ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
در باب علت تصادفات در جاده های کشور چیسه که نظرات متفاوته ولی از مردم فرهیخته خواهشمندم اگه کامنتی میزارن بر اساس یه منطق عقلانی باشه نه بر اساس لجبازی چون تابنا کمی خواد از نظرات شما دوستان نتیجه درست و منصفانه ایرو بگیره پس با نظر درست رهنمونش کنیم.نظر بنده هم بصور درصد میگم که1- 50 در صد نبود جاده سالم و استاندارد برای رانندگی2- 40 در صد هم ایمن نبودن خودرو3- و 10 درصد دیگه هم سایر عوامل انسانی و غیر انسانی میتونه باشه.این درصدها فقط تو ایران فعل صادق هست.ممنون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
اين رعايت نكردن قانون داره مملكت را ازريشه نابودمي كنه !!!!!!!!
رسول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
اولا می بایست بدانیم مسئولان محترم سایت تابناک این نظرات را برای چه جمع می کنند
دوم اینکه آیا به نظرات آنها توجهی می شود یا خیر
سوم اینکه آنچه مردم در خصوص عدم سلامت جاده ، کمبود فرهنگ رانندگی ، برخورد نامناسب پلیس، بی تفاوتی پلیس در برخورد با راننده ها تا زمانیکه تصادفی رخ می دهد و بعد....، استفاده نامناسب نیروهای کیفی پلیس در جاده ها، عدم کیفیت مناسب در ساخت خودروها، همگی دلالت بر این دارد که مشکلات در سوانح رانندگی تا پنجاه درصد غیر از مسائل فردی و شخص راننده ها را دربرمی گیرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
در تصادفات هم عوامل انساني دخيل است و هم عوامل ديگر.در مورد عوامل انساني با سختگيري در دادن گواهينامه و بالا بردن جريمه از تصادفات كاسته نميشود .همانطور كه عده اي از دوستان هم در نظراتشان عنوان كردن .علت اصلي عوامل انساني بي فرهنگي در رانندگي و رعايت نكردن قوانين است چه بسا عده ي زيادي از رانندگان هستند كه در راننگي مهارت خوبي دارند ولي در رعايت قوانين صفر هستند كه فقط با فرهنگسازي ميتوان تا حدودي از تصادفات كم كرد.ولي بيشترين علت تصادفات مربوط به كيفيت خودروها ميباشد . خودروهاي داخلي علاوه بر اينكه ازكيفيت فني برخوردار نيستند از كيفيت بدنه هم برخوردار نيستند شما بدنه يك خودرو را با دست هم كه فشاردهيد تغيير حالت پيدا ميكند و حالا انتظار داريد بدنه خودروئي كه با فشار دست تغيير حالت ميدهد در تصادفات مانع صدمه ديدن سرنشين آن شود؟متاسفانه هميشه در تصادفات انگشت اتهام به سوي راننده نشانه ميرود در صورتي كه هميشه راننده مقصر نيست.پس بهتراست اول فكري بحال كيفيت خودروها شود وخودروها را ايمن ساخت تا بتوان از عوامل ديگر هم جلوگيري كرد.
سعيد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
ما توي يه كشتي تايتانيكي هستيم كه همه در حال غرق شدن هستيم و براي نجات خود همه را له ميكنيم تا زودتر از همه مثلا نجات پيدا كنيم فشار از جاي ديگري وارد ميشود ما در رانندگي تلافي ميكنيم مشكل روانشناسانه بايد پيگيري ودلسوزانه حل شودو اگر به نتايجي هم رسيدند بي كم و كاست به همه بگويندو فكر نكنندكه آبرويمان پيش آمريكا ميرودو......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
استانداردحمل ونقل درجهان 70درصدریلی 20درصدجاده ای و10درصدهوائی است درحالیکه درایران 93درصدحمل جاده ای 6درصدریلی و1درصدهوائی است واین عامل اصلی است که فشاربرجاده هامی آید(یعنی 73درصدبیشترازاستاندارد)وعوامل دیگرفرعی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
به ترتیب :
1 - عدم وجود وسائل نقلیه عمومی مناسب شهری و بین شهری کافی و استفاده بیمورد از خودروهای شخصی
2 - عدم وجود قوانین کارآمد جهت خارج کردن رانندگان با تخلفات حاد از گردونه ترافیک
3 - بعلت آیتم 2 ؛ حجم زیاد تخلفات ؛ تعداد محدود نیروی پلیس و استفاده از پرسنل وظیفه و همچنین استفاده از روشهای قدیمی توسط پلیس متاسفانه باعث ناکارآمدی پلیس میشود .
