جناب تابناک در طی دو مقاله تاکنون از افزایش نرخ ارز که منجر به بهبود صادرات خواهد شد بدگویی کرده ای. تا کی می خواهید با این دستاویزها صنعت داخلی را با واردات خرد کنید
اقاین کارشناس این را بدانید فاتحه صنعت خودروی ایران خوانده نمیشود میگویید چرا؟
1- خودروی پراید 3میلیونی را مردم بالای 9میلیون میخرنند یعنی چند برابر 300
2- قطعات خودرو تماما از کیفیت خوبی برخوردار نیستند پس هزینه انچنانی سایپا متحمل نمیشود
3- خدمات پس از فروش عملا زیر20درصد پس در این راستا خذمات قابل توجه ایی به مشتریانش عرضه نمیکند
4- هیچ وقت خودروی ساخت داخل دست سازننده باد نکرده است
5- مشتری حق اعتراض ندارد بناچار باید خودروی داخل را بخرد
6-با نصب یک اپشن وتعقیرات خیلی جزیی مثل چراغ و داشبود حداقل 1میلیون به قیمت قبل اضافه میشود
7- و....... بقیه اش را شما بگویید
صنعتی که فرسوده کاملا زیان ده و بدون توجیه اقتصادی است همان بهتر که جمع شود. چه کسی گفته که ما باید هر صنعتی را درون کشور و به هر بهایی راه اندازی کنیم؟
به حول و قوه الهي فاتحه اين صنعت هم خوانده شود اما اين دفعه به نفع مردم است
به جاي 9 ميليون بدي يه پرايد بگيري كه تو سرعت 120 تو حالت پرواز بري با 6 الي 7 ميليون ماشيني سوار مي شي كه تا سرعت 150 را هم احساس نمي كني
وقتی خودروی 4 میلیونی را 8 میلیون می فروشند، وقتی توجیه می کنند که ABA حدود 140000 تومان هزینه را بالا می بره و تا مدت ها نصب نمی کنند، وقتی آنتن برقی ماشین ها را به خاطر اینکه 20000 تومان روی هر ماشین سود کنند به آنتن دستی تبدیل می کنند، و... مردم هم مجبورند با هر ساز آقایون هم برقصند، فاتحه این صنعت از خیلی قبل خونده شده .
واقعا براي شما درك اين مطلب كه تثبيت فرمايشي نرخ ارز پيامدهاي اقتصادي ناگواري از جمله اسيب اساسي به توليد داخلي دارد مساله اي دشوار است. تثبيت فرمايشي نرخ ارز جز به ضرر توليد داخل و به نفع وارد كنندگان نيست