ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
عوامل اصلی
1-قانون گریزی
2-ضعف برخورذ بلیس
3-وضعیت راه ها
4-کیفیت خودذروها
5-خود خواهی بیش از حد ایرانیان
اشکوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
جاده های دیروز ی ماشین های امروزی رانندگان فردا
چارک میرزا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
جمعه افراد زیادی به بهشت زهرا(س)
میروند و راه طولانی و شلوغ را به نیت
ثواب بردن طی میکنند اما داخل بهشت
زهرا (س) اگر یک خودرو بخواهد از فرعی
به اصلی برود هیچکس راه نمیدهد چون
خودخواهی در خون همه رخنه کرده .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
مشکل به یه جا برمیگرده. اونم چیزی نیست جز سهل انگاری راهنمایی و رانندگی در دادن گواهینامه. گواهینامه ای که با یه پل رفتن و یا یه پارک دوبل رفتن صادر می شه اوضاع مرگ و میر حاصل از تصادفاتش هم بهتر از این نمی شه. به نظر من دادن گواهینامه باید از کنکور هم سخت تر باشه. نه این که هرکی از خواب بیدار می شه با یه پارک ساده گواهینامه بگیره. همین ...
همایون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
سلام
همه انسان هایی که در تصادفات رانندگی فوت میکنند عزیز هستند وبرای خانواده هایشان منشاء خیروبرکت ، ازبین رفتن هرکدام از ان ها تبعات زیادی برای اطرافیان و حتی دولت دارد ، افرادی که سال ها از هزینه دولت درس خواندهاند یا ان هایی که در کاری صاحب مهارت شده اند و ساله روی تخصص ان ها سرمایه گذتری شده است یا افرادی نان اور خانواده هستند ونبود ان ها باعث از هم پاشیدگی خانوادهای می شود و مشکلات روحی و روانی و اخلاقی بسیاری ایجاد میکند واز کشته شدگان حوادث رانندگی که بگذریم و به مجروحین و معلولین که دراثر این حوادث به بیمارستان ها میروند یک نگاه اجمالی بیاندازیم هزینه های کمرشکن درمان ، اشغال تخت های بیمارستانی ، گرفتار کردن چندین نفر از اعضاءخانواده و بستگان برای مراقبت ازمصدوم ، ضررهایی که دولت جهت نبود افراد در سر کارشان در دوره بهبودی باید پرداخت کند وبسیاری از مسائل که همه کم و بیش می دانیم . خوب ای همه خسارت ، مصیبت وگرفتاری را چگونه باید جلوگیری کرد .به نظر من همه مسائلی که دوستان مطرح کردهاند در جای خود درست و منطقی است ، استاندارد نبودن جاده ها ، خودروهای بی کیفیت ، عملکردناقص پلیس ، مشکلات روحی و........ ولی آیا همه این ها مجوز حرکت با سرعت زیاد یا عدم رعایت قوانین را صادر میکند ؟ چه کسی بیشتر از خود فرد جان شیرین خودش و خانوادهاش را بیشتر از خود فرد دوست دارد ؟ راننده عزیزی که هرروز خبر کشته شدن هموطنانت را میخوانی یا میشنوی آیا نمیشود باکمی احتیاط و ساعاتی دیر رسیدن به مقصد جان خود وخانواده و دیگران را به خطر نینداخت ؟ حال که جاده استاندارد نیست و به علت مسائل مادی مجبور به استفاده از خوروهای بی کیفیت هستیم پس بیایید با رانندگی با احتیاط کرد امنیت و سلامتی را به خود و دیگران هدیه کنیم . گاز و فرمانو ترمز دست ماست واین ماهستیم که به خودرو فرمان میدهیم ، نگذاریم که خودرو مارا مسحور خویش کند و عنان اختیار را از ما برباید و هرکجا دلش خواست مارا بکشد و به کام مرگ بکشاند . خودرو در اختیار ماست و نه مادر اختیار خودرو .
جان کلام اینکه اگر خودما (راننده خودرو اعم از شخصی و عمومی) نخواهیم شیوه راننگی خودرا اصلاح کنیم با جاده ها و خورو های استاندارد و 10 برابر کردن نیروی پلیس بازهم شاهد تصادفات مرگبار خواهیم بود . زندگی بسیار شیرین تر از ان است که با یک غفلت به نابودی کشیده شود .امیدوارم هریک از ما وقتی پشت فرمان خودرو خودمان می نشینیم این نکته را در نظر داشته باشیم که مسؤل جان سرنشینان و دیگران چه پیاده و چه سوار برخودروهای دیگر می باشند هستیم . با کمی احتیاط می توانیم جلو فاجعه را قبل از وقوع بگیریم .
متحیرالدوله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
همه چیزمان به همه چیزمان میخورد .
جاده ها و اتوبانهای غیر استاندارد
بعضی راننده های معتاد اتوبوسهای برون شهری و یا عاشق سرعت زیاد
ماشینهای از رده خارج و یا دارای نقص
و از همه مهمتر خودخواهی مطلق ما
صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
ضعف فرهنگ عمومی که کاملا معلومه.
ولی عدم اعتقاد پرسنل راهنمایی و راهنمایی (قانون نویسان و مجریان قانون) هم مشهوده.
تا حالا چندین بار دیدم ماشین پلیس بدون راهنما تغییر جهت میده و وقتی اعتراض کردم جواب سر بالا هم میده.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
به نظر من عوامل ذیل به ترتیب عامل تصادفات هستند.
1. جاده های نامناسب و استاندارد نبودن آنها: برای اثباتش شما آمار تصادفات جاده های یک طرفه و دوطرفه رو مقایسه کنید
2. فرهنگ و وضعیت اقتصادی مردم: باید به آقایان پلیس گفت که آنها همانطور که از اسمشان پیداست اول باید راهنمایی کنند و فرهنگ سازی و بعد تنبیه و جریمه، نه اینکه با رفتارهای عقده ای خودشان مردم را روانی کرده و راهی جاده ها کنند.
اقتصاد مردم: بیشتر رانندگان وسایل نقلیه سنگین چون فقط راننده وسیله هستند و بخاطر هر سفر حق الزحمه ای میگیرند و بخاطر خستگی های اجباری موجب تصادف میشوند

3. کیفیت خودروها: اگر موارد بالا باعث تصادف شوند چون کیفیت ماشینها کمه بنابراین باعث افزایش تلفات خواهند شد
amid
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
میگوند رانندگی هر ملتی نمایانگر فرهنگ آن ملت است .فرهنگ هم با یک برنامه ریزی و استفاده از نیروهای کارآمد و متخصص شکل میگیرد.تعدادی از عوامل به شرح ذیل است.
1-عدم آموزش صحیح و اصولی توسط آموزشگاه های رانندگی و اخذ گواهینامه به سهولت.
2-عدم آموزش نحوه رانندگی در جاده های برون شهری و اتوبان ها که این امر میبایستی بصورت مستمر توسط صدا و سیما با استفاده از منابع داخلی یا فیلم های خارجی که به وفور به این امر پرداخته اند به مردم اموزش داده شود.
3-سخت گیری به متخلفین و برخورد با کسانی که جان مردم را به خطر می اندازند در حد مجرم.
4-آموزش پرسنل راهنمایی و رانندگی با اخرین متد های روز و عدم استفاده از نیروهای وظیفه در امر ترافیک.
5-استاندارد بودن خودروهای تولیدی بر اساس استانداردهای بین المللی و اجازه ورود خودرو خارجی استاندارد با تسهیلات لازم.
6-استاندارد نمودن تمام علایم و تجهیزات جاده ای.
7-توسعه شبکه راه اهن با کارآیی بالا جهت ترغیب مردم به مسافرت امن و مطمئن
كارشناس بيمه در بخش ديه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
به نظر من خودخواهي رانندگان و عدم تابعيت از قانون مشكل اصلي تصادفات در ايران است.
نظرات بیشتر