من از مدت ها پیش مقاله های تابناک را میخواندم و گاهی هم اظهار نظر می کردم البته بعضی تند بود و چاپ نمی شد البته در مقیاس سایت های خارجی مانند یاهو که هرچه بنویسی چاپ می کنند تابناک خیلی دست به عصا است ولی با اینکه چندان از روش تابناک راضی نبودم ونیستم وگاهی در دلم به آن بدو بیراه میگویم ولی در زمان فیلتر شدنش ناراحت شدم و احساس خوبس نداشتم و حالا که رفه فیلتر شده به شما نویسندگان و مدیران سایت تبریک میگویم ...
من در حال حاضر بازنشسته هستم ولی در زمان مدیریتم حتی از گذاشتن چای داغ روی میز ناراحت میشدم وحتماً زیر استکان چای یک کاغذی می گذاشتم خلاصه خیلی وسواس حفظ بیت المال داشتم وعده ای کلی از این بابت به من در غیابم حتی گاهی در مقابلم میخندیدند ومی گفتن بابا شتر رو با بارش بردند ...
ناشناس
|
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۶
1
148
پاسخ
وقتی از گرونی های افسار گسیخته می شنویم و واکنش مردمان دیگر کشورها به مسائلی از این دست رو می شنویم؛ مثلا واکنش اتحادیه های کارگری به میزان حقوق، واکنش مردم به افزایش مالیات، نخریدن یک کالا در واکنش به گرون شدن و ... هزار مولفه مدنی دیگه به گوشمون می رسه، باید نتیجه بگیریم که جامعه بیماری داریم وگرنه چند برابر شدن نرخ یک کالا باید بازار تقاضای اون محصول رو کم کنه و بازار به تعادل رهنمون بشه اما ...
وقتی هر ساله کرایه تاکسی در قانون عددی تعریف میشه که هرگز اجرایی نمی شه، یعنی ایراد داریم
وقتی کمبود دارو برا بیماران و خانواده هاشون مشکل می سازه و منی که سالمم ککم نمی گزه یعنی ایراد داریم
وقتی من و شما می ریم دلار و سکه می خریم که پولمون بی ارزش نشه اما از قبل این کار ما عرضه و تقاضای بازار سکه و ارز به هم می ریزه و همه چیز گرون میشه، یعنی ...
وقتی جنس ارزون چینی رو به محصول داخلی ترجیح می دیم یعنی ...
وقتی هممون منتقدیم اما خودمون رو کار درست می دونیم یعنی ...
وقتی بی اخلاقی می کنیم و توقع اخلاق داریم یعنی ...
وقتی تو رفتار ترافیکی هزار ایراد داریم و هر تخلفی رو به زرنگی خودمون تعبیر کرده و برا بقیه نسخه شفا بخش توصیه می کنیم یعنی ...
به نظر من ما تو خوبی ها ایرانی هستیم و تو بدی ها منتقد ایرانی!
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۶
واقعا افرین
ثریا
||
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۶
من هم موافقم
ناشناس
|
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۶
2
44
پاسخ
پدیده های اجتماعی پیچیده هستند و رفتار انسانهای یک جامعه تابع عوامل مختلفی است.
بعضی از عوامل مانند ژنتیک، تاریخ گذشته، فرهنگ، عوامل اقلیمی و جعرافیایی خیلی قابل کنترل نیستند. ولی بعضی از این عوامل قابل کنترل هستند. مهمترین اینها ساختار سیاسی و اقتصادی کلان جامعه است.
مثلا در جکومتهای دمکراتیک، فساد کمتر از پادشاهی است یا مثلا ساختارهایی مانند تفکیک قوا و آزادی بیان و مطبوعات آزاد به کم کردن فساد کمک میکند.
ساختار اقتصاد کلان هم در میزان فساد نقش موثر دارد. در کشورهایی که اقتصاد نفتی دارند و پول فروش منابع طبیعی مخارج کشور را تامین میکند، فساد بیشتر میشود.
اعتقاد به خدا و عمق ایمان مردم جامعه از میزان فساد میکاهد،
انضباط مالی و نظم از فساد کم میکند، ثبات مدیریت و شایسته سالاری از فساد کم میکند.
انسجام و آرامش خانواده ها از میزان فساد میکاهد.
خلاصه کلام، گسترش قانون مداری و کم کردن فساد یک کار علمی و کلان است.
مشکل کنونی ما این است که نظام سیاسی توسعه یافته ای نداریم و اگر این سیستم سیاسی به کارایی مطلوب برسد، خیلی از این مشکلات حل خواهند شد.
