ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۹
فردی که مدرک ارشد خود را در یک دانشگاه دولتی و معتبر گرفته مسلما استعداد تحصیلی داشته پس لزوم امتحان استعداد تحصیلی چه بود؟ آیا با چند تا تست و آزمون دروس دوره کارشناسی می شد فهمید فرد چقد قدرت تحلیل موضوعات رشته خود را دارد؟ افرادی که فقط توانستند زبان و استعداد تحصیلی را بالای 60 درصد بزنند معرفی شده بودند چرا؟ این نوع آزمون هم هیچ تفاوتی در اعمال نظرات دانشگاهها نسبت به پذیرش دانشجویان خود نداشته و ندارد . چرا که به راحتی در مصاحبه ها نمرات را جابجا می کردند !!!!!!!!!! من که متوجه نشدم پشت این نوع امتحان چه و کدام نوع تفکر علمی و منطقی حاکم بود ؟ واقعا با این نوع برگزاری امتحان چه هدفی دنبال می شود ؟ هدف هرچه باشد با این شیوه ورودی نمی توان بجایی رسید . در نهایت مشخص شد طراحان و برنامه ریزان حداقل از علم تهی بودند
فرهادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۹
نکته ای که در خصوص دکتری سال 90 باید اشاره کرد این است که که انصافا تصمیم قاطع وزیر محترم در یکپارچه سازی ابن آزمون قابل تقدیر و قطعا ماندگار است و البته مشکلاتی در این گام بزرگ پیش آمده که طبعا با گذشت رمان حل خواهد شد مانند تخصصی تر شدن سوالات آزمون و به طبع آن کاهش نقش مصاحبه ها در حد منطقی و یا زمان بندی ها و... که بنظر اینجانب بهتر است همه با هم با صبر و برد باری و تعامل طرقین این مهم را به کمال خود برسانیم . در این خصوص نکته ای در این آزمون موردخلط واقع شده و حتی در مقاله بالا هم این خلط رعایت شده بحث تکمبل ظرفیت در این آزمون با موضوع مصوبه شورای محترم عالی قرهنگی در خصوص افزایش ظرفیت است این دو کاملا از هم متمایز بوده و می باشد و اساسا این آزمون می بایست بر اساس روال همه آزمون ها بدون در نظر گرفتن مصوبه مورد اشاره دارای تکمیل ظرفیت می بود و به نحوی هم بایست اعمال می شد که حائزین حق در مهرماه امکان ثبت نام می داشتند و لی متاسفانه در هیاهوی افزایش ظرقیت احتمالا فراموش شد. و نیاز مند بازنگری می باشد در هر حال اینجانب بعنوان کسی که با اخبلاف یک نفر در این دوره مردود شدم به همه مسئو لین بخاطر تصمیم شجاعانه ای که گرفتند تبریک می گویدم و امیدوارم راهی را که در انحصار زدایی انتخاب کرده اند با موفقیت به پایان برسانند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۳۰
این تصمیم تازه گرفته شده و طبعا مشکلاتی را به دنبال دارد. 50 سال صبر کنیم بالاخره درست می شود.
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۹
ازمون ارشد نیز همینطور بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۹
این هم یک شاهکار دیگر. دکتری هم به باد رفت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۹
قبول شن کسانی که چندین سال در آزمونهای ورودی پذیرفته نی شدند نشاندهنده غیر استاندارد بودن این آزمون است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۹
آخه این وزیر قاطی داره، 40 هزار هیات علمی که مثلا تو دانشگاهها هستند هنوز خلی از آنها پایان نامه کارشناسی ارشد را راهنمایی نکرده اند و یا حتی هنوز یک سری دانشجوی لیسانس را دانش آموخته نکرده اند حالا چطوری دانشگاهی که اصلا تاکنون دانشجوی ارشد نداشته باید دانشجوی دکتری بگیره؟؟؟؟ ما که نفهمیدیم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۹
مگه قراره همه دکتری بخونند؟
الان در خوابگاه ها دانشجویان دکتری 6-8 نفری زندگی می کنند
بورس هم که اصلا نمی کنند
اینها بعدا کجا می خوان برن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۱
لابد بقال سر کوچه میخان بشن. شغل زیاده ولی ما کوریم!!!