4 - عدم خارج کردن خودروهای فرسوده از گردونه ترافیک به علت آیتم 1
5 - بقیه موارد نقش مهمی ندارند .
جمع بندی : عدم وجود اراده و شاید دانش برای بهبود اوضاع . شاهد ادعا : تعداد موارد بررسی شده در اینمورد در مجلس .
سیفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
مرگ دست خداست، پراید فقط وسیله است.
احمدوند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
به نظرمن بايد اول ازخودپليس شروع كردچون كه اگرتوجه داشته باشيم ماشينهاى با پلاك پليس ونيروى انتظامى خيلى بدترازمردم رانندگى ميكنند بهتراست براى اموزش بهتر وباكيفيت انهاروبه يك كشور منظم مثل ژاپن فرستادتاقوانين را خوب يادبگيرند وبه ايران انتقال دهند
aaaaaa
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
وقتی همه مسائل به پول ختم میشود همین است که میبینید . ما در کشورمان مدیر نداریم ویک سری حزب بازی و فامیل بازی مجموعه مدیران کشور را در سطح مدیران ارشد را تشکیل میدهد و این آقا زادهها چون نه علم دارند و نه تخصص خود میدانند که چند روزی در این پستهای حساس مملکتی نیستند پس باید به فکر حال و آینده خود باشند و اینجاست که باجمع کردن یک سری آدمهای سود جو دور خود به بستن دنیای خود البته زیر نمازخواندن آنچنانی می پردازند و اینجا است قوانین وبخشنامه های آنچنانی که نه مسائل مردم را درنظر میگیرند بلکه فقط منبع پول سازی برای آقازادهها میگردد مثلا کارخانه های خودرو سازی در ایران دولتی است ولی دولت قیمت تعیین میکند و خودروساز اجرائ نمکند و هیچ اتفاقی نمی افتد و مردم رنج می برند و آقا زاده ها پول می برند اگر چنین نیست ورود خودرو را آزاد کنند ببینیم این خودرو ساز چگونه می خواهد ......... را که اسمش را ماشین گذاشته اند چند عدد را میتواند بفروشد یا اینکه دادن گواهینامه را به آموزشگاها داده اند و این آموزشگاها مال کی هستند مال آقا زاده ها . حال بخاطر پول راننده زن میدهند بیرون با گواهینامه معتبر ولی همین خانم حتی بلد نیست درست یک ماشین را روشن کند از طرف دیگر با کمک همین آقازاده ها مگرمیشود به خانمها گفت بالا چشمت ابرو است چون بلافاصله مهریه خدا میلیونی را جلو شما میگذارد پس باید به حرفش گوش کنی و ماشین در اختیارش بگذاری تا در سطح شهر و راه های کشور آدم بکشد تا راننده شود ( البته خیلی از آقایان هم همین طور هستنند) اینکه گفتم خانمها بخاطر اینکه در خانمها این موضوع شایع تر است مثل عمل کردن دماغ خانمها. اکثر تصمیمات آقازاده ها برای آنها پول ساز وبرای مردم بدبختی ساز هستند و این سروصداها هم پوچ پس سرت رادرد نیار و در انتظار مرگ باش که کی وکجا این پروژه آقازاده ها یخه شما را هم بگیرد مثلا با آوردن پراید در کشور . اگر غیر از این هست و آقازاده ها برای خدا کار می کنند پس این فاصله طبقاتی اینچنینی از کجا آمده است.
نظرات بیشتر