چرا نمی گید مردم باید بابت یه پراید پیزوری 150 میلیون پول بدن
با این پول 4 سال پیش میتونستیم یه پیریوس بخریم
دست از این تفکرات استثماری و بی پایه و اساس خود بردارید
الان 50 ساله اتفاق خاصی در صنعت خودرو سازی کشور نیافتاده ولی شما برو ببین کره کجا بود و الان به کجا رسیده
هر موقع یکی هم حرف میزنه پای اشتغال و هزار تا انگ دیگه را وسط می کشید تا مبادا جیب آقایون خالی بشه...
کارگر ایرانی ؟ کل دنیا کارگر های شرکت های خودرویی بیکارن ؟ الان همه جوان ها سر کار هستند که نگران بیکاری یه عده هستید ؟
و مهم تر از همه نگران بیکاری کارگران ایرانی هستید یا کسانی که نفع میبرن از شرکت های داخلی ؟
از تولد خودرو در کشور چند نفر ضرر میکنن ؟ چقدر انسان به دلیل ناایمن بودن خودرو های داخل از بین رفتند ؟ البته اگر بپذیرید نا ایمن هستند
شما لباس خارجی نخر و شکلات خارجی نخر...اینی که ایران میتونیم درست کنیم...ماشین تولید داخل که نداریم هم دانشش وارداتیه هم قطعاتش...وقتی خرید ماشین ایرانی حمایت از تولید داخله که قطعاتش رو وارداتچی از چین وارد نکرده باشه مگرنه همین ماشینم بخری برا ایرانی کارزایی نکردی
این مقاله سفارشی است و خدا وکیلی غیر منصفانه است وقتی خودرو ساز ما که تمامی فرصتها را برایش فراهم کرده و درب مملکت را برای واردات بسته اند و خودرو ساز ما یکه تاز است و بعد نیم قرن فقط در حق خریدار اجحاف قیمتی و کیفیتی کرده است و دریغ از یک قدم پیشرفت چرا مردم باید از این نوع صنایع حمایت کنند ؟ آیا مردم دسترنجشان را به انها بدهند تا انها هر روز محصول بی کیفیت تر به مشتریان بدهند ؟ اگر المان المان شده محصولاتش را روز به روز ارتقا داده نه اینکه هر روز گرانتر کرده باشد و از کیفیتش زده باشد . بنظر شما نیم قرن کم است تا خودرو ساز ما بخود بیاید ؟ مردم مایوس شده اند مایوس مایوس
کاش کمتر حرف مفت میزدید! هیچوقت صنعت رانتی خودمون رو با صنعت ژاپن مقایسه نکنید
مردم 40 ساله دارن از خودرو های بشدت بی کیفیت و خطرناک حمایت میکنن اما ذره ای پیشرفت حاصل نشده روتون رو کم کنید مطمئین باشید با وارد کردن خودرو صد ها میلیون نفر بیکار نمیشن!
40 ساله داريد به بهانه ي حمايت از توليد داخل آهن پاره و آلاينده هوا به مردم قالب ميكنيد .يعني به خاطر چندهزار كارگز كه همه ميدونيم بيش از نياز كارخانه هاي توليد خودرو استخدام شدند بايد وضعيت اسفبار خودروي داخلي رو تحمل كنيم و ما تاوانشو پس بديم؟؟
نمیدونم شاید سن نویسنده به این چیزا قد نده! ولی فرصت به این صنعت داده شده بیش از حد هم داده شده. نمیخوام بگم ما قبل از هیوندا و کیا و ... شروع کردیم. اون سر جاش. اصلا قیاس مع الفارقی است!! ورود خودروهای چینی تو ایران که یادتون هست. از کجا شروع کرد و به کجا رسیدن. توی چند سال؟؟؟؟
راستی امروز صبح قیمت پراید و 206 رو هم یه چک میکردید بد نبود؟؟!! این گرونی افسار گسیخته اتومبیل سر ریزش دامن همون کارگری رو که نویسنده در حمایتش قلم فرسایی فرمودند را هم گرفته. نگرفته؟ به نظر این جمله ها استفاده ابزاری بیشتر دارد تا نقد.
به هر حال کسی منکر حمایت از تولید داخل نیست. تمام فرمایشات در این خصوص هم منطقی. منتها حدش رو لطفاً تعریف بفرمایید. تا کی حمایت؟ چند سال؟ چند دهه؟ چند قرن؟
و دیگر این که در زمانی که این دلارها از مملکت خارج نمی شد و واردات اتومبیل ممنوع بوده. (در حال حاضر هم هست ) کجای آموزش، بهداشت، راه، صنعت و... این کشور اصلاح شده است. آمار بدهید لطفاً !!؟؟
مثال گاندی هم جالب بود. در یک مصاحبه به مسئول سایپا گفتند چرا شما پراید سوار نمیشید. میخواست خبرنگار رو درسته قورت بده!! حتما دوستان مصاحبه ایشون یادشون هست.
در ضمن خودرو سازان بزرگ دنیا هم خودرو ساز به دنیا نیومدن. انقدر تاتی تاتی راه رفتن و انقدر زمین خوردن تا بزرگ شدن. ولی خودرو ساز ما تو بچگی پیر شده. الان ما یه بچه 50 - 60 ساله خودرو ساز داریم.
به هر روی نوشته بیشتر به یک طنز شبیه بود!! متاسفانه. طنزی تلخ...
بیکار بشند چی میشه . مردم مگر پولشون را از جوی اب گرفتند که به راحتی به این قراضه های ایران خودرو و سایپا پول بدند .
قیمت خودرو در دنیا خیلی خیلی کمتر از ایران هست ولی مسئولان میخواهند جور بی مدیریتی شون را مردم بکشند و خودشون بخورند و بخورند و .... و بچه هاشون را برای عشق و حال بفرستند خارج .
با این پول 4 سال پیش میتونستیم یه پیریوس بخریم
دست از این تفکرات استثماری و بی پایه و اساس خود بردارید
الان 50 ساله اتفاق خاصی در صنعت خودرو سازی کشور نیافتاده ولی شما برو ببین کره کجا بود و الان به کجا رسیده
هر موقع یکی هم حرف میزنه پای اشتغال و هزار تا انگ دیگه را وسط می کشید تا مبادا جیب آقایون خالی بشه...