امضا محفوظ
|
United States
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۹
مشکلات اساسی افزایش ظرفیت:
1- آمادگی های لازم و شایسته وجود ندارد. اگر بخواهیم محصول کشاورزی را که سالانه برداشت می شود دو برابر کنیم، کلی تمهیدات می طلبد. آموزش عالی که محصولاتش چند ساله عاید می شود!
2- این دانشجویان دکتری جا و مکان پژوهش نمی خواهند؟ آیا باید در راهروها و مکان های عمومی باشند؟ یا باید حداقل برای هر سه یا چهار نقر اتاق و فضای مطالعه فراهم باشد؟
3- چه فکر پایه ای و مطالعه شده ای برای جذب و آتیه شغلی آن ها اندیشیده شده است؟ بسیاری از رشته ها فراتر از حد اشباع هستند (همانند شیمی) و جتی آموزش و پرورش هم اما و اگر دارد. اگر فرد بخواهد در محل دلخواهش کار کند چه راهکارهایی پیش رو دارید؟
4- از این همه کار دکتری چند درصد به مسائل و مشکلات واقعی کشور پرداخته اند؟ چه ساز و کار روانی برای ارتباط بخش ها و دستگاههای مختلف با دانشگاهها فراهم کرده اید؟
5- نقش استاد چرا فراموش شده است؟ مگر هر کس دارای دکتری باشد و هیئت علمی باشد می تواند دکتری تربیت کند؟ مگر تعریف رساله دکتری سهل و آسان است؟ چه سازو کار تشویقی و ترغیبی برای استادان فراهم شده است؟
6- چگونه است که تربیت دکتری فقط برای وزارت علوم است؟ ما که کمبود های بسیاری در حوزه های تخصصی علوم پزشکی داریم (بسیاری از شهرها دارای کاستی های مشهود متخصصین پزشکی هستند)، چرا در این شاخه سهم بازار و دیگر ملاحظات مراعات می شود؟ آیا سلامت و جان مردم مهمتر نیست؟
7- آیا سازو کارهای قانونی و تشویقی برای بخش خصوصی در حمایت از این دوره ها فراهم کرده ایم؟ چه معافیت مالیاتی دارد؟ چگونه از پژوهشهای دکتری متنعم شود و متنعم نماید؟ بخش دولتی هم تا به حال چه گلی به سر آموزش عالی زده است؟ وزارت نفت با این همه مکنت و ثروت ملی چکار کرده است؟ چرا باید ساخت یک ساختمان دانشگاهی دولتی سالیان سال طول بکشد (بخاطر کمبود منابع مالی)؟ می دانید ترکیه چکار می کند؟
8- با این سرعت و پهنای باند گازوئیلی اینترنت و شبکه دسترسی رایانه ای و قطعی های نامتعارف، افزایش ظرفیت دکتری جفای فاحشی به دانشجو و استاد و دانشگاه و جامعه است. به طور قطع مسئولان می دانند که دانش آموزان دبستان های برخی از کشورهای همجوار از ارتباطات اینترنتی بسیار مناسب تر از دانشگاهیان ما برخوردارند.
به عنوان یکی از استادان دانشگاهی شیفته تعالی مردمان این مرز و بوم شهید پرور و شایسته خدمتگزاری، خاشعانه عرضه می دارم که این امر مهم با برنامه ریزی جدی، مطالعه شده و با اختصاص منابع مالی تجدید پذیر و سرمایه گذاری درون بخشی (آموزش عالی) و دیدگاههای سیستمی و جامع نگر ممکن است در حداقل زمانی 2 تا 3 ساله قابل تدوین و اجراشدنی بشود.
استاد دانشگاه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۹
تو رو به خدا بدون کار کارشناسی و از روی احساسات برای این مردم تصمیم نگیرید. آخه مگه این همه دانشجو این کشور لازم داره؟وقتی دانشگاههای ما امکانات لازم رو جهت پذیرش دانشجوی دکتری ندارند(و خود وزیر علوم هم از این موضوع به خوبی مطلع هست!!)آخه چه اصراری به گرفتن این همه دانشجوی دکتری؟؟آیا به فکر فرصت شغلی برای این همه دانشجوی دکتری هم هستید؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۹
آزمون قراره چند ماه ديگه برگزار بشه اونوقت هنوز منابعش مشخص نيست.
نظرات بیشتر