پاسخ ها
ناشناس
||
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۷
کشورهای اسکاندیناوی که کمترین فساد اداری، اقتصادی و سیاسی رو دارن، بیشنرین درصد آتئیستهارو دارن! اعتقادات دینی تضمینی برای کاهش فساد نیست بلکه رشد اخلاقی ضامن کاهش قساده!! و اخلاقیات مقدم بر اعتقادات دینیه!!!
بابک
||
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۷
ناشناسی که پاسخ گفتی احسنت بر تو
ناشناس
|
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۶
3
51
پاسخ
مشكلات فرهنگي در كنار ساير اعمال بدي كه از ما سر مي زند آبروي تاريخ ما و مسلماني ما را خواهد برد. اخلاق كه از بنيادي ترين اصول جامعه خوب و مترقي است از بين رفته.
ناشناس
|
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۶
6
117
پاسخ
وقت آن رسیده است که برداشت منفی ای که از ملی گرایی در کشور ایران وجود دارد اصلاح شود.
پاسخ ها
سعید
||
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۹
کاملا موافقم هموطن.
ناشناس
|
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۶
1
75
پاسخ
هر کس به فکر پر کردن جیب خودشه ،
اگر من نکنم دیگران میکنند ، مگر من چیم کمه خودم می دزدم شده معیار
سنجش وجدان.
حالا من در سرزمین کفر وقتی حساسیت مردم، دولت و رسانهها را به این موضوع
میبینم به حال خودم ،مردم خوب کشورم ، و سرزمینم گریه میکنم.
عادل
|
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۶
0
89
پاسخ
صحبتي دارم ز دانشمند مجلس باز پرس
توبه فرمايان چرا خود توبه كمتر ميكنند
پاسخ ها
ناشناس
||
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۶
پرسشی دارم!؟!
مهدی
|
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۶
4
46
پاسخ
1 - دلبستگی های ما به کشور مان تابع احساسات و عواطف و مسایلی مانند زبان ، قومیت و مذهب و ... می باشد و به همین دلیل در میان همه اقوام و جامعه از یکنواختی و یک گونه گی برخوردار نمی باشد.
2 - از نظر فرهنگی متاسفانه ما به بلوغ لازم نرسیده ایم و منافع کشور را فقط درصورتی که با منافع شخصی مان در تضاد نباشد پشتسیانی می کنیم.
3 - اصولا نسبت به سرنوشت خود در حوزه های کلان کشوری بی توجه هستیم
4 - بیشتر ما ایرانیان از زیر بار مسئولیت های این چنینی شانه خالی می کنیم و فقط در مواردی که احساس خطر شدید کنیم وارد میدان می شویم
پاسخ ها
حسین
||
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۶
منفی من بخاطر بند یک است
بابک سهرابی
|
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۶
3
68
پاسخ
به نظر من میشه مشکل رو تو همین نظرسنجی یا مشارکت در بحث هم دید، " نخبگان ما ( اگه بشه اسمشون رو نخبه گذاشت) کارها و حرفهای عوامانه می زنن و عوام ما دنبال بحث و حل مشکلات کلان هستن. تابناک لطفا حرفای منو منتشر کن
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۶
جناب سهرابی با شما کاملا موافقم .
ناشناس
|
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۶
4
70
پاسخ
به عنوان فردی که هم در خارج از کشور زندگی کرده و هم در ایران به نظرم مشکل اصلی (نه تنها مشکل) مردم ایران ضعف فرهنگ اجتماعی است.
عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، عدم تحمل عقیده مخالف، ضعف در انجام دادن کارهای جمعی، خود محوری و عدم نظم پذیری اجتماعی و ..... همه از علایم رشد نیافتگی در فرهنگ اجتماعی است.
در طرف مقابل ایرانیها مهمان نواز، پایبند به مسایل خویشاوندی، اهل هنر و انسان دوست هستند.
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۶
مهمان نواز و خویشاوندی و اهل هنر و انسان دوست بودند . الان یکم فرق کرده . هنوز تو حرف هست ولی در عمل چیز دیگری است
من در حال حاضر بازنشسته هستم ولی در زمان مدیریتم حتی از گذاشتن چای داغ روی میز ناراحت میشدم وحتماً زیر استکان چای یک کاغذی می گذاشتم خلاصه خیلی وسواس حفظ بیت المال داشتم وعده ای کلی از این بابت به من در غیابم حتی گاهی در مقابلم میخندیدند ومی گفتن بابا شتر رو با بارش بردند ...