بهرامزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
با سلام من کارشناس ارشد برنامه ریزی آموزشی از دانشگاه تهران هستم که چهار سال سابقه ریاست اداره آموزش و پرورش را در کارنامه ام داشته و هم اکنون به تدریس دروس تربیتی مشغولم برادران تابناکی ضمن اینکه به موضوع خوبی که یکی از خلاهای اساسی آموزشی در ایران است پرداختید یعنی مهارت شهروندی اما امسال مشکل بزرگی که به وجود آمد تغییر قالب اموزش پرورش بود که به هیچ وجه نه ضرورتی داشت ونه مشکلی را از دوش آموزش و پرورش بیمار ایران بر میداشت نظام 6-3-3 و نظام 5-3-4 تغییر قالب است نه محتوا هردو نظام مذکور در دنیا رایج است و نمی توان گفت کدام توفیق بیشتری دارد مهم محتوا ،امکانات و شیوه ی آموزش است چیزی که آقای وزیر توجهی به آن ندارد خیلی علاقمندم در این زمینه با شما و مخاطبان تعامل داشته باشم و تنگناهای توسعه ی آموزش و پرورش ایران را به نقد بکشم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
وجود درس در مقاطع تحصیلی مهم نیست بلکه این اون چیزیه که از سیستم آموزشی و روحیات معلمان به دانش آموز منتقل می شه
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
از این نظام آموزشی غیر از این انتظاری نیست. یرای آموزشهای مقاطع سه گانه ما اهدافی تعریف شده است که مهمترین آن درونی شدن آموزه های دینی و ارزشهای تربیتی و اخلاقی لازم برای زیستن در اجتماع کنونی است. اما چقدر خود آموزش و پرورش به این اهداف پایبند است؟ اآیا روشهای سنجش آموزش وپرورش قادرند این تغیر رفتار را اندازه گیری و گزارش کنند؟ نه در راه درونی کردن ارزشها و نه در مورد سنجش این تفییر رفتار در همه آموزش وپرورش ابزاری وجود ندارد .اگر ما میتوانستیم فقط به یک هدف رفتاری در آموزش و پروش مثلا دروغ نگفتن دست یابیم حال امروز ما بهترین از این بود! سالهاست که نتیجه کار آموزش وپرورش با نمره سنجیده میشود و نمرات هم بر اساس محفوظات دانش آموز است.علت چیست؟ تمام فعالیت آموزش وپرورش توانمند ساختن دانش آموزان برای گذر از سد کنکور است! و این شاه کلید همه مصیبت های ماست. به طوریکه اگر کسی در کنکور در رشته نان و آبداری قبول شد ، موفق است و اگر قبول نشد حتی اگر دانش آموزی با رفتار نیک و اسلامی و متخلق به اخلاق نیز بوده باشد، موفق نیست! آموزش وپرورش ما سالهاست که بیراهه میرود! اما این همه بنگاه به اصطلاح علمی نیز به این اشتباه دامن میزنند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
چرا وظیفه ی صدا وسیما را کسی بیان نمی کنه هم امکانات بیشتر دارند هم تاثیربهتر.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
سلام
در دین اسلام برای تک تک این مسائل،آداب خاصی وجود دارد همانند آداب غذا خوردن، آداب دستشویی رفتن، آداب خوابیدن و ... . اما متاسفانه این آموزش ها مغفول مانده و خلاصه شده به برخی موارد سطحی. این آموزش ها باید از طریق روحانیون و افراد تاثیر گذار به خانواده ها و نیز از طریق مدارس به کودکان ارائه شود.
من من
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
الان وقتی دانشجویان فارغ التحصیل می شوند تازه بهشون میگن باید بری مهارت کسب کنی نمیدونم پس دانشگاه به چه دردی میخوره ما برای تعلیم و تربیت 10 دقیقه فکر نمیکنیم اخه دانشجویی که 4 الی6 سال از عمرشو برای درس خواندن گذاشته مهارت نداره! .. مهارت کامل در حین کار بوجود می اید نه قبل از کار اونوقت نظام اموزشی پایه را مثال میزنید بعد از دانشگاه با رفتار غیر علمی و عوامانه روبرو هستیم تا چه رسد به دوره های پایه و اموزش انها!!!!!!!!!!!
