اجازه ورود به خودروهای دست دوم .
می دانید که دانش کم خطرناک است . حکایت مسولان استاندارد ما است که مترجمان استانداردهای خارجی هستند ولی حتی مرسدس را هم قبول ندارند . یعنی اجازه دهند که مردمخودرو بسازند . قوانین بیخود در مورد وجود نمایندگی خودروها را بردارنر . طرف می خواهد 2 تا خودرو وارد کند می گویند باید نمایندگی داشته باشد . ما به عنوان مصرف کننده حمایت شما را نمی خواهیم خودمان تعمیر می کنیم و قطعه گیر می اوریم . خلاصه اینکه دست از سر ما مصرف کنندگان بردارید خودمان عقلمان می رسد چه بخریمو ازز کجا بخریم
مشکل اصلی این است که هیچ اراده ای قوی برای حل مشکل کاهش ارزش پول ملی و اوضاع اسفناک اقتصادی حاصله وجود ندارد. در این میان مافیای خودروسازان و وارد کنندگان خودرو و دلالان از این آشفته بازار حداکثر استفاده را به شکل بی رحمانه می برند. بگذارید این دریای متلاطم آنقدر متلاطم تر شود تا همه مافیا را یکجا با خودش نابود کند. مطمئن باشید برای مردم عادی هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.
طبق یک نظریه عام، تعادل در بازار، وابسته به 1- رفع رانت و انحصار در واردات خودرو و یا هر کالا 2- پیوستن به تجارت جهانی و تبادل مالی با کلیه کشورها ( آماده سازی جهت رفع کل تحریم ها ) 3- قیمت گذاری بر اساس قانون عرضه و تقاضا است.
سلام. اینکه گفته میشود قیمتها را عرضه و تقاضا تعیین کند واقعا عجیب هست. مثلا کسی که ۱ میلیارد پول اضافه دارد باید برای ۱۰ نفر دیگر که تنها 90 میلیون پول دارند قیمت را تعیین کند؟ مثلا بگوید من ماشین ۹۰ میلیونی را ۱۰۰ میلیون میخرم؟ و بعد از آن به قیمت دلخواه خود بفروش برساند؟
در تمام راههای ارایه شده باید به این نکات توجه کرد:
۱.باید برای خرید و فروش ماشین راهکار قانونی واقعی تنظیم کرد تا همانند ثبت موبایل تنها ماشینهایی که تحت سامانه ای خاص خرید و فروش شده اند بتوانند خدمات دریافت کنند همانند پلاک شدن و ...
۲.چرا باید براحتی در دفترخانه ها و طرق دیگر بتوان ماشین را براحتی به شخص دیگری واگذار کرد؟
۳.اگر عرضه و تقاضا قرار است در بورس اتفاق بیافتد، چه راهکاری برای مقابله با آنچه در مورد سهام شرکتهای زیاد ده و حبابی شدن آن در بورس اتفاق افتادگ اندیشیده شده است؟ براستی اگر راهکار موثری وجود دارد چرا در مورد سهام شرکتها اتفاق نیافتاده؟ بنابر این عرضه خودرو در بورس از اساس اشتباه است.
۴.افزایش تولید لزوما به کاهش قیمت منجر نمیشود.
۵. چرا در مورد بهره وری در این کارخانجات اقدام موثری نمیشود؟
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
اینکه گفته میشود قیمتها را عرضه و تقاضا تعیین کند واقعا عجیب هست
می دانید که دانش کم خطرناک است . حکایت مسولان استاندارد ما است که مترجمان استانداردهای خارجی هستند ولی حتی مرسدس را هم قبول ندارند . یعنی اجازه دهند که مردمخودرو بسازند . قوانین بیخود در مورد وجود نمایندگی خودروها را بردارنر . طرف می خواهد 2 تا خودرو وارد کند می گویند باید نمایندگی داشته باشد . ما به عنوان مصرف کننده حمایت شما را نمی خواهیم خودمان تعمیر می کنیم و قطعه گیر می اوریم . خلاصه اینکه دست از سر ما مصرف کنندگان بردارید خودمان عقلمان می رسد چه بخریمو ازز کجا بخریم