مشکل آۀودگی دو راه حل دارد:
-استفاده از اتومبیل های مدرن با مصرف سوخت بسیار پایین که در ژاپن و آمریکا مانند شورلت کروز و....
-استفاده از کیت های جذب آلودگی و نصب آن در اگزوز خودرو
-3-استفاده از خودروهای الکتریکی و..
متاسفانه در ایران تا کنون از هیچیک از این روشها استفاده نمی شود.....
علت اصلی افزایش قیمتها بالا رفتن قیمت ارز و کاهش تولید میباشد چرا که قیمتگذاری خودرو تا حدودی بر اساس نرخ ارز تعیین می شود . انشا الله با کاهش قیمت ارز شاهد پایین آمدن قیمت خودروهای داخلی باشیم
اتفاقا ربطي به دولتي بودن نداره، دولت كره حمايت مي كرد از خودرو سازي هايش، آنها كجا هستند ما كجا هستيم، كدام بخش خصوصي قدرت و عرضه اداره خودروسازي را دارد، بايد ريشه فساد بر داشته شود، هر مركز قدرتي يك كانال زده به خودروسازي ، فساد پدر خودروسازي را در آورده
بايد خيابان ها براي عبور خودرو كوچك و براي عبور دو چرخه و پياده رو بزرگ شود نه برعكس .بياييد به اين پروژ ه هاي بي منطق و بدون فكر پل سازي پايان دهيد و با دعوت از عقلا فكري نو در اندازيد.
من یک سوال ساده دارم :مرگ سالانه 24000 نفر دراثر فقدان لوازم ایمنی استاندارد درخودروهای وطنی به ازای اشتغال حداکثر 16000 نفر درصنعت وابسته خودرو حالا شما مرگ عزیزانمان دراثر آلوده کردن هوا توسط خودروهای با تکنولوژی پایین موتور را حساب نکنید آیاواقعا این تولید است یا کارخانه سلاح کشتارجمعی؟
نظر آقای شهبازی صد در صد صحیح است
صنعت خودروسازی انگلیس صد برابر ایران بود ولی تاچر دید که این صنعت نمی تواند با صنعت خودرو سازی آلمان وفرانسه وایتالیا و ژاپن رقابت کنو آنرا تعطیل کرد درحالی که بریتیش لیلاند یک زمانی خودروهای خوبی تولید می کرد ولی در مقایسه با رقبا حرفی برای گفتن نداشت...خودروسازی ایران که با همان محصول بریتیش لیلاند یعنی پیکان شروع شد نیز سرنوشت همان لیلاند را باید داشته باشه وهمانا تعطیلی است زیرا نه تنها سود ده نیست خطر آفرین و ضد ملی و ضد مردمی است و نمی گذارد امنیت مسافران وراحتی آنها تامین شود و صدها نفری که در هفته در تصادفات کشته می شوند در این خودروهای غیر ایمن جان خودرا از دست می دهند...درثانی تهران غیر قابل زندگی شده و آلودگی مردم را دارد نابود می کند در این وضعیت هم بجای اینکه شهرداری از مترو حمایت کند بزرگراه ها را دو طبقه میکند که اشتباه اندر اشتباه است...
بدنه ،موتور وتجهیزات الکترونیک خودرو در دنیا به سرعت در حال تغییر و پیشرفت است. آیا صنایع داخلی می تواند قالب بدنه را هر سال به روز کنند و یا موتور جدید بسازند؟ خیر موقعی که داشتند جی ال ایکس را انتخاب می کردند شرطشان این بود که تا بیست سال قالب بدنه نباید تغییر کند.
تا چند سال دیگر می توانند جی ال ایکس وسمند وتیبا را به مردم بچپانند ؟
تابناک برو سر اصل مطلب تا تحریم بانک مرکزی برداشته نشه قیمت دلار پایین نمیاد تازه ارز مرجع رو هم می خوان از 2480تومن برسونن به 2600تومن پس طرح این جور مسائل و مشکلات بی حاصل هست و فقط تلف کردن وقت و عمر هست هر وقت تحریم بانک مرکزی رو برداشتن بعد بیا اینجا تیتر درشت بزن ما هم نظر بدیم قیمت خودرو هم پایین نمیاد و حتی چیزهای دیگه فقط لوازم خانگی شاید کمی ارزون بشه