فلاح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
در میان تمامی نظر ها فقط آقا یا خانم معلم اسمی از پرورش در کنار آموزش آوردند. چیزی که در مدارس ما جاش خالیه پرورشه و در عوض هرچه توانسته اند به آموزش پرداخته اند. این وزارت خانه اگر اسمش هست آموزش و پرورش از نیمی از وظایف خود را خلاص کرده. حالا اگر حرف بزنیم که مثلا در فلان کشور این کار را می کنند بلافاصله به اجنبی پرستی متهم می شویم که مهم نیست بگویند لیکن در زمانهای قدیم پدر و مادر ها خود این کار ها را می کردند ولی اکنون اغلب والدین صلاحیت تربیت فرزندان را ندارند زیرا خود آموزش و پرورش داده نشده اند. این وظیفه خطیر را وزارت مربوطه باید انجام دهد که نمی دهد. در مدارس کشور های پیشرفته از این نظر تمامی اینها را آموزش می دهند. اینجا بچه ها حتی نمی توانند یک کیلو سیب زمینی بخرند چه برسه که زندگی کنند. در کانادا به تمامی بچه های پسر و دختر آموزش می دهند که چگونه با یک درآمد معین امورات خود را بگذرانند یا اینکه چگونه پوشک بچه را عوض کنند. اینجا والدین به بچه ها می گویند توفقط درست را بخوان. آیا با این مدارکی که می گیرند می توانند زندگی کنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
شاید یکی از دلایلش وجود معاونت پرورشی باشد که معلمین دیگر نیازی به پرورش بچه ها نمی دهند و ان را وظیفه این معاونت میدانند در صورتی که این معاونت برای این کار ناتوان است
dara
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
زمانی که معیار ارزشیابی کارکنان تنها و تنها درصد قبولی دانش آموزان است .کسی به فکر انسان تربیت کردن نیست . اگر رهبر دنبال تحول بنیادین در نظام آموزش وپرورش است( که اساس آن حیات طیبه می باشد) به این دلیل است .
یاسر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
بسمه تعالی
سیستم آموزشی با در بهترین حالت یک کنکوری موفق تربیت می کنه که خوب تست رو درک میکنه. به جرات می تونم بگم که از پس درس خوندن توی سیستم دانشگاه هم شاید درست برنیاد. البته گرچه به خود سیستم دانشگاه هم ایرادات زیادی وارد هست. کلاس پشت کلاس. کانون، موسسه، نهاد علمی تست و نکته!! با این رقابت فشرده برای ورود به دانشگاه دولتی و آزاد و غیره وسیله تبدیل به هدف شده. چند برابر خرج داشنگاه آزاد مردم پول میدن تا بچه هاشون توی دانشگاه دولتی قبول بشن! اصلا هدف اصلی گم شده. همه میدونن که با درس و مدرک به احتمال زیاد کار و درامد مکفی نخواهند داشت اما همچنان یک راه بیشتر باقی نیست. در حد یک مقاله بلند در این باب میشه نوشت. اما به اینن نکته بسنده می کنم که لااقل 7 8 سال توی مدرسه زبان انگلیسی و عربی می خونیم تست ها رو هم در حد اعلا می زنیم اما دریغ از یک جمله انگلسی و بخصوص عربی که بتونیم به زبان بیاریم. این یعنی اتلاف 100درصد منابع و انرژی ...
فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
ببینیددوستان درآموزش پرورش وقتی می خواهیدپیشنهادی برای بهبوداوضاع داشته باشیدبایدپیشنهادتان بارمالی نداشته باشدیعنی وقتی من معلم برای بهبودتدریس ویادگیری دانش آموزان ایده ای به فکرم رسیده اگریک ریال بارمالی داشته باشداین ایده همون ابتدای کارمردوداست واصلابررسی نمیشودحالاشماچه انتظاری دارید؟32تادانش آموزدارم که فقط ساکت کردنشان تاظهرواین که اتفاقی نیفتدوخودکاتوچشم هنم نکنندخداراشکرمیکنم وبااعصاب خوردبه خانه می روم به خداحتی تکالیف بچه خودم راحوصله ندارم نگاه کنم.
نظرات بیشتر