تا زمانی که خودرو سازی زیرمجموعه حکومت و دولت باشه به هیچ جا نخواهیم رسید، بجز کمتر شدن کیفیت و بیشتر شدن قیمت...
بازار رقابت وجود نداره، چون تحریم هستیم...
قطعه مناسب نیست، چون تحریم هستیم...
دلال ها جولان می دهند،چون خود خودروساز و خودرو فروش دلالی میکنند...
"دلار و طلا و مسکن و خودرو" شده محل درآمد دولت تا زمانی که بخاطر تحریم نتونه نفت بفروشه...
تازمانی که خودرو وارد نشود و رقابت صورت نگیرد و قیمت گذاری بر اساس عرضه و تقاضا بی معناست ونمیشود بر اساس عرضه و تقاضا قیمت گذاری کرد چون خودروساز بدون رقیب است هر لحظه میتواند با عدم عرضه خودرو باعث گرانی و بالا رفتن قیمت ها بشود و کلا قیمت گذاری دست خودرو ساز می افتد
فقط ارزش پول ملی را بالا ببرند . مشکل خودرو و مسکن و دلار و سکه حل میشود . مردم دنبال تبدیل سرمایه خود هستند . خودرو پراید 130 ملیون نشده ریال بی ارزش شده . سرمایه ها با ریال محاسبه نمیشه با طلا ارزش گزاری میشه . اینه مشکل ما . دنبال راه حل دیگه نگردید .
واردات خودروی دست دوم .خودرو نسازها بیخودی نگن که لیاقت ملت ایران نیست.لیاقت ملت ایران پژو و ال۹۰ سی سال قبل و ساندرو رومانی(ارزانترین خودروی اروپا)نیست.لیاقت ملت ایران خودروهای بیکیفیت اما بسیار گران نیست.لیاقت ملت ایران بنز و تویوتا ۵۰۰۰ دلاریه.هر چند هم که دست دوم باشن.بماند که در همه جای دنیا همین تویوتا رو میری صفر از نمایندگی بر میداری و از ماه بعد ماهی دویست دلار(هزینه دو بار سوار شدن به تاکسی در اون کشورها)میپردازی.در واقع اول باید مافیای خودرو رو در ایران شکست داد که به همه جا داره حق حساب میده. بعد فکر چاره کرد
واردات تنها راه ایجاد بازار رقابت به شرطی که کاملا در فضای عادلانه بدون هیچ قصد دلالی باشه و البته حق گمرک هم صفر درصد بشه. اینجوری میتونه کیفیت و ایمنی محصولاتی تولیدی داخلی با نرخ کاملا عادلانه و منصفانه باشه و از طرفی هم حتی میتونه باعث ایجاد رقابت برای حضور شرکتهای مختلفی مثل تویوتا یا شرکتهای بنز و بی ام دبلیو و حتی برندههای خوش نام دیگر برای تصاحب بازار تولید در کشور و همکاری با دو خودروساز به گل نشسته مثل ایران خودرو و سایپا بشود و ازطرف دیگر نیز باعث خروج تولیدات بیکیفیت چینی از سبد هر خانواده بشه
اساسی ترین مشکل مدیریت ناکارآمد این مجموعه ها است و در بعد میشه گفت که این آشفتگی خود نوعی هدف راهبردی برای افزایش قیمت های خودروهای بی کیفیت است . و اینکه با چند نرخی کردن ماشین زمینه فساد فراهم میشود . و در آخر خود همین مردم تو صف خرید خودروی صد میلیونی هستن که بفروشند 400ملیون .....هیچ راهی نداره به جز اینکه واردات خودروهای کارکرده رو آزادسازی کنند که با این کار کارخانجات دولتی ورشکسته خواهند شد . پس عملا خودشون نمیخوان درست شه. چون نوعی سیاسته