سلام مشكل ما اينه كه تو مغزمون كردند كه ايرانيها زياد ميفهميد ولي اصلا اينطور نيست
ناشناس
|
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
1
2
پاسخ
پیشنهاد دارم نتایج این نظر سنجی را به صورت جدول بندی در آخر کار در سایت منتشر و به همراه ریز پیشنهادات برای عوامل تصمیم گیری از جمله مجلس و... ارسال نمائید.
حمیدرضا
|
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
1
2
پاسخ
با سلام،
به نظر من ریشه تمام این مشکلات در "بی ارزش بودن جان یک انسان" در ذهن ماست. وقتی جان انسان ارزشمند باشه و هر شهروند ایرانی خودش رو در برابر جان خود و دیگران مسئول بداند این مشکلات پیش نخواهد آمد. ما ارذشی برای خودمون قائل نیستیم چون تمام کارهای خطرناک رو هنگام رانندگی انجام میدیم. وقتی برای خودم ارزش قائل نیستیم چطور برای دیگران ارزش قائل شویم. آن قطعه ساز خودرو، آن تولید کننده خودرو آن کسی که داره این جاده رو میسازه آن پلیس که داره قانون اعمال می کنه وقتی میشه قانون با چند برگ اسکناس خرید یعنی نه من برای جان خودم ارزش قائلم نه آن کسی که داره چشم پوشی میکنه
وقتی در 99% تمام تصادفات راننده مقصر اعلام میشه تا پرونده بسته بشه در حالی که اگه تحقیق بشه اونوقت که معلوم میشه اشکال کار کجاست؟ در کشورهای اروپایی همه آدم ها مسئول جان خود و دیگران هستند و هر کسی در این خصوص کوتاهی کند مواخذه خواهد شد.
ناشناس
|
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
1
1
پاسخ
به نظر من باید آموزش رعایت قوانین و مقررات وارد کتب درسی دانش آموزان بشود. لازم نیست که ذهن دانش آموزان با فرمول های فیزیک و شیمی که خیلی از آن ها در زندگی آینده آنها تأثیری نداره پر بشه. به جاش باید تعاملات اجتماعی از جمله رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی آموزش داده بشه. مثلا میشه عکس تصادفات واقعی به همراه دلایل مربوط به وقوع تصادف را در کتابهای درسی قرار داد. این موارد تأثیر قبل توجهی داره و توی ذهن دانش آموز حک میشه. بعدا که گواهی نامه گرفت دیگه خلاف نمیکنه.
ناشناس
|
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
1
2
پاسخ
نداشتن استاندارد راها ضعف پلیس فرهنگ رانندگی
ناشناس
|
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
1
2
پاسخ
پلیس ما پلیس پیشگیری نیست، پلیس مچ گیری است.
ناشناس
|
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
1
2
پاسخ
به نظر من شايد 80%مردم ما فرهنگ استفاده صحيح از خودرو را ندارند . حتما شما هم در طول روز ودر مدتي كه مشغول رانندگي در خيابانها ويا جاده هاي كشور هستيد رانندگاني را مشاهده كرده ايد كه ميخواهند مشكلات خانوادگي ، كاري و...را در داخل اتوميبل ودر حين رانندگي بررسي وحل كنند كه باعث ميشود حواس راننده كه صرفا بايد متمركزبر امر مهم وحياتي رانندگي باشد درگيرامورات ديگري ميشود . وديگر اينكه اگر ما آن تعارفات زايدي را كه در موقع ورود به يك محل با هم انجام ميدهيم فقط وفقط 10%آن تعارفها را در رانندگي داشته باشيم وبه خودرويي كه در مقابل ما قرار گرفته اجازه حركت بدهيم شايد بسياري از مشكلات ترافيك درون شهري حل خواهد شد .
محمدی
|
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
1
1
پاسخ
آیا در کشورهایی که خودرو و جاده نقص ندارد تصادفات کم است؟ اگر همه عوامل هم استاندارد باشد باز عامل انسانی نقش اصلی دارد. و چون بیمه خطای انسانی را جبران می کند و در واقع خطا کار مجازات نمی شود. کسی از اینکه تخلف کند و حادثه ای بیافریند مگران نیست. چون مطمئن است بیمه یا افراد خیر جرم و خطای اورا جبران می کنند. خلاصه اینکه قوانین بیمه ای قضایی و رانندگی در تجری متخلف نقش اساسی دارند. شما یک فرض کنید که ماشین شما یک 24 ساعت بیمه نداشته باشد چگونه رانندگی می کنید؟
محمدی
|
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
1
1
پاسخ
آیا در کشورهایی که خودرو و جاده نقص ندارد تصادفات کم است؟ اگر همه عوامل هم استاندارد باشد باز عامل انسانی نقش اصلی دارد. و چون بیمه خطای انسانی را جبران می کند و در واقع خطا کار مجازات نمی شود. کسی از اینکه تخلف کند و حادثه ای بیافریند مگران نیست. چون مطمئن است بیمه یا افراد خیر جرم و خطای اورا جبران می کنند. خلاصه اینکه قوانین بیمه ای قضایی و رانندگی در تجری متخلف نقش اساسی دارند. شما یک فرض کنید که ماشین شما یک 24 ساعت بیمه نداشته باشد چگونه رانندگی می کنید؟
ناشناس
|
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
1
2
پاسخ
اگه 5 درصد راننده های کشور برای مدت کوتاهی در کشور های مانند مالزی و کره و ژاپن رانندگی کنند و بعد به کشور برگردند مشکل ما حل خواهد شد .
مشکل اصلی ما (( فرهنگ)) اشتباه در رانندگی است . همه عصبی و عجول و بی هدف در حال مسابقه دادن هستیم به نا کجا آباد . کاش می دانستیم که اشرف مخلوقاتیم .