توی ایران به بچه های توی بازی موزیک صتدلی 9 تا صندلی میزارن 10 تا بچه و میگن وقای موزیک قطع شد همه بشینن. کسی که نتونه بشینه باخته.
توی ژاپن 9 تا صندلی میزان با 10 تا بچه میگن وقتی موزیک تموم شد اگه یه نفر نتونه بشینه همتون باختین پس اونا هم جوری میشینین که همشون جا بشن. این یعنی فرهنگ سازی برای کار گروهی.
مقاله بسيار مفيد و جالبي بود ولي بايد چند نكته ديگر هم به آن اضافه ميشد:
1- مهمترين عامل نوع خورو نيست. حتي اگر همين امروز همه خودروهاي ايران به كمري و آزارا هم تبديل ميشد وضع همين بود كه هست. اصولا در ايران رانندگان خودروهاي خارجي و مدل بالا قانون شكن تر هم هستند
2- مشكل اساسي در نگرش مجريان قانون و قوه قضائيه است. چون تصادف كردن مخصوصا اگر شما بيمه شخص ثالث داشته باشيد هزينه اي براي عامل تصادف ندارد. مثلا 8 ماه پيش خودرويي در اثر سرعت زياد با مادر بنده در كنار جدول تصادف كرد و مادر من را كه همه كارهاي خود را انجام ميداد و از خياطي امور خود را مي گذراند به وضعي انداخت كه يك ساعت هم نمي تواند ديگر روي زمين بنشيند و شبانه روز بايد خوابيده باشد. حال پزشكي قانوي به جاي مجازات عامل تصادف مي گويد كه اين وضعيت مادر بنده مقتضاي سنش است و از اول هم اين مشكلات را داشته و بنابر اين فقط 3 درصد ديه شامل كسي مي شود كه زندگي عادي و منبع گذران زندگيش را از دست داده. كه احتمالا اين هم حاصل توافقي پنهان بين بيمه ها و پزشكان طرف قرارداد با پزشكي قانوني است.
3- شهرسازي ما هيچ نسبتي با شهرسازي نوين ندارد. كوچه ديگر در دنيا معنايي ندارد. ولي ما در همين كوچه هاي 2-3 متري دهها برج مي سازيم...
4- برنامه ريزي ترافيكي و زمانبندي چراغهاي راهنما اصلا مناسبتي به نوع ترافيك ما ندارد و نشان دهنده عدم توجه يا بي سوادي مطلق در اين زمينه ها دارد.
5- اكثرا در سر تقاطعهاي مهم حد اقل در اصفهان مثل سي و سه پل يا چهار راه تختي يك كيوسك پليس با چندين مامور قرار دارد كه رانندگان در جلوي چشم آنها محيرترين تخلفات را انجام مي دهند بدون هيچگونه عكس العمل پليس!!
بنابر اين فقط اين مردم نيستند كه در اين امور مقصرند. اهمال پليس، سياستگذارن، شهرداران و قوه قضائيه باعث وهن قانون و بي اهميت شدن آن شده است. همچنين در بعضي از موارد مقررات به شكلي است كه اصلا عملي نيست مثلا در وسط يك جاده خارح از شهر ناگهان با تابلوي 40 كيلومتر سرعت روبرو مي شويد كه ماموران پليس خودشان با سرعت 100 كيلومتر از كنار آن رد مي شوند!!
ای کاش از این مقالات بیشتر بنویسید.
یکی از بزرگترین مشکلات در رانندگی عدم برخورد قاطع پلیس و یا برخوردهای مقطعی است.
بطور مثال بسیار بسیار می بینیم که سر چهار راهی پلیس حضور دارد و جریمه های مربوط به کمربند ایمنی و معاینه فنی با دریافت گواهی نامه همراه است در حالی که همزمان موتور سوارانی براحتی و آسودگی خیال چراغ قرمز را رد می کنند و خیابان یک طرفه را در جهت عکس می روند ولی هرگز برخوردی صورت نمی گیرد.
خود این مسئله باعث ایجاد عواملی چون بی انگیزگی در رعایت قوانین ، اعتقاد به اینکه چون دیگری می کند اون هم مجاز است، تصور اینکه جریمه صرفاً برای کسب درآمد بوده و نه ایجاد نظم عمومی و.... می شود و بعد از مدتی راننده هایی که در ابتدا قانون مند رانندگی می کردند خود بی قانون می شوند.
صحبتهای شما صحیح ولی مهمترین موضوع فرهنگ سازی ست به جا ی برنامه های بی محتوا در رادیو و تلوزیون بهتره به مردم آموزش فرهنگ رانندگی بدهند مثل کشورهای غربی که این کار را انجام داده اند و موفق هم شده اند
توی ژاپن 9 تا صندلی میزان با 10 تا بچه میگن وقتی موزیک تموم شد اگه یه نفر نتونه بشینه همتون باختین پس اونا هم جوری میشینین که همشون جا بشن. این یعنی فرهنگ سازی برای کار گروهی.
حالا پیدا کنید پرتقال فروش را.