آقای کارمند بانک که همه مشکلات را به خاطر ضعف زیر ساخت های مخابراتی گفتی ظاهراً کاملا بی اطلاعی . محض اطلاع شما عرض می کنم زیر ساخت های مخابراتی در تمام استان ها چندین سال است که به اندازه کافی و حتی بیشتر از نیاز بانک ها و موسسات با کیفیت مطلوب وجود داره . ولی مدیران بانک ها برای اینکه پول خرج نکنن عرض باند کافی خریداری نمی کنند و پیش خودشون فکر می کنن چرا ما باید یک اتوبان 6 بانده بسازیم فقط به خاطر اینکه سالی چند روز ترافیک زیادی ازش رد بشه !!!
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۵
به عنوان يك كارشناس مخابرات مخحابرات قبول دارم .در ضمن اينكه سرعت اينترنت پايين است هيج ربطي به تراكنش هاي داخل شبكه شتاب ندارد كه اول از همه به آن مستند مي كنند
کارمند یه بانک (کار انفورماتیک)
||
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۶
اقای کارشناس مخابرات عزیز
من خودم مسئول انفورماتیک یکی از همین بانکها هستم
تو استان ما یکسال پیش تقاضا دادیم برا افزایش پهنای باند 34 شعبه که حداقل بشن 512 فکر می کنید چند تاش انجام شده ؟ فقط 3 تاش ! 17 تاش 256 شده و بقیش 64 !
مخابراتم هر چی نامه نگاری می کنیم میگه مشکل زیر ساخت داریم فعلا مقدور نیست
تازه هر چند وقت یکبارم ارتباطمون قطع میشه باید زنگ بزنی لاینا تو ریست کنن تا دوباره راه بیفته خود کارشناساتون میگن همه چی درست نشون میده ولی چون تجهیزات چینیه ! باید یه بار ریست کنی تا جواب بده
از زیرساخت های مخابراتی نگید که دلمون خونه خواستی ایمیل بزن برات مدارکشو ایمیل کنم!
با تشکر
کازشناس ارشد مخابرات
||
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۶
من هم هم به عنون کارشناس ارشد مخابرات که در عمل با تفکرات برخی از مدیران ارشد بانکی هنگام مشاوره و خرید های تجهیزات و امکانات مخابراتی آشنا هستم شدیدا تایید می کنم
باسلام
چه خبر جالب و بحقی این بانکها متاسفانه بدلائل حمایتهای زیاد دولت چندین سال است که بلای جان مردم شده اند و بیشتر بدبختیهای این مردم از بانکها است ارائه خدمات خودپردازها نیز به کلکهای بانکی برمیگردد حقیر در این مدت تعطیلات یک خود پرداز سالم ندیدم
پاسخ ها
ناشناس
||
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۶
یا نمیدونی خود پرداز چیه یا ... / یه جو انصاف هم خوب چیزیه
از حقوق و مزاياي فو ق العاده كارمندان بانكها هم بگوييد كه حقوق ما معلمها اصلا قابل مقايسه با شما نيست .وامهايي باعناوين مختلف ،ماشينهاي گران قيمت خانه هاي مجلل و...مباركتان باشد ولي خواهشا شما ديگر گله نكنيد
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۵
فرهنگی عزیز خسته نشدی این قدر به همه گیر دادی. من که بانکی نیستم اما یه بار بانکی فرداش میگی مخابراتی پس فردا میگی نفتی یا ادره برق یا بازاری بقال عطار. خوب نیست با این ادبیات صحبت کردن
ناشناس
||
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۵
آقا من هم کارمند بانکم چرا به ماها نمیدن اینا رو ؟
تازه سه ماه سال هم تعطیل نیستیم و حقوق بگیریم
کارمند بانک
||
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۶
وامهایی با عناوین مختلف؟! ماشینهای گران قیمت؟!! خانه های مجلل؟!!!
دروغ که حناق نیست... الان این آپارتمان 50متری من تو منطقه 18 هم خانه مجلل حساب میشه؟! که تا 30سال هم باید قسطش رو پرداخت کنم اونم با سود 14درصد؟!!! البته با 10سال سابقه کار هنوز قسمت نشده یه ماشین گران قیمت هم بخرم!
