مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
تنها راه حل مشکل خودرو استفاده از شتر - دوچرخه - گاری - اسکوتر می باشد ...
رضا
|
United States of America
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
تو آمریکا که از بزرگترین بازار های خودرو در جهان هست تمام خودروسازان حضور دارند. فقط استانداردها ملاک حضور برندها هستند. خیابون ها پر از انواع و اقسام ماشین ژاپنی هست. به شرکت آمریکایی هم میگن با کیفیت بساز و رقابت کن. حتی جی ام تا مرز ورشکستگی رفت و مجبور شد از دولت کمک بگیره ولی در عوض ساختارش رو اصلاح کرد تا رقابت کنه. انحصار هیچ وقت باعث پیشرفت نخواهد شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
مسلما همه و دولت همچنین راهکارهای ساده ای برای این منظور میدونن. اما کم کاری که مثل همیشه شده این هست که باید اجازه تولید ماشین های خارجی در ایران داده می شد در این صورت کشور ما الان تولید کننده قطعه بود نه وارد کننده و حتی در صورت تحریم و خروج شرکت های خودرویی هم خط تولید به روز در اختیار کشور بود. اما بهرحال رانت ها این اجازه رو ندادن و الان باید چیکار کرد.
1- قدم اول آزاد سازی واردات خودرو هست با کاهش تعرفه اونم نه برای افراد خاصی بلکه همه بتونن با ثبت سفارش یک خودرو، ماشین دلخواه خود را بخرند اما سوال اینحاست که ارز از کجا تامین بشه؟ خیلی ساده هست اکثر مردم کلی دلار و طلا دارند که با پرداخت اون می تونن ماشین بخرند. چه سودی برای دولتی که اصلا براش اهمیت نداره مردم ماشین سوار بشن یا نه؟ کلی از تعرفه این خودرو به جیب میزنه و اون دلار و طلای اضافی که هی وارد یک بازار دیگه میشه و کلی دردسر ایجاد می کنه حذف میشه.
2- فروش خودروهای انبار شده در گمرک با قیمت مناسب جهت تعدیل بازار
3- قدم بعد آزاد سازی قیمت خودروی داخلی هست که بدنبال ورود خودروی خارجی با کیفیت وارد بازار رقابتی میشه و به قیمت واقعی میرسه و حالا مردمی که دلار و طلایی برای خرید خارجی نداشتن ماشین ارزان داخلی می خرند.
4- الزام خودروساز های داخلی به تولید قطعه و ارائه خدمات در غیر این صورت حذف شرکت بعنوان خودروساز و عدم اعطا وام ها و کمک های کلان
5- الزام به همکاری خودروسازها با برند های معروف دنیا
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
واردات تویوتا از امارات با درهم۵۰۰تومنی و تحویل به مردمبه صد11وت نامحدور
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
به نظر من ورود خودروی خارجی دست دوم با تامین ارز از منابع بیرون کشور است البته اگر مافیا اجازه بدهد
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
فقط و فقط آزاد سازی واردات.......................................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
برای مرض میشه نسخه پیچید ولی برای تمارض نه
علی سلیمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
فقط واردات خودرو ، حتی اگر شده دست دو ، این عزیزان داخل یا توان رقابت دارند که مجبور به اصلاح قیمت می شوند. یا نمی توانند رقابت کنند و تبدیل به تولید کننده قطعات خودرو های وارداتی می گردند.
درضمن باید قیمت بازار زیر قیمت کار خانه باشد . تازمانی که اجازه نقل و انتقال بالاتر از قیمت کارخانه داده می شود همین اش و همین کاسه. خودر به محض خروج از کارخانه باید دست دو و زیر قیمت ان معامله شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
ساختن گاری پلاس و تولید مجدد ارابه های مرگ وسلام
پاسخ ها
محمدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
خودروهای داخلی گاری نیستند جناب.احساس میکنم از ایرانجیب اومدی اینجا و نظر دادی.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
واردات خودرو رو آزاد کنید ببینید کسی این خودرهای بی کیفیت گران قیمت داخلی رو میخرد؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
در همه ارکان واردات آزاد شود بهتر نیست؟ کسی خدمات شمار ادر این کشور خواهد خرید؟؟
نظرات بیشتر