راستش نسبت به حوادثی و سوانح رانندگی که هرسال اتفاق میفته و جون 23000نفر رو میگیره حوادث هواپیمایی ما و فوتی هاش خیلی خیلی خیلی کم تر از ایناست اما چون خط هوایی امن ترین خط انتقال مسافر است نباید شاهد این جور اتفاقات ناجور باشیم
من يكشنبه شب از فرودگاه مهر اباد با ايران اير خواسنم بيام مشهد پرواز اول تاخير داشت بعد كنسل شد و مسافرا رو خواستن با پروار ١١ شب بفرستن كه اونم ٢ ساعت تاخير داشت و اخرش ساعت ٣ شب رسيديم مشهد.. اخرشم اقاي كاپيتان برامون سفر خوشي رو آرزو كرد و تمام
به عنوان یک متخصص هواپیمائی باید عرض کنم که علت ترمز کردن خلبان و نگه داشتن هواپیما بدون شک خرابی سیستم ناوبری هواپیما نبوده است . چنین تفسیری بسیار غیر منطقی به نظر میرسد چرا که سیستم ناوبری هواپیما متشکل از یک سری دستگاههای ردیابی است که در صورتی خرابی همه آنان نیز خلبان میتواند بدون نیاز به ترمز کردن و به خطر انداختن جان مسافرین به راحتی از زمین بلند شده و با دور زدن بر روی فرودگاه و با استفاده از دید مستقیم بر روی باند آنهم در ساعت 830 صبح که هوا روشن است مجددآ بر روی باند فرود آید . خرابی سیستم ناوبری به هنگام پرواز در یک هوای کاملا ابری و یا دید بسیار کم میتواند مشکلاتی برای خراب حاصل کند اما در آن شرایط هم راهکاری برای در پرواز پیش بینی شده است .به هر حال آوردن اینچنین بهانه ای از سوی خلبان کاملاً غیر قابل قبول بوده و قطعاً دلیل مهم تری برای ترمز کردن خلبان وجود داشته است که باید بررسی شود.
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
باسلام دوست و همكار عزيز با شما موافقم ولي شايد دليل ديگه ميتونسته يه دليل امنيتي باشه نيست؟