با سلام .ابتدا بايد عرض كنم كه شما كه كارمند بانك هستيد تمام مشكلات بانك را قبول كرديد بعداً استخدام شده ايد و اگر اينطور نيست پس بايد كار ديگري بكنيد . 2-مگر كارت بانك ملي بايد با كارت بانك صادرات فرق بايد بكند و يا كارت خوان بانك سپه با بانك كشاورزي بايد فرق كند . در صورتي كه همه كارت بانكي هستند و نبايد فرق كند . 3- در موقع دادن كارت به دستگاه هاي خودپرداز بانك در اكثر روزهاي تعطيل ورودي كارت قفل است و كارت وارد نمي شود و كارت خوان ميگويد كه لطفاً كارت را وارد كنيد . 4-در آخر سال بانك ها از دادن پول نقد خوداري مي كنند و مغازه داران سودهاي آنچناني بر روي اجناس خود ميكشند در صورتي كه در كشورهاي غير مسلمان در موقع عيد كريسمس اجناس حراج ميشود و به كمترين سود به فروش ميرسد . شما داخل داروخانه برويد شربت كه خريديدبر روي آن نوشه مثلاً 6500ريال داروخانه دار ميگويد 8000ريال دليل آن را ميپرسي ميگويد حق فني است مگر سود خود را نكرده است . اصلاً حق فني يعني چه آيا همان حق كاپيتولاسيون قديم نيست . يا حق
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۵
دوست عزیز با منطق خودتان شما هم که دارید در ایران زندگی می کنید از همه این مشکلات خبر دارید اگر دوست ندارید بروید جای دیگر زندگی کنید.
این روزها همه فقط دنبال یک جا می گردنند که کار پیدا کنند همچین صحبت می کنید انگار بنه خدا از بین 50 تا موقعیت شغلی آماده اومده بانک رو انتخاب کرده
شهریار -ع
||
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۵
دوست عزیز 15 سال پیش که بنده استخدام شدم بقدری ذوق داشتم که فکر میکردم در رشته خلبانی قبول شدم . بلافاصله وقتی همون روز تا 6 عصر توی اداره موندم فهمیدم اومدنم با خودمه ولی رفتنم با خداست. و الانم که تمام زندگیم در گرو بانک است کجا برم.
دوم اینکه هر بانکی به غیر از شبکه شتاب شبکه داخلی هم داره و کارت هر بانک با بانک دیگر فرق داره.
سوم اینکه اگر قسمت ورودی کارتخوان قفل بود بعضی از شعب چون پول نقد کم دارند دستگاه رو در حالت آماده باش قرار میدن ولی ریل دریافت کارت رو خوب جا نمی زنند که این کار درستی نیست
ناشناس
||
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۵
شهریار هموطن عزیز، چنان عجز و ناله میکنید که هر کی ندونه فکر میکنه کارمندهای بانک، گروگان گرفته شدن که تو بانک کار کنن. فقط نمیدونم چرا موقع آخر سالی همه بانکها ورودی کارتخونش قفل میکنه طی عمل خودجوش. نارضایتی از بانکها و خدماتشون(به خصوص خودپردازها) سر به فلک گذاشته با این حرفها پاک شدنی نیست.
از یه طرف میگویید که تمام زندگیتان در گرو بانک است. و از استخدام شدن در بانک پشیمان هستید. و از طرفی ازعملکرد همان بانکها دفاع میکنید که مشکلی ندارند.
.
هیچ کسو هیچ جا مشکلی نداره مشکل اصلی مردم هستن.
ضمن تبریک سال نو و تشکر از سایت "تابناک" بخاطر مطرح کردن مشکلات شبکه بانکی لازم دیدم بعنوان یک کارشناس ارتباطات مقداری درباره مشکلات فعلی شبکه بانکی شفاف سازی کنم
1- مشکلات دستگاههای خودپرداز: متأسفانه اکثر بانکها سعی در جا انداختن این باور غلط دارند که مشکلات خودپردازها مربوط به شبکه مخابراتی است ، اولاً شبکه مخابراتی مورد نیاز بانکها که اکثراً بصورت IP/MPLS و یا PTMP (که هر دو نوعی استاندارد شبکه¬های خصوصی است) در تمامی شعبات بانکها توسط شرکتهای مخابراتی استانی و یا دیگر اپراتورها حداقل به میزان مگابیت پهنای باند تأمین شده است تا آن شعبه اجازه بهره برداری را از سرپرستی مربوطه دریافت کند ،هر دستگاه خودپرداز در بهترین حالت جهت زمان سرویسدهی نیاز به 256 کیلوبیت پهنای باند دارد که با توجه به تأمین حداقل یک مگابیت پهنای باند در هر شعبه ، امکان استقرار همزمان حداقل 4 دستگاه خودپرداز در یک شعبه وجود دارد که بعضی بانکها در شعبات خاصی این اقدام را انجام داده اند.
موضوع عدم وجود و یا پرداخت اسکناس در خودپردازها به دو دلیل اساسی باز میگردد اول قدیمی بودن نحوه استقرار دستگاههای خودپرداز و دوم قدیمی بودن خود دستگاههای خودپرداز.
1-1- در اکثر شعبات بانکها دستگاههای خودپرداز بصورتی نصب شده است که داخل محیط خود شعبه قرار گرفته اند لذا جهت شارژ آنها در ایام تعطیلات تیمهای شارژ با مشکل روبرو هستند ، عمل شارژ و گذاشتن پول در مخازن اینگونه دستگاهها الزاماً بایستی توسط یکی از کارمندان همان شعبه(بطور معمول رئیس و یا معاون شعبه) که دارای کلیدهای دسترسی و اجازه خاموش کردن دزدگیر در ساعات تعطیل هستند صورت گیرد ، مشخص است که در چنین حالتی شارژ دستگاه خودپرداز بصورت شبانه روزی و سیستماتیک نخواهد بود و به دسترس بودن این افراد بستگی دارد . در بعضی بانکهای خصوصی با استفاده از دستگاههای خودپرداز مدرن و همینطور تفکیک فضای شعبه از فضای خودپرداز این امکان فراهم شده است که تیمهای شارژ در هر ساعتی از شبانه روز دسترسی سریعی و آسانی به خودپرداز داشته باشند و عمل شارژ دستگاه و قرار دادن رول فیش کاغذی را در زمانی کمتر از 15 دقیقه انجام دهند.
1-2- در حال حاضر بیش از 60 درصد خودپردازهای مورد استفاده در شبکه بانکی قدیمی و دارای عمری بالای 10 سال هستند که این خود باعث پیش آمدن مشکلات عدیده ای در قسمتهای نرم افزاری و سخت افزاری خودپردازهای قدیمی می شود ، جالب است که هزینه تعمیر و نگهداری اینگونه خودپردازها در طی 2 تا 3 سال برابر با هزینه یک دستگاه خودپرداز مدرن است ولی متأسفانه بسیاری از بانکها از تعویض این دستگاهها خودداری می کنند.
در مورد دستگاههای POS یا پوز فروش نیز مشکلات به شرکتهای متولی این دستگاهها باز میگردد ، اکثر بانکها در رقابت جهت جمع آوری درآمد تراکنشهای صورت گرفته توسط دستگاهها POS اقدام به واگذاری بی رویه و بدون برنامه این دستگاهها می کنند.
برای ارائه تصویر درست از مشکلات دستگاههای POS نیاز به مقداری توضیحات فنی داریم ، دستگاه POS هر شرکت خدمات الکترونیکی از طریق یک شماره تلفن خطوط مجتمع مخابراتی(E1) که هر عدد آن شامل بر 31 کانال تلفن است با مرکز خود ارتباط برقرار می کند ، بدیهی است که همزمان با افزایش واگذاری دستگاههای POS می بایست تعداد این خطوطE1 افزایش یابد که متأسفانه بسیاری از شرکتهای متولی این دستگاهها استانداردهای لازم را رعایت نمی کنند که نتیجه آن صدها تراکنش ناموفق در زمانهای شلوغی شب عید بخاطر عدم وجود کانال ارتباطی با مرکزاست.
در آخر ضمن تشکر مجدد از سایت " تابناک" امیدوارم شبکه بانکی بجای فرافکنی مشکلات به دیگر بخشها ، خود اقدام به حل مشکلات زیر سیستمهای خود بکند.
سری هم ب سایت اینترنتی بانک مسکن بزنید برای دریافت مانده حساب باید هزار تا رمز بدی وارد بشی و برای دریافت صورتحساب دوباره همین مسیر را از نو.............
باسلام بنده نیز با نظر آقا یا خانم شهیر موافقم وآن اینکه از 40 یا 50 سال چیش این رویه در ایران جا باز کرده مثلا یکی از نمونه های بارزش را میتوان سرویسهای بهداشتی را نام برد که بجای اینکه قبلا زیرساختها را درست کنند آوردند روساختها را به اجبار بااین تفاسیر که سرویسهای بهداشتی آن زمان بهداشتی نیست عوض کردند ونتیجه آن شد که آبهای زیر زمینی را هم آلوده کرده واز چرخه مصرف حذف کردند و یا در رابطه با بهداشت و درمان هم طب سنتی ایران را از بین برده وبه جایش طب غربی را جایگزین کردند و الام اگر کسی بخواهد در این مورد آموزش و تحقیقاتی انجام دهد باید به کشورهای همجوار مانند افغانستان ویا چین برود ولی چینیها مثل ما عمل نکردند ضمن اینکه طب غربی را فرا گرفتند طب سنتی خودشانرا (طب سوزنی) هم بینالمللی کردند