بازدید 427473

نوید افکاری کیست و جرم او چیست؟

نوید افکاری سنگری متولد ۱۳۷۲ فرزند حسین است که بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط قوه قضاییه به جرم قتل یکی از کارکنان سازمان آب منطقه‌ای استان شیراز در سال ۱۳۹۷ به اعدام محکوم شده است. به صورت دقیقتر افکاری به دو بار اعدام، ۶ سال و ۶ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.
کد خبر: ۹۹۹۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰ 01 September 2020

نوید افکاری کیست و جرم او چیست؟

به گزارش «تابناک»، مرکز رسانه قوه قضائیه در اطلاعیه ای در خصوص پرونده فردی به نام نوید افکاری قاتلی که یک شهروند بیگناه را به طرز فجیعی به قتل رسانده است، توضیحاتی ارائه داد.
 
به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، تطهیر قاتلان و بی‌گناه جلوه دادن اشراری که امنیت جانی مردم را تهدید کرده‌اند، یکی از کارویژه‌های تعریف‌شده برای رسانه‌های ضد انقلاب مانند «بی‌بی‌سی‌فارسی» و «اینترنشنال» در اجرای پروژه تحریف وتحریم علیه جمهوری اسلامی ایران است.
 
چند وقت پیش بوده که پس از اجرای حکم قصاص مصطفی صالحی قاتل شهید سجاد شاه‌سنایی، «بی‌بی‌سی فارسی» و «اینترنشنال» به عنوان ابزار رسانه‌ای اشرار و تروریست‌ها وارد معرکه شدند و طبق معمول با عوض کردن جای جلاد و شهید و قلب واقعیت، در جهت مظلوم‌نمایی و تطهیر یک قاتل اقدام کردند.
 
در ادامه همان پروژه، مجدد، به بهانه پرونده جدیدی، همان خط مشی اجرا شده است. شبه رسانه‌های معاند با سردستگی بی‌بی‌سی فارسی و اینترنشنال در تازه‌ترین نمونه پروژه خود با کلید واژه "کشتی‌گیر" برای تحت تأثیر قرار دادن مخاطب، به سراغ پرونده فردی به نام نوید افکاری رفته‌اند؛ قاتلی که یک شهروند بیگناه را به طرز فجیعی به قتل رسانده است.
 
ساعت ۲۳ روز ۱۱ مردادماه سال ۹۷ بود که فردی از کارمندان سازمان آب منطقه‌ای شیراز در محله شاه داعی الله و مقابل درب منزل خود، با چاقو مورد ضرب و جرح قرار گرفت قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد.
 
مرحوم ترکمان از کارمندان سازمان آب منطقه‌ای شیراز و دارای دو فرزند دختر خردسال و یک پسر نوجوان بود.
 
پدر مرحوم ترکمان پس از وقوع حادثه و حضور در مرجع انتظامی، اظهار داشت فرزندش بعد از فراغت از امور شغلی در حال بازگشت به منزل بوده با چاقو مورد ضرب و جرح قرار گرفته و در نهایت به جهت صدمات وارده فوت جان خود را از دست داد.
 
بنابراین گزارش، پزشکی قانونی ضمن معاینه از جسد مقتول، علت مرگ را خونریزی شدید متعاقب بریدگی عروق حیاتی گردن، در اثر اصابت جسم نوک تیز و برنده اعلام کرد.
 
 

بازبینی فیلم دوربین مداربسته و بازداشت متهم

 
تحقیقات در خصوص این پرونده قتل ادامه داشت تا اینکه با بازبینی فیلم دوربین مداربسته واقع در خیابان محل تعقیب مقتول، شخصی به نام نوید افکاری در خصوص این پرونده به عنوان متهم دستگیر شد.
 
براساس اطلاعات موجود در پرونده، متهم پس از دستگیری، در بدو تحقیقات اعلام می‌کند "مقتول را با دوستم تعقیب کردم و در حالی که من ترک موتور نشسته بودم با چاقو اقدام به قتل مقتول کردم". همچنین متهمان پرونده، در پلیس آگاهی و مرحله دادرسی با دست خط خود به تفصیل اقرار به جرم انتسابی کرده‌اند. علاوه بر این، شاهدی که متهمان دقایقی بعد از قتل اقدام به تشریح ماجرا نزد وی کرده‌اند به صراحت ادای شهادت کرده است.
 
