با سلام
به نظر من ایران خودرو و سایپا رو جمع کنن
وارداتم ازاد کنن این اشغالایی ام که جای ماشین دادن به مردم همون قیمت ازشون بخرن اونوقت مردم برن با همون پولی که پراید خریدن ماشینای خوب وارداتی بخرن و بنزین یورو 4 بزنن کسایی ام که تو این 30 سال اومدن تهران برن شهر خودشون بچه هاشونم ببرن هم تهران آباد میشه هم شهرای خودشون.
یعنی امروز اجراییش کنن یه ماه بگذره یه باد بیاد هوا صاف صاف میشه
از قدیم میگفتن یک سوزن به خودت بزن یک جوالدوز به مردم ولی متاسفانه هر دویش را به مردم میزنند تا کی این مردم باید به زور ماشینهای اشغالی داخلی را بخرند و تاوان جیب پر پول انان را بدهند نه از رده خارج میکنند نه رفع عیوب اخر هم مردم یا با الودگی باید بمیرند یا زوج و فرد را تحمل کنند که جیب اقایان خاتی نشود و ضرر نکنند این جمع عاقل فکر ان دسته را بکنند که به سختی امرار معاش مکنند و توان هزینه تاکسی های بی انصاف را ندارند و یادشان باشد همه جا هم اتوبوس و متر نیست
با سلام
اگر در شهر های آلوده مثل تهران در هفته دو شنبه و سه شنبه زوج و فرد راعایت شود در رفت و آمد ها مشکلی نخواهد بود و همه میدانند کی و با چی بیایند به مقصد خود برسند در واقع این روز ها تردد کنترل شدید شود همیشگی باشد.
کاملاً مخالفم زیرا:
1- اینگونه برخورد پاک کردن صورتمسئله می باشد. بیش از 10 سال است تهران با مشکل آلودگی مواجه است و مسئولین ساده ترین را و پرهزینه ترین راه را به مردم تحمیل می کنند،
2- با فرض اینکه این هزینه را به مردم تحمیل کنند یعنی ماشینهای تهران را نصف کنند: آیا بیمه، مالیات، عوارض شهرداری، و... که سالانه به ماشین ها تحمیل می شود هم نصف خواهد شد؟، آیا به اندازه کافی ماشینهای حمل و نقل عمومی و مترو جهت جابجائی این همه مسافر تدارک دیده شده است؟جبران درامد مسافر کشانی که بخش عمده ای از درامد روزانه آنها از همین راه تامین می شود چگونه است؟ کارمندانی که زن و بجه و خوشان فقط در صبح و عصر با خودرو شخصی تردد می کردند با ید سه برابر هزینه پرداخت کنند. جبران وضعیت آنها چگونه است؟ نصف سرمایه های خانوادگی که به شکل ماشین درامده است بلا استفاده خواهد شد؟ با چه توجیهی!
3- اگر این ذکاوت! را مسئولین داشتند 5 سال پیش این فکر را می کردند. چرا که در این شرائط طرح 2 طبقه شدن اتوبان صدر فاقد توجیه اقتصادی خواهد شد.
4- چه تضمینی هست که تا 5 سال بعد وضع به همین منوال نثبیت شود؟
5- به دلیل تقاضای خانوارها برای داشتن دو خودروی زوج و فرد ؛ در صورت اجرای طرح تعداد خودروهای زوج و فرد در تهران ظرف یکسال دوبرابر خواهد شد (اگه کارخانجات بنجل هم تقاضارا پاسخگو باشند). در اینصورت باید آمادگی داشته باشید طرح "خانواده ای یک روز در هفته حق استفاده از خودرو را دارد" را هم در آینده اجرا کنید؟!
مشكل آلودگي تهران وشهرهاي بزرگ چيزي ديگه اي كه بايد به صورت جهادي وانقلابي مسئولين وقت رفعش كنند.زوج وفرد كردن تردد خودروها هم ناعادلانه وموقتي است وگرفتاري مردم را بيشتر ميكند .
قطعا این طرح به هر جهت مفید و عادلانه است.
اگر تعداد پلاک زوج ها و پلاک فردها هم با هم یکسان نیست بایستی طی پلاک های جدیدی که صادر میشود یکسان شود. طرح زوج و فرد نمودن کل پایتخت با توجه به اینکه یک ششم جمعیت ایران در این شهر هستند، برترین گزینه کاهش آلودگی هوا، اشتغال زایی صدها هزار نفری در سیستم حمل و نقل تهران و یک محرک اقتصادی غیرتورم زا با توجه به مشکلات اقتصادی کشور است.
برای اینکه آلودگی تهران کم بشه دو تا کار باید کرد:
اول اینکه کارخانه ها رو جمع کنند . مثلا این چه افتضاحی هست روغن نباتی قو در جنوب تهران و سیمان توی جنوب شرقی تهران و ... راه انداختند؟
دوم اینکه آلودگی اصلی برای خودروها نیست . برای کامیون ها و اتوبوس ها و مینی بوس های قدیمی و زشت است.
اون ها رو جمع کنید.
به نظر من ایران خودرو و سایپا رو جمع کنن
وارداتم ازاد کنن این اشغالایی ام که جای ماشین دادن به مردم همون قیمت ازشون بخرن اونوقت مردم برن با همون پولی که پراید خریدن ماشینای خوب وارداتی بخرن و بنزین یورو 4 بزنن کسایی ام که تو این 30 سال اومدن تهران برن شهر خودشون بچه هاشونم ببرن هم تهران آباد میشه هم شهرای خودشون.
یعنی امروز اجراییش کنن یه ماه بگذره یه باد بیاد هوا صاف صاف میشه