شود . اشجار و فضای سبز نابود میشود ... تا هنگامی که در قالب مسکن مهرو بی مهر و توسعه شهرنشینی و هزار مورد دیگر هروز مثل قارچ آجر روی آجر میرود و ساختمانهای خوش قواره و بد قواره ساخته میشود و عده یی از برکت آن به طرفه العینی ثروتمند میشوند و عده یی بیچاره و فقیر و شهرداری محترم این کلان شهر بی قاعده اجازه ساخت و ساز میدهد و پاسخگو نیست .... و تا وقتی که امکانات روستاها و شهرهای دور افتاده محروم را بالا نبرند و روستاها خالی از جمعیت گردند و شهرها شلوغ و ناهنجاریهای اجتماعی افزون و تا هزاران درد لاینحل دیگر اصلاح نگردد آش همین آش و کاسه همین کاسه .......
سرباز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
این که ما موافقیم یا مخالف که مهم نیست
مهم اینه که صاحبان قدرت کار خودشون رو می کنند
والا ما پایه ی صنایعی رو در ایران ریختیم که خیلی ها رو از نظر شغلی گرفتار کرده و نمیشه به راحتی جمعش کرد - خیلی ها رو چاق و چله کرده که نمیشه کاریش کرد - به طور کامل و قطعی به یه دور باطل افتاده که نمیشه درستش کرد . کسی نمیتونه کشور رو از شر این صنعت نجات بده یا به مسیر درست ببره چون زورش نیست تیغی نیست که ببره
خدایا به عظمتت به ما مظلوما ترحم کن ما که همه جوری هستیم ما که همه جوری پای دین و کشور و اعتقاداتمون هستیم پس چرا باید این همه تاوان یه عده از خدا بی خبر رو بدیم
رامین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
متاسفانه اکثر مسئولان رده بالا وحتی مدیرت عامل خودرسازی ایران خودرو و سایپا سوار پراید ویا پزو از نوع 405نمیشوند تا بدانندمردم چه عذابی میکشند
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
بحث هلوکاست گوش فلک را کر کرده است اما این ماشین های ایرانی از هلوکاست هم بیشتر کشته دارد واقعا این وزیر صنعت معدن تجارت وایران خودرو میان صحبت میکنند دررسانه ملی از غیض سر درد میگیرم واقعا این چه حرفهایی هست که با واقیعیت اصلا مطابقت نداره انصافا بردید سایت تویوتا بنز ببینید بهترین ماشین ها شون چند دلار هستش والله نمیدونم چی بگم به جایی که نمیرسه صدای ماست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
به نظر از راه حلهاي فوري وعملي جهت كاهش آلودگي هواي تهران ١- حذف پاركينگ ادارات و نهادهاي دولتي يعني وقتي كارمند فلان اداره جايي براي پارك ماشين نداشته باشد خود بخود مجبور ميشود ازوسيله نقليه عمومي ياسرويس اداره استفاده كند ٢ - سرويس مدارس بجاي استفاده از تاكسي چهار نفره از اتومبيلهاي ون يا همان يازده نفره اجبار كنند٣ -طرح زوج وفرد را به جاهاي پر ترافيك تعمىم دهند٤-استفاده از دوچرخه را از طريق رسانه ها هرچه بيشتر تبليغ كنند ودر اين زمينه فرهنگ سازي كنند
نظرات بیشتر