 

نقشه ناکام ترور دیگری توسط نوید افکاری

 
پس از انجام تحقیقات پیرامون متهم ردیف اول پرونده، مشخص می‌شود، نوید افکاری قصد ترور یک بسیجی را نیز داشته اما به لحاظ اینکه تردد فرد مورد نظر به صورت نامنظم بوده، موفق به ترور وی نمی‌شود.
 
 

حمله حبیب افکاری به یک مأمور پلیس با کاتر

 
نوید افکاری همراه برادر دیگر خود به نام حبیب افکاری در اغتشاشات سنوات قبل نیز شرکت داشته و برادر وی با استفاده از کاتر پای یکی از مأموران انتظامی را مورد جرح عمدی قرار داده که بالغ بر ۲۰۰ بخیه خورده است.
 
اقدام به ایراد ضرب و جرح عمدی و سرقت اموال از دیگر سوابق متهم است.
 
در نهایت، پرونده قتل مرحوم ترکمان با صدور قرار جلب به دادرسی و تنظیم کیفرخواست از سوی دادسرای عمومی و انقلاب شیراز نزد محاکم کیفری یک استان فارس ارسال و با ارجاع پرونده به شعبه اول دادگاه کیفری یک استان رسیدگی‌های قضائی لازم شد.
 
علی‌رغم ادعاهای مطرح شده، متهم نوید افکاری، دارای وکیل تعیینی در دادسرا بود و در دادگاه نیز داری وکیل بوده است.
 

ادعای شکنجه متهمان صحت ندارد

 
رسانه‌های ضد انقلاب همچنین، مدعی شکنجه متهمان پرونده شده اند. براساس بررسی‌های انجام شده، بعد از اقرار نوید افکاری وکیل تعیینی وی مراجعه و اظهار داشته خانواده متهم مدعی شکنجه وی هستند. در همان روز در زمان تحقیقات بنابر تقاضای وکیل متهمان دستور اعزام آن‌ها به پزشکی قانونی صادر تا چنانچه اگر اقرار تحت شکنجه بوده مراتب مجدداً مورد بررسی قرار گیرد؛ اما متهم در اداره آگاهی و در حضور وکیل تعیینی خود اعلام کرده که شکنجه نشده ام و به پزشکی قانونی نمی‌روم. این موضوع در رسیدگی دیوان عالی کشور نیز مورد بررسی قرار گرفته و با توجه به عدم درخواست متهم منتفی تشخیص داده شده است.
 
در نهایت پس از برگزاری دادگاه به صورت علنی، به شرح دادنامه مورخ ۱۴ مهرماه سال ۹۸، وقوع قتل توسط نوید افکاری محرز و از حیث مباشرت در ارتکاب قتل عمدی حکم به قصاص نفس نامبرده صادر شد که این حکم از سوی دیوان عالی کشور عیناً تأیید شد.
 
همچنین علاوه بر مباشرت در قتل عمد، در خصوص بخش دیگر از جرایم انتسابی دایر بر محاربه با ارجاع پرونده به دادگاه انقلاب شیراز و انجام رسیدگی‌های معمول قضائی، هشتم مردادماه ۹۹ دادگاه حکم بر محکومیت نوید افکاری صادر و در خصوص سایر متهمان نیز احکام محکومیت مقتضی صادر کرده است.
 
