faramarz
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
وقتی بچه بودم می شنیدم باید به خودروسازها فرصت داد
الانم بچه ام می شنوه که باید بازم به خودروسازها فرصت بدیم
فکر کنم این فرصت تا نوه من باید داده بشه به خودرو سازهااا
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
دولت باید خودرو را بعد از 10 سال از رده خارج کند وامی با درصد پایین بدهند تا کسانی که خودرو فرسوده دارند تشویق شود تا خودروش را عوض کند هم به نفع مردم است هم به نفع دولت
منصور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
ما عادت کردیم مشکلاتمونو بندازیم گردن همدیگه ولی آیا اینجوری به جایی میرسیم؟ ما عادت کردیم صورت مسئله رو پاک کنیم! اگه کیفیت خودرو ساخت داخل در مقایسه با مشابه خارجی پایینه آیا راه حل تخته کردن در خودرو سازی و وارد کردن محصول خارجیه بهتره؟! میدونین این صنعت چقدر برای پویایی مملکت و نیروی کار اهمیت داره؟ آیا اگه خودرو سازی 100% خصوصی بود وضع بهتر از این میشد؟ بنظر من بدتر میشد! شما یه نگاه به صنعت و کشاورزی بخش خصوصی بندازین. مثلا در تولید پسته - میوه - گندم - برنج...لوازم خانگی - الکترونیک - برقی - فلزی - پلیمری - پوشاک... بخش خصوصی (بخوان مونتاژ قطعات چینی و تایوانی ...) وضعمون بهتره؟! آیا بخش خصوصیمون واقعا حرفی برای گفتن داره؟ چرا همش گیر میدیم به خودرو ساز؟ عملکرد صنعت نفت با اون بودجه های نجومی بهتر از خودرو سازیه؟ صنعت فولاد چطور؟ باید خودمون درستش کنیم. باید از اونایی که موفق شدن یاد بگیریم (انتقال تکنولوژی). باید زحمت بکشیم. باید سخت کار کنیم. واردات و مفتخوری و لوکس گرایی مال فرهنگ کشورهای عرب نفتخیزه نه ما. ایجاد و حفظ اشتغال و به تبعش امنیت اجتماعی از نون شب واجبتره. در مورد اهمیت اشتغال برای ژاپن به این نمونه توجه کنید. قیمت فروش new mazda 3 بصورت CKD حدود 28000 دلاره در حالی که قیمت مونتاژ شدش حدود 18000 دلاره!! میدونین چرا؟ چون طبق قانون دولت ژاپن صادرات خودرو بصورت CKD باعث از دست رفتن فرصت شغلی میشه پس باید شرکتی مثل مزدا مبلغی به ازای هر فرصت شغلی که از بین میره از شرکت خریدار که همون گروه بهمن خودمونه دریافت و به دولت بپردازه که بعنوان بیمه بیکاری به شهروند ژاپنی پرداخت بشه! ما نباید دنبال برند خارجی باشیم. باید به تواناییهای خودمون اتکا کنیم. میلیونها نفر تحصیلکرده و صدها هزار نیروی متخصص داریم که درصد زیادیشون جذب کشورهای پیشرفته شدن دارن برای اونا کار میکنن. از NASA گرفته تا BOEING- GM - FORD .....بنظر حقیر مشکل اساسی ما ریشه فرهنگی داره. فقر مدیریت صحیح هم مارو به این روز انداخته.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
رشته من اقتصاد سیاسی مدیریت اجرائیه. صحبت های شما کاملا درسته اما علامت سئوال اینست که چگونه فرهنگ چرتکه ای را با چیزی که در بالا گفتی جایگزین کنیم؟ خوشحال میشم بشنوم
رزمنده دفاع مقدس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
عمر ما که تمام شد.شما را به خدا به خاطر نسل بعد
بگذارید واردات ازاد و رقابت جدی باشد.
تا وقتی انحصار در دست این تولید کنندگانی که من می بینم هست
وضع از این بدتر هم می شود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
خیال همه راحت باشه تمامی قطعات خودرو پاک تمیزو اما چینی است.
صمد از تبریز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
اینکه با افزایش تعداد خیابانهای دو طبقه مشکل ترافیک و آلودگی هوا حل نخواهد شد کاملا" درست است علاوه بر اینکه بدلیل تراکم بالای جمعیت در تهران تعداد خودروهای بیشتری وجود دارد به نظر بنده متوسط مصرف بنزین و سایر فراورده های سوختی در شهر تهران نسبت به سایر شهرها و به خصوص شهرهای کوچک بیشتر است و این نیز بدیهی است چون تهرانیها مجبورند برای و رسیدن به محل کار و یا خانه و سایر مقصدها راه بیشتری را طی کنند به نظر میرسد تنها راه حل رهائی تهران و سایر کلانشهرها از این دست معظلات ایجاد جذابیتهای این شهرها در شهرهای کوچک است تا هم جلوی مهاجرت گرفته شود و هم مهاجرت از شهرهای برزگ به شهرهای کوچک امکانپذیر گردد
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
فقط با بنزین گران خودرو ارزان خواهد شد و شاید با کیفیت .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
بايد به خودرو سازان خارجى اجازه داده شود به ايران بيايند و نمايندگى بزنند...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
1-در وهله اول تعطیلی تمام خطوط تولید خودرو به مدت حداکثر 2 سال
2- اختصاص بودجه ای که تاکنون صرف تولید می شد برای توسعه ی بخش های تحقیق و پژوهش واحد های صنعتی مرتبط با خودرو
3-اختصاص مبلغی از یارانه هر ایرانی یا درآمد عوارض واردات کالاهای لوکس به کارکنان خودرو سازی جهت رفع نگرانی آنان از بابت بیکاری در طی مدت اجرای طرح ضمن برگزاری کلاس ها و کارگاه های آموزشی برای به روز رسانی اطلاعات فنی کارکنان
4-حمایت همه جانبه دولت از ورود بخش خصوصی به این کار و تشویق پژوهش گران و دانش پژوهان جهت همکاری علمی
5-اختصاص بودجه مناسب جهت افزایش ظرفیت کمی و کیفی ناوگان حمل و نقل عمومی
مصطفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
در اینکه خودروسازی داخلی کاملا خارجی است شکی نیست.در اینکه کیفیت بسیار پایین است نسبت به استانداردهای روز و قیمت هم بالاست (به دلایلی) شکی نیست.
در اینکه به نفع مردم و کشور است که خودرو بصورت آزاد و کامل از خارج وارد شود شکی نیست اما در این هم شکی نیست که عده ای فاسد منافع شخصی را بر مصالح ملی از نظر زیست محیطی ،ایمنی،به صرفه بودن و...را زیر پا بگذارند و خود اتوممبیل 2 میلیاردی سوار شوند و آخر هفته به ویلای شمال 10 میلیاردی برود و تابستان با اهل و عیال به اورپا برود و با پول مردم در هتل 5 ستاره اقامت کند.حمایت از تولید ملی فقط یک سرپوش است.هر کس هم بخواهد جلوی این جفا را بگیرد یا او را می خرند یا برکنار می کنند.
ای مردم من نمی دانم آینده مملکت با این آقایان چه می شود؟؟
نظرات بیشتر