من خودم کارشناس تصادفات جاده ای هستم ومدرس واکنش اضطراری در حمل ونقل باور کنید دیگه خسته شدم از بس با مسئولین سازمان ها بر سر دلایل ورفع نواقص وچگونگی برطرف کردن دلایل تصادفات چالش برام ایجاد میشه فقط وفقط مسئولیت ،علاقه ،دلسوزی و احساس مسئولیت دینی واجتماعی من دلیل ادامه راه است خدایا تو میدانی دارم خسته میشم کمکم کن واز شما خواننده گرامی میخوام برام دعا کنید ادامه بدم.
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
برو با با تو هم
سهمتو ندادن خسته شده ای.
تبریزی
|
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
1
3
پاسخ
1-اول از هر چیز نحوه استفاده صحیح از هر وسیله هرچند ساده مهمترین نکته میباشد که خودرو هم شامل آن میباشد.نحوه صحیح آموزش رانندگی توسط افراد متخصص وتداوم تکرار آموزش همکانی توسط رسانه های جمعی میتواند نقش بسیاری داشته باشد
دلیل این مدعا انجام هر دقیقه ای تخلفات در سطح شهر است که چون دارای صدمات کمتری نسبت به تخلفات جادهای دارد زیاد به جلوه نمیکند ولی همین رانندگان (من هم شا مل ) هر از گاهی گذرشان به جاده می افتد
2-نمیدانم چگونه ولی آموزش عدم قانون گریزی و احترام به حقوق دیگران در کلیه عرصه ها ازجمله رانندگی بسیار ضروریست
3-و اما وظیفه دستگاههای مجری اینست که نسبت به ایمن سازی راهها و وسایل نقلیه هر روز و هر دقیقه اقدام نمایند تا اینگونه نباشد که مانند خلبانان اولین اشتباه آخرین اشتباه باشد!
با مقایسه تعداد تصادفات و تلفات در اتوبانها با جادههای دو طرفه که 20یا 40 سال پیش ایجاد گردیدهاند که تعداد خودرو و تردد شاید زیر یک درصد فعلی بود شاید بتوان به نکاتی پی برد.زمانی که از پیدایش ترمز ضد قفل بیش از پنجاه سال میگذرد ولی بیش از 70-80 درصد خودروهای در دست مردم دارای آن نمیباشند ویا درحا لی که شرکتهای مطرح دنیا (از جمله ولو) درحال نصب ایر بگ در جلو خودرو جهت پیشگیری از صدمات در تصادف با عابر پیاده میباشند شرکتهای تولید کننده ما ودستگاههای ناظر برای ساکت کردن وضعیت قیمتی بازار مجوز تحویل خودرو بدون ایربگرا صادر میکنند ! دریغ از آنکه هر یک از این خودروها با تجهیزات میتوانند باعث نجات سرنشینان آن ویا بدون تجهیزات تابوت آنان گردند
ناشناس
|
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
1
7
پاسخ
حدود 50 درصد تصادفات منجر به مرگ به خاطر سرعت غیر مجاز و سبقت غیر مجاز میباشد.پس یعنی فرهنگ رانندگی ما ایرانیهایی که ادعای فرهنگ میکنیم و خیلی هم پررو هستیم که نمیخواهیم قبول کنیم بی فرهنگیم.
ali
|
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
2
5
پاسخ
به نظربنده تمامی تصادفات،عوامل انسانی دخیل بوده،عجله بیش ازحد باعث جرح می شود،وهمیشه عجله نرسیدن به مقصد را به دنبال دارد.
ناشناس
|
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
1
15
پاسخ
همش به خاطر اينه كه مدتي است « سيا ساكتي » پخش نميشه .
ناشناس
|
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
2
8
پاسخ
وقتی پراید 7میلیونی میشه 12 یا13 میلیون اونهم با کیفیت بسیارپایین قشر کم درآمد و حتی متوسط جامعه چجوری 1ماشین ایمن بالای 25یا30 میلیونی بگیرند
ناشناس
|
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
1
7
پاسخ
عامل مهم رانندگان هستند بخصوص آنهائی که ادعا می کنند خیلی ماهر هستند واز هر کار خطر ناکی چشم نمی پوشند در درجه ی بعد ایمن نبودن جاده ها
عباس
|
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
2
17
پاسخ
مردم ما تحمل 2 ثانیه پشت چراغ قرمز را ندارند ولی ساعتها از عمر خود را جلو TVهدر می دهند.
مصطفی
|
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
2
2
پاسخ
خوشبختانه درکشوری زندگی میکنیم که دارای فرهنگ احساس نوع دوستی وتمدن و..هستیم ولی تداوم همه اینها نیازمنداموزش مداوم میباشدکه متاسفانه درحدسفرهستیم ازطرفی یک راننده نیازمند ارامش است وحضورپلیس به صورت محسوس تاحدی این ارامش را ایجاد میکند که متاسفانه دربیشتر موارددر نقاط کور وبه صورت مچگیری جریمه وحذف ارامش و...می باشدوازطرفی اموزش اینکه درطول سفرمیتوانیمازجاده ومحیط اطراف هم لذت ببریم نداریم ومتاسفانهعجولانه میرانیم و....واموزش.اموزش ...واموزش
azim
|
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
11
8
پاسخ
به نظر این حقیر یکی از دلایل تلفات تصادفات جاده ای ، پهناور بودن کشور عزیزمان ایران است . بنده در اروپا با گذشتن از 3 کشور فرانسه ، بلژیک و هلند در مدت 4 ساعت با اتومبیل شخصی ، هنوز سر حال بودم . اما در ایران با توجه به طولانی بودن مسافتها ، احساس خواب آلودگی سریعا" شما را فرا می گیرد . در سفری که از محور شیراز به اصفهان و تهران داشتم ، علیرغم مناسب بودن اتومبیل و جاده ، سرعت یکنواخت 110 تا 120 کیلومتری توام با صدای ناله موتور که بیشتر شبیه لالائی میشود ، علیرغم استراحت خوب در شب ، متاسفانه پلکها سنگینی کرد و مجبور به توقف شدم . و جالب اینجاست که هر ماشینی را که بصورت واژگون خارج از جاده دیدم ، بدون تخطی از سرعت مطمئنه از جاده منحرف و واژگون گردیده بود . پیشنهاد میکنم با قرار دادن تابلوهای هشدار دهنده در طول مسیر جاده و ایجاد ایستگاههای موقت استراحتگاه در هر 30 یا 40 کیلومتر و با امکانات پذیرائی ساده مانند نسکافه از این تکراری بودن و یکنواختی که موجب خواب آلودگی رانندگان میشود ممانعت تا آمار تصادفات جاده ای و برون شهری کاسته شود .
پاسخ ها
متنفر از بي منطقي
||
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
پهناور بودن كشور عزيزمان :-)
مرد حسابي ؛
يارو از ميدون فردوسي ميره ميدون انقلاب ؛ 3 بار تصادف ميكنه !
حالا اين چه ربطي داره به پهناور بودن كشور عزيزمان ؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
||
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
عزیز من چه ربطی داره؟ اگه به پهناور بودنه پس آمریکایی ها باید رکورد دار تلفات جاده ای باشن؟!!
نادر
||
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
با سلام به دوستمان پهناور بودن کشورمان ربطی به تخلفات ندارد چون اگر این چنین بود امریکا چین عربستان برزیل ...........بایستی بیشترین تلفات رانندگی در انجا اتفاق میافتاد در صورتی که این چنین نیست جنابعالی با 4 ساعت از 3 کشور عبور کردهاید که لازم به توضیح است که جنابعالی دقیق از تلاقی سه مز که به هم نزدیک هستند عبور کردهاید چون از شرق مز فرانسه تا غرب ان بیش از 18 ساعت رانندگی است مثل اینکه شما از جلفا وارد اذربایجان شده و 2 ساعت بعد وارد ترکیه شوید این هم 3 کشور است ام کستاخی بعضی از رانندگان و سرپیچی از قانون و استاندارد نبودن جاده و خودرو باعث این حوادث تلخ میشود برای مثال شب ساعت 12 ببعد در اتوبان همت چه خلاف هایی را که از بعضی رانندگان سر میزند را میشود دید هیچ پلیسی هم نیست باور ندارید امتحان کنید در خط سرعت کامیون با سرعت بالای 120 یکه تازی میکند................
سهمتو ندادن خسته شده ای.