گفتنی است، با توجه به فرجام خواهی صورت گرفته، این بخش از پرونده به دیوانعالی کشور ارسال شده و تاکنون منتهی به اتخاذ تصمیم نهایی نشده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۲
در انتظار بررسی: ۲۸
انتشار یافته: ۱۳۲
حنای شما دیگه رنگی نداره
شما خبرگزاری قوه ی قضائیه هستید!؟
اعدام نکنید
ادعای شکنجه آقای مازیار ابراهیمی هم صحت نداشت؟
باید مجازات بشه...
درود.بنظرم برای چنین حکم وحشتناکی مدارک وادله بیشتری نیازاست وصرفافقط بااعتراف متهم آنهم اگرفرض کنیم بدون شکنجه بوده باشدوداشتن فقط یک شاهدنمیتوان متهم رامحکوم کرد.تازه بردن یانبردن متهم به پزشکی قانونی که دست متهم نیست که میگوییدخودش قبول نکرده جای سوال است.دادگاه بایدبابیطرفی کامل ودورازتبلیغات ضدانقلاب وانقلابی عادلانه رسیدگی کند.
باید اعدام بشه.
مگه اینجا تگزاسه!!
اگر واقعا ناحقی کرده باشد باید به سزای عملش برسد
#نوید افکاری
تابناک دروغگو
???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
چیشد؟ ربات های آمریکا پرست سکوت کردند
چیشد؟
خوبه‌‌از‌نظر‌bbcورسانه‌های‌آل‌سقوط‌قانون‌جنگله‌یعنی
هرکس‌درنده‌تر‌ه‌حق‌زندگی‌داره‌مثل‌‌قتل‌وغارت‌خود
شان‌دردنیا
وکیل تعیینی؟ یعنی خودش وکیل رو انتخاب نکرده؟
خیلی دروغگویید
باید اعدام شود اگر دستگاه قضا کوتاهی کند مردم اعدامش خواهند کرد
حالا هدف اش از کشتن اون مامور آب بیچاره چی بوده؟؟؟
ادعای شکنجه صحت ندارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کارنامه قوه قضاییه به خوبی گویای همه حقیقت است
نوید افکاری در عراق از هوش رفت هنوزم بی هوش مونده، افکارتونو بخاطر افکاری خراب نکنید ایشون کنار سقره نشسته داره غذا میخوره قاشقش هم همراهش بود ...
صدرصداعدام این مدلی باشه که دیگه سنگ روی سنگ بندنمیشه
دست قوه قضائیه درد نکنه
اگه عقل داشتین،از اعدام جوانان دست بر می داشتین،هر نفر که کشتین،هزار نفر رو می کشند از شما،به خود بیایید وبه فرزندان تان رحم کنید....
چه طور شد یک ورزش کار شد یک قاتل و شرور ؟؟؟
موندم صدا و سیما داره چه میکنه که این همه تو فضای مجازی و شبکه‌های خارجی دارن اینو تطهبر میکنن؟
به نظر من باید طوری برخورد بشه که کسی جرعت نکنه چاقو دستش بگیره...قتل نفس بزرگترین جرم و گناه است
سلام از همینجا به خانواده افکاری میگم که اون بنده خدا از سر کار بر می گشت گناهش چه بود نوید اوراکشت پس باید مجازات قانونی را باید بپذیرد
سلام آقا چرا نه شما نه صدا و سیما توضیح نمیدین چرا نوید افکاری اقدام به قتل کارمند اب و فاضلاب کرده، چرا اطلاعات کامل نمیدین، علت وقوع قتل چه بوده؟!این باعث شفاف سازی و قضاوت عادلانه مردم میشه
باید ا۵۰۰۰ بار اعدامش کنن
چون اخبار ۲۰:۳۰ اومد درباره نوید افکاری مستند درست کرد شک ندارم که اعترافات نوید افکاری با زور و شکنجه بوده شکی ندارمممممم
متاسفانه اطلاع درست و روشنی در اختیار مردم قرار نمی گیره
امنیت حرف اول را می زند و دستگاه قض الکی حکم نمی دهد گرفتن جان یک انسان قصاص دارد
اعدام نکنید
همه می دانند کسی که قتل مرتکب شده یا می شود حکمش اعدام است چطور همه می گویند اعدامش نکنند به چه تبصره ماده ای اعدام نشود برادرش هم یه بسیجی رو میخواست ترور بکند ناکام ماند اینها همه به جرم مرتکب شده اند چطور می گویند اعدام نشود
خدا لعنت ش کنه باید زودت اعدام بشه اینجور ادما برای جامعه خوب نیست
فیلم رونشون بدید اینا روکه همه میