امیدی به بهبود اوضاع ندارم . چون ملتی هستیم که اخلاق ، وجدان کاری و ... از بین ما رخ بسته است و نظارت هم که فقط به آستین آقایان و پاچه خانم ها محدود شده است و تعزیر نیز فقط برای بی کسان است . من فروپاشی را می بینم .
من متاسفانه وقتم کم بود نتونستم کامنتهای خوب مابقی عزیزان را بخونم ولی از یک منظر دیگر من به قضیه نگاه می کنم:
خوشبینانه ترین آمار حکایت از مرگ حدود25 هزار نفر ایرانی در سال را دارد ، صدها هزار نفر محروح و معلول که بسیاری از معلولیت ها دایمی هستند.
علاوه فرهنگ پایین ما ایرانیان در رانندگی و نبود جاده های استاندارد در ایران، به نظر من نقش خودروهای بی کیفیت و با استاندارد بسیار پایین ، عامل اصلی تصادف و مرگ هزاران نفر از عزیزان ما در سال در ایران است. قطعا اگر ماشینهای با کیفیت روز دنیا وارد بازار ایران شود ، بازار رقابتی شده اولا خودروسازان ما به خود زحمت می دهند تا کمی هم به کیفیت خودروهای ساخت وطن بیفزایند. دوما مرگ و میر های حداقل نصف می شود. یعنی: هرسال حدود 12000 نفر مرگ کمتر در ایران و هزارن تبعات خوب بعد آن
خودروي داخلي بيشتر شبيه تابوت است تا خودرو، هم نفت را مي سوزاند هم جان مردم را... پس بهتر است نفت را بدهيم به خارجيها و در عوض خودرو سوار شويم وقتي عرضه توليد نداريم. حداقلش اين است كه جان مردم در امان باشد و سينه مردم با اكسيژن آشنا
مسئله خیلی ساده است. خودرو داخلی در حال حاضر با ارز 2450 عرضه میشه و خودروی خارجی با ارز 2950. سال دیگه قرار ارز تک نرخی بشه مثلا 2600 خود نتیجه اش چیه؟ خودروی داخلی گرون میشه و خودروی خارجی باید ارزون بشه اما نمیشه!
کاش مشکل فقط خودرو بود
به شتر گفتن گردنت کجه گفتش دلت خوشه ها! کجام درسته که گردنم هم صاف باشه
داداش من روغن، شکر، برنج، لوبیا، نون و هزار تا چیز دیگه هم گرون شده
1-آنچه که خیلی روشن و واضح است بحث خودرو و محیط زیست در دنیا حل شده است و بایستی جهت حفظ محیط زیست و داشتن هوای پاک ، این صنعت خودرو مریض و بی خاصیت کشور را از اساس درست کرد و خودروی روز با مصرف پایین و دارای امکانات ایمنی استاندارد درست کرد. این را همه می دونن. نمی دانم چرا دولتمردان و سیاست مداران ما خودشون را به نفهمی زدن.
2-هزینه های سنگینی که بابت 25000هزار کشته و 400000هزار مجروح و معلول و همچنین هزینه های زیاد آلودگی هوا و محیط زیست که در سال به مردم ایران داره تحمیل می شه را حساب کنن مطمئنا بیشتر از حقوق یکی و دو میلیون کارگر و کارمندی می شه که در این صنعت مریض کار می کنن. این پولها را بدهن به اینها تا دولتمردان فکر حقوق اینها را نکن
تا زمانی که بازار خودروی کشور ما انحصاری باشه ، رفع تحریم ها تاثیری نخواهد داشت ! چرا که این خودروسازان بدون رقیب ! هرخوردورئی را با هرقیمت و کیفیتی که بخواهند عرضه خواهند کرد