عیدی صداوسیما به مخاطبان کم‌بار بود
ابوذر ندیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با ارزیابی نحوه برنامه سازی در سازمان صداوسیما در ایام تعطیلات عید نوروز امسال گفت: سریال‌های تکراری شبکه‌های نمایش و آی‌فیلم، فیلم های مستند و نیز برنامه‌های زنده نیاز تعداد اندکی از مخاطبان را فراهم کرد در حالی که خیل عظیمی از تماشاگران منتظر برنامه‌های جدید نوروزی به شیوه هرسال بودند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه شاید بضاعت مالی اندک باعث شده است صداوسیما نتواند آنطور که باید عید پرباری را برای مخاطبان رقم بزند، عنوان کرد: اگرچه نمی‌توان از صداوسیما انتظار صددرصدی داشت که  خوراکی را برای ذائقه 80 میلیون نفر ایرانی تأمین کند، اما مدیران این سازمان باید با اهم و فی الاهم کردن در اولویت ها و هزینه کردهای خود بتوانند با اعمال مدیریتی شایسته، به اصلی ترین وظیفه صداوسیما که برنامه سازی و ارتقای فرهنگی است، توجه بیشتری داشته باشند.

ایرج ندیمی

وی افزود: یکی از نکات مهم دیگر در این میان، عدم وجود رقیب برای صداوسیماست که همین امر سبب شده فعالیت رو به رشد و برنامه های غنی از سوی این سازمان مشاهده نشود؛ در حالی که وجود یک رقیب برای رسانه ملی می توانست محرکی برای تأمین برنامه‌های پرمحتوا از سوی این رسانه باشد.  

ندیمی به درآمدهای تبلیغاتی صداوسیما اشاره کرد و ادامه داد: از طرفی تبلیغات نیز که راهی برای درآمدزایی صداوسیما تصور می‌شد نیز اکنون دیگر پاسخگو نیست چرا که از سویی به علت رکود موجود در فضای اقتصادی کشور، تبلیغات رونقی ندارد و از طرف دیگر محدودیت‌هایی به لحاظ ابعاد فرهنگی و رعایت مسائل اقتصاد مقاومتی وجود دارد که رسانه ملی باید برای رعایت آنها نسبت به نوع تبلیغات خود توجه داشته باشد که این امر خود به خود حجم آگهی‌ها را کاهش می‌دهد.

سخنگوی فراکسیون هنر و رسانه مجلس شورای اسلامی در پایان درباره نحوه مدیریت کلان و خرد در صداوسیما خاطرنشان کرد: این سازمان از زمان مدیریت جدید خود به دلیل تعداد بالای کارمندان و پرسنل با کسری حدود 500 تا هزار میلیارد تومانی روبروست که همین موضوع باعث عدم توانایی در تأمین برنامه و مدیریت مناسب در آن شده است.