من خودم از مسافران مکرر مسیر اهواز-اصفهان هستم متاسفانه با این که این مسیر یک جاده بین استانی هست و ترافیک همیشه بالایی دارد تا بحال برای دو بانده کردن آن هیچ کاری صورت نگرفته و ماشین های سنگین و سبک بسیاری در آن در حال رفت و آمد هستند که با توجه به طولانی بودن مسیر که حدود 450 کیلومتر است احتمال تصادف را افزایش میدهد.فقط میتوانم بگویم افسوس و خدا به بازماندگانشان صبر دهد.
نه تنها اتوبوس در خط حرکتی کامیون بوده، بلکه از روی خط ممتد هم عبور کرده است. نکته دیگه هم اینه که برخورد با این کوههای آهن (کامیون)، شانس کمی رو برای طرف مقابل ارمغان میاره. ارتفاع بالای سپر آهنی اونها هم اصلاً استاندارد نیست.
خدایا باران بی انتهای رحمتت را بر از دست رفتگان این حادثه بباران
افسوس که با تکرار این حوادث باز هم عده ای از رانندگان درس عبرت نمی گیرند و همچنان با سرعت یا خواب آلودگی یا بی توجه ای علاوه بر اینکه جان خود را از دست می دهند ، جان عده ای آدم بی گناه که صدها چشم و صدها دل ، منتظرشان حضورشان در جمع صمیمی خانواده هاشان هستند را می گیرند.
اولا تسليت عرض ميكنم به خانوادههاي قربانيان. دوم اينكه مسير اهواز به اصفهان يكي از پر ترددترين مسيرهاي كشور است كه با حدود 600 كيلومتر طول به علت كوهستاني بودن در بسياري از نقاط بسيار خطرناك ميباشد البته حادثه مذكور در قسمت به اصطلاح كفي جاده به وقوع پيوسته است. بنده خود به لحاظ نوع شغلم مرتب در حال تردد در اين مسير ميباشم و خود بارها شاهد حوادثي از اين دست بوده ام. نمونه قبلي آن هم اتوبوس دختران بروجني بود كه در همين محور حادثه آفرين شد. اگر بتوان نسبت به تعريض كلي مسير مانند اتوبان كوهستاني خرم آباد كه همه را از شر تنگه فني و زاغه راحت نمود اقدام كرد بسياري حوادث از اين دست كاهش ميابند و اين مسير استراتژيك به مسيري امن بدل ميشود. هر ساله حجم عظيمي از كالا از بنادر جنوب خوزستان از طريق اين محور به نقاط مركزي و شرقي كشور انتقال ميابد از طرفي تعداد بيشماري مسافر روزانه و شبانه از اين مسير در حال جابجايي بين 3 استان اصفهان و چهار محال بختياري و خوزستان هستند لذا اگر چاره اي نيز براي ايجاد خط آهن در مسير مذكور انديشيده شود بسيار مشكل گشا و عاقلانه ميباشد.
به اميد سر بلندي ايران اسلامي.
چرا این اتوبوسها رو طوری نمیسازند که وقتی تصادف میکند آتش نگیرد؟
در بعضی از ماشینهای جدید با وقوع تصادف پمپ بنزین قطع می شود تا سوخت وارد مدار نشود.
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
موتور اتوبوس عقب است و گازوييل خيلي به ندرت بر اثر ضربه آتش مي گيرد، احتمالا علت حادثه چيز ديگري بوده،بعضي راننده ها براي گرم شدن خودشون در قسمت جلو از گاز پيك نيك استفاده مي كنند
انالله وانا الیه الراجعون خدا به خانوادهای آنها صبر عاجل عنایت کند . در قرن 21 و جاده های کم عرض و دوطرفه ، خودروهای تندرو و عوامل انسانی بی دقت وقانون گریز آفت جان مردم شده است ، خدا می داند که دراین حادثه چند کودک یتیم شدند، چند زن جوان بیوه شدند ، و چند مادر در روز مادر عزادار جوانان خود شده اند . افسوس که گوش شنوایی نیست...
شاید اگر جاده آزاد راه بود که لاین های رفت و برگشت جدا بودند این افراد زنده بودند.