عامل اصلی تصادفات در ایران بی فرهنگی در رانندگی است.اینجا که ماشین ها ی سبک سواری و پراید نبوده. ماشین های سنگین. وقتی راننده ای بنا به حماقت یا جهالت سبقت بی جا میگیرد راننده مقابل بقولی فکر می کند راه ارث پدری اوست و کوتاه نمی اید و راننده متخلف مقابل را یک لحظه نمی بخشد تا جان خود و دیگران را نجات دهد.هردو با سرعت روبرو هم می ایند با شدت بهم می کویند.! به سادگی چقدر امید و ارزو و چشم به راهی سیاه میشود.
پاسخ ها
سعید
||
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
دقیقاً، فقط کافیه دو طرف به جای اینکه سر لج و لجبازی پاشونو رو گاز فشار بدن، ترمز کنن
متاسفیم برایخودمان که هنوز جاده های اصلی ما چند بانده نیست و مسیر رفت از آمد جدا نشده..... اگر جدا بود دیگر برخورد مستقیم که همیشه با مرگ همراست اتفاق نمی افتد....
در این مسیر از روز قبل چندین تصادف وحشتناک که همگی تریلر بودند نیز اتفاق افتاده بود چرا با این همه حجم ترافیک در این مسیر مسئولان فکری در جهت عریض کردن جاده و دو بانده شدن همانند کل جاده های خوزستان نمی کنند لطفا امار سالیانه تصادف در این مسیر مورد مطالعه قرار گیرد ایا امار از کل جاده های خوزستان و کشور بالاتر نیست و ایا جاده با کل جاده های خوزستان و کشور تفاوت های اساسی و مورد کم لطفی مسئولان قرار نگرفته است.
شوربختانه فرهنگ سازی در رانندگی بسیار ضعیف و سست است. بیلبورد و تابلوهای چند متری در مورد فلان چیبس و پفک در جاده ها بسیار بیشتر از تابلو فرهنگ درست رانندگی است. سیمای ملی هم نگاهش به فرهنگ سازی درست رانندگی ملی نیست !! ان هم در محاصره چیپس و پفک است. !!
به همه بازماندگان تسلیت میگم .
در عکس دوم خط سبقت کنار کامیون نشان میدهد که اتوبوس انحراف به چپ داشته. علی ای حال ای کاش این فرهنگ که رانندگی یکی از سطح پایین ترین مشاغل است که هر کس با هر طرز فکری میتواند به آن کار مشغول شود و جان انسانها را در دست بگیرد عوض شود. ولی قبل از آن، بازهم ای کاش جاده های کشور کمی به استاندارد تمایل نشان دهد ( لازم نکرده مطابق استاندارد شود ). اگر وسط این جاده دارای زائده های هشدار دهنده بود شاید راننده اتوبوس متوجه همچین انحراف شدیدی میشد.