نخیر دوست عزیز قرار نیست وارد بشود
تصور کنید شما مایل هستید که شرکتی را تاسیس کنید که مثلا موبایل تولید کنید ولی خودتان به جهت علم و دانش قادر نیستید موبایلی که مناسب سال 1399 باشد تولید کنید و موبایلی که تولید میکنید در حد موبایلهای سال مثلا 1389 است. ممکن است هزار تا راه اشتباه باشد ویک راه صحیح است و ان استفاده از تکنولوژی روز میباشد. اگهی استخدام میدهید و مناسبترین مهندسین با حقوق مورد نظر انها را استخدام میکنید و از دانش و علم انها که ممکن است بسیار گران در اختیار شما قرار دهند استفاده میکنید و اقدام به طراحی و تولید گوشی موبایل میکنید و گوشی را تولید میکنید که هم در ایران قابل استفاده باشد و هم در ترکیه و هم در اروپا! و این خدمت به ایران و ایرانی میشود.
با این افکار مشوش سالهاست که به ایران و ایرانی و خصوصا همان هزاران کارگر ایرانی ضلم میشود. همان ظلمی که دستمزد کارگر ما بسیار بسیار ناچیز است چرا که خروجی دسترنج او بدرد بخور نیست چرا که مدیران ما بسیار جاهلانهمدیریت کرده اند.
نویسنده مثل اینکه متوجه نیست ، تعرفه های گمرکی تقریبا صد درصد میشه یعنی در حقیقت دولت دلار نیمایی رو داره دو برابر میفروشه و با سیاست های سه سال اخیر هم شما مجبورید دلار از خود سیستم خریداری کنید ، در ظاهر دولتمردان شعار حمایت داخلی میدن ولی در حقیقت دنبال کسب درآمد برای حقوق بگیران هفت میلیونی خودشون هستند ، سیاست حمایت تعرفه ای سالهاست در کشورهای پیشرفته کنار گذاشته شده چون در عمل آنقدری که این ما به تفاوت تعرفه های گمرکی فساد ایجاد میکنه و قاچاق گسترش میده تعرفه های منطقی و پایین نمیکنه ، سر نخ فساد در ایران به دو جا ختم میشه یا اعتبارات بانکی یا ارز ، در حقیقت دولت با سیاست حمایت تعرفه ای از صنایع داخلی داره از عده ای قلیل رانت خوار و بودجه خودش حمایت میکنه ، اصلا چرا راه دور بریم اگر حمایت از تولید داخلی جواب میداد الان صنایع خودروسازی ما بیست سال از دنیا عقب نبودن و ساخت خودرو های بی کیفتشون رو تکنولوژی روز نمیشمردن
رانت چوب لای چرخِ چرخه زنگی مردم می گذارد نه تولید و نه واردات .
دست و پای مردم را با قوانین ستمگرانه بستن و اجازه کار به معدودی خاص دادن مشکل ساز است، نه واردات.
عزیزان کسی با امکان تولید خودرو و چرخش تولیدات این صنعت مشکل ندارد؛ مشکل در عدم مدیریت و نظارت بر کیفیت تولید و قیمت تمام شده محصولات داخلی است که در قیاس با کشورهای جنوبی خلیج فارس شما می توانید با همین سرمایه یک خودرو مدل روز اروپایی و یا ژاپنی را باقیمت عرضه تولیدات درجه دو و یا سه داخلی خریداری کنید .
خانم محترم !
این مشقی که شما می نویسید را ما 30 - 40 سال است که نوشته ایم.
لطف کنید کمی اطلاعات خود را در مورد تلفات و جراحات و معلولیتهای سالانه تصادفات جاده ای - اینکه بعد از 50 سال بجای خودروساز شدن مونتاژکار خودروهای چینی شده ایم - بجای قطعه سازی از چین قطعه وارد می کنیم به اسم ایرانی تحویل خودروسازها می دهیم و ... بیشتر کنید
نانی که از تولید خودرو بدست می آید آلوده به خون صدها هزار کشته های تلفات جاده ای در این سالها است