ذبيح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
باسلام خدمت مردم شريف ايران
از آنجا كه علاج گرانفروشي نخريدن است، از همه شما بزرگواران ملتمسانه خواهش ميكنم براي جلوگيري از انحصارطلبي توليدكنندگان خودروهاي بي كيفيت داخلي(به قول خود مسؤلين ارابه هاي مرگ) و جلوگيري از رانت خواري واردكنندگان انحصاري خودرو به مدت فقط شش ماه نه خودروي جديد بخريد و نه اينكه خودروي فعلي خود را عوض نماييد.
با اين كار خواهيم ديد كه مشكل خودرو نه به دست مسؤلين بي تفاوت، بلكه به دست خودمان حل خواهد شد.
مطمئن باشيد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
آقا مشکل بنظرم خوده دولته ، یک انحصار تولید وفروش خودرو داخل کشور دست دولت است ،هرچند درزیرمجموعه ها شرکتها کوچک خصوص هستند ،دوم دولت باوضع قوانین گمرک وتعرفه اون ویزگی رقابت کامل بازار که دراقتصاد مطرحه رعایت نمی شود عملا با این دوویژگی میشه گفت که خودرو یک کالای انحصاریه ودودش تو چشم مردم جامع متوسط وفقیر میره
بابك
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
ببين تابناك جان اين موارد بايد به گوش مسئولين برسه وگرنه ما كه گوشمون پره از اين حرفا چرا كه هم تو جمع دوستانه و هم تو جمع هاي خانوادگي اين بحث ها هميشه ميشه حالا اين جا مردم هر چي كه به هم بگن و به گوش كسي نرسه تغييري رخ نمده.
تو اين زمينه چند تا نكنه هست :
1بايد قبول كرد كه كشور ما هيچ وقت خودرو ساز نمي شه نه از لحاظ تكنولوژي و نه از لحاظ نو آوري نمي تونه با هيچ خودروسازي رقابت كنه حتي خودروسازهاي چيني اين يه واقعيته شماببينيد كه كداميك از خودروهاي توليد ايران منحصرا ايرانيه؟
2-آخه مگه ما بايد همه وسايل مصرفي مون رو خودمون بسازيم ؟همه كشور ها مگه بايد خودرو ساز باشن؟ مگه برزيل و آرژانتين و هلند و پرتغال و يوگوسلاوي و دانمارك وسوئيس و خيلي ديگه از كشور ها خودرو سازن؟اونا صنايع ديگرشون رو ارتقا دادن و دارن از خودرو هاي كشورهاي ديگه استفاده مي كنن.
3- با توجه به پتانسيل خوب كشور ما در زمينه هاي كشاورزي دامپروري صنايع دستي صنايع پتروشيمي صنايع نفتي ما بايد تو اين زمينه ها سرمايه گذاري كنيم .
4- كار خانه هاي محترم به اصطلاح خودرو ساز هم مي تونن محل مونتاژ خودرو هاي خودرو سازهاي معتبر دنيا باشن و قطعه ساز ها هم با رشد تكنولوژي خود به توليد قطعات همين خودرو ها بپردازند .
5-هم كشورمون تميز تر ميشه هم شيك تر و هم ايمن تر.
6- يه رئيس جمهور مرد مي خواد كه نه از استيضاح بترسه نه از ديگر حكمها و بياد اين همت رو بكنه و باعث سر بلندي ايران و ايراني بشه.

موفق باشيد
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
ما ایرانیها حافظه تاریخی نداریم.
اگه یادتون باشه تا چند سال پیش ایران خودرو و سایپا تو بوق و کرنا کرده بودن که ما به خودکفایی رسیدیم و 100 ماشینامون ایرانی و ملیه.
از 2 سال پیش که تحریما شروع شده قیمتاشون دو برابر شده. و استدلالشون اینه که قطعات رو وارد می کنیم.
یه مطلب دیگه اینکه اون زمان که پراید شد 17 میلیون دلار 3600-3700 بود. الان که دلار 3000 تومن شده بازم قیمت ماشینا پایین نیومده! این خودروسازهای نون دولت خور مردم ما رو چی فرض کردن.
من به همه توصیه میکنم از کمپانی ماشین نگیرن. تا همون تولید نصفشون هم قطع بشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
تا وقتی که مردم مانند گوسفندباشند وسرشان پایین بندازند وضع بهتر از این ها نخواهد بود و خودروی که برایشان لایق باشد تولید می کنند یعنی همون پراید بسه.
داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
می خوام به یک نکته خیلی مهم اشاره کنم اونم قیمت تمام شده خودرو هستش، وقتی یک خودروی روز که قیمت متوسط 20 هزار دلار هستش که با دلار 3000 تومان 60 میلیون میشه با خودرویی مثل پراید که حدود 20 میلیون هستش مقایسه می کنیم، در مقایسه می گیم پراید ارزونتره، در حالیکه به نظر من هزینه پراید برای جامعه بیشتر از یک خودروی روز هستش، علت: 1- میزان مصرف سوخت حدود 3 برابر 2 - عدم رعایت استانداردهای ایمنی روز دنیا، در نظر بگیرید سالیانه چقدر ضرر مادی و معنوی از تصادفات ناشی از خودروهای بی کیفیت به جامعه تحمیل می شه که با قسمتی از این ضرر مردم می تونند سوار بهترین خودروها بشند. 3- عدم رعایت استانداردهای سوختی به طوریکه خودروهای روز با استاندارد یورو 5 تقریبا آلودگی صفر دارند در حالیکه خودروهای تولید داخل تو یورو 2 موندند. هزینه‌های ناشی از آلودگی و سلامتی رو در نظر بگیرید. با در نظر گرفتن این علل می تونیم در نظر بگیریم که خودروهای ساخت داخل قیمتی حدود 60 تا 80 میلیون دارند. و افتخار کنیم که ارزش خودروهای داخلی در واقع چیزی حدود 20 تا 25 هزار دلار هستش. یعنی تو رنج قیمتی خودروهای روز دنیا و این می تونه باعث افتخار باشه!! که صنعت خودروی مونتاژ کن ما چه خودروهای با کیفیت و قیمت روز تولید می کنه!!
فرزند ایران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
برخی از نظرات رو خوندم
اکثرا به دلیل کوتاهی خودروسازان گله دارن و حق هم دارند
بهرحال ما میدونیم که توسعه کارخانجات خودروسازی و تولید صد در صد داخلی به صنایع عظیمی نیاز داره که صفر تا صد را تامین کنند و در حین انجام اقدام به بروز نمودن تکنولوژی خود نمایندو در حال حاضر این امکان وجود ندارد. موضوعی که وجود داره حتی اگر ما بخواهیم به این امر دست پیدا کنیم کشورهای صادر کننده تکنولوژی اون رو به ما نمیدن یعنی به هیچ کشوری نمیدن . تنها راه بازگشت به توانمندسازی صنایع قطعه سازی و همچنین خرید تکنولوژی آن از بازار سیاه بصورت چراغ خاموش است مثل تکنولوژی هسته ای پهباد ها موشک ها و ماهواربر
همچنین با استخدام مهندسین خارج شده از شرکت های بزرگ و دادن حقوق های دوبرابر به ایشان و آموزش به مهندسین مربوطه و به دنبال شرکت های ورشکسته خودروسازی بودن و همچنین نوسازی بافت پرسنلی خودروسازان شاید راهکاری برای این مشکل باشد
بهرحال اگر عزم ملی باشد میتوان آن را حل کرد این تجربه ای است که بعد از جنگ و از صنایع دفاعی آموختیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
اگر مدیر موفق هرچند نادر می بینیم ریشه در سنت و تربیت خانوادگی دارد نه فرایند علمی و روز دنیا که دولتها باید پاسخگوی آن باشندبه این پاسخهای مثلا مدیران مملکت دقت کنید : مشکل کمبود آب مردم باید ..آلودگی هوا مردم باید... عزاداران شدن 100 هزار نفر در سال بر اثر تصادفات مردم باید ... سقوط هواپیما مردم باید.. (بخوانید خلبان باید )...اگر شما از یک آدم الدنگ بپرسید همین پاسخها را می شنوید پس فرق یک مدیر با یک الدنگ در چیست؟ به اصطلاح مدیرانی که اینگونه پاسخگو هستند سهم بیشتری از ثروت این مردم را تحت عنوان مدیر بر می دارند و حتی یک استکان چایی هم در محیط کار برای خودشان نمی ریزند و هزینه آن را بر دوش پول نفت می گذارند . اگر نتوانیم یک تشکیلات 5 هزار نفری را بر اساس آخرین شیوهای روز دنیا مدیریت کنیم 75 میلیون انسان را اصلا نمی توانیم وادعای 7 میلیارد را باید به تیمارستان ارجاع دهیم موضوع تدبیر کار خودروسازی هم از این دست است اجازه بدهید فرایند طبیعی رشد صنعت خودرو شکل بگیرد و نگاه علیل بودن و گداصفتی که تکیه کلام مدیران مملکت شده ( دولت باید حمایت کندتا..) را معیار تصمیم گیری قرار ندهید .
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
امیدوارم روزی برسه از دست این ماشین های ایرانی راحت بشیم
ماهی جون
|
France
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
لطفا بفرمایید تولید خودرو نا امنی مانند پراید از نظر شرعی چه حکمی دارد
نظرات بیشتر