هر کجا انحصار باشد همین آش و همین کاسه
بعد از برجام با آزاد سازی واردات خودرو،وطنی ها حتی بهت وام می دادن تا ازشون ماشین بخری
ولی حالا احتکار می کنند تا هر سه ماه افزایش قیمت بخوره تازه با قرعه کشی بهت آشغال بدن
از ماست که بر ماست
ما گفتیم راهگار بدید . واردات رو فراموش کن چون نان ما تو اینه که با تعرفه بالا مردم رو گروگان بگیریم که بتونیم خودرهای داخلی روبهر قیمتی به این مردم قالب کنیم
عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت است. الان عرضه کم است یعنی یا باید بروید از دلال بخرید یا باید در صف یکساله بمانید. محدودیت تولید خودرو هم توسط این دو خودروساز قابل درک است چون تحریم هستیم و مدیریت دولتی اینها سالهاست درجا می زنند. راه حل پیشنهادی: کمک به چند شرکت دانش بنیان برای راه اندازی خط تولید خودرو و نه مونتاژ تا عرضه بیشتر شود ، خصوصی سازی بسیار تدریجی و بدون فساد این دو غول خودرو سازی. اصولا دولتها در ایران خصوصی سازی را به چشم یک امتیاز ویژه برای خود می بینند.
به هر کد ملی به اندازه 1000 دلار اجازه وارد کردن خودرو بدون مالیات داده شود. مثلا برای خودروی 15000 دلاری نیاز به خرید مجوز از 15 نفر میباشد. هم کمکی به افرادی که ماشین ندارند میشه هم خودروهای با کیفییت وارد کشور میشه. دولت هم برای جبران کسری درآمد مالیات خودرو دستش را از جیب چپ مردم درآورد و به جیب راست فرو کند
به بحث بی کفایتی خودرو سازها کار ندارم که قطعا باید حل شود. در حال حاضر به نظر من بهترین کار فروش خودرو توسط خودرو ساز به صورت مزایده ای است علاوه بر این در این طرح خریدار فقط حق فروش خودرو را به خود خودرو ساز یا یک نهاد واسطه ای بر اساس قیمت کارشناسی دارد. که خوردوی خریداری شده مجدد پس از سرویس به صورت مزایده ای واگذار می گردد.
با این طرح دست دلال ها از بازار کوتاه شده و کسی به قصد سرمایه گذاری به بازاز خودرو ورود نمیکند. از طرفی درآمد زیادی به خودرو ساز می رسد که اگر به صورت صحیح مدیریت شود می تواند موجب افزایش تولید و رفع تقاضای بازار گردد.
بعد از برجام با آزاد سازی واردات خودرو،وطنی ها حتی بهت وام می دادن تا ازشون ماشین بخری
ولی حالا احتکار می کنند تا هر سه ماه افزایش قیمت بخوره تازه با قرعه کشی بهت آشغال بدن
از ماست که بر ماست