آخه خوروسازهاي ما 40 سال فرصت داشتند. هيچكاري نكردند. همون خودوري ملي هم مشخص شد همه اش وارداتي است كه الان نمي توانند توليد كنند. اگر اين مديران فعلي همه عوض شوند و ملت بدونند بعد مثلا 10 سال خودرويي دارند كه اونا را نمي كشه، آلودگي نداره و ... تو اين 10 سال دوچرخه هم سوار مي شوند ولي دريغ از يك مدير سالم و دلسوز
با سلام :
اگر این تولیدات واقعا" تولید خودتان بود ما نیز خود را ملزم به خرید آن اگرچه ...... ولی افسوس که شما سالهاست که مونتاژ کننده هستید و ملت نیز وارد بازار دلالی این تولیدات شده اند
با سلام 40 ساله به بهانه بیکاری کارگر ایرانی جلوی واردات خودرو گرفتن تا در چنین روزی خودرو بی ارزشی مثل پراید را به قیمت شگفت آوری به این مردم بخت برگشته بفروشند . سالهای متمادی در همایش های مربوط به حوزه خودرو از وزیر گرفته تا دربان وزاتخانه صنعت و نیز خودرو ساز ادعا کردند 95% قطعات سواری 405 پراید و. . . ساخت داخل شده و شروع کردند به یکدیگر لوح های پوشالی تقدیر اهدا کردند و . . . .و هم اینک که از خودرو ساز و جیره خواران آنها پرسیده میشود چرا آنقدر خودرو های فوقالذکر گران شده است با وقاحت پاسخ میدهند چون دلار گران شده و اکثر قطعات وارداتی است موجب افزایش قیمت شده است !!
ما می توانیم آلمان را الگو خودمان قرار دهیم ولی تا وقتی که برخی مدیران در سطوح عالی و برخی آقا زاده ها و ... اجازه رشد اقتصاد ملی را نمی دهند و منافع شخصی خودشان را بر منافع ملی ترجیح می دهند ( که نتیجه آن کاهش روز به روز ارزش پول ملی، افزایش تورم، افزایش بیکاری، انحصار در تمامی حوزه ها و ... ) در عمل نمی توانیم مانند آلمان عمل کنیم.
قابل اثبات است که واردات محصولات خارجی مانند خودرو در دراز مدت کاملاً به نفع اقتصاد کشورمان است ( نه کوتاه مدت )
پس نظر شما این است که پراید 140 میلیونی مردم بخرند و واردات خودرو ازاد نشود؟؟؟؟تنها راه معقول شدن بازار خودرو واردات خودرو دست دوم و نو هست بدون تعرفه در غیر این صورت بزودی پراید 200 میلیون خواهد شد
اون 15 تا 20 هزار نفری که ره ساله کشته مسن توی تصادفات ما چه گناهی کردن تازه باید حداقل با این آمار 3 برابری مجروحان تصادفات را اضافه کرد.
که در مجموع حدود همینی میشه که از خودروسازها بیکار میشن با این تفاوت که دیگه بحث درمان و فوتی و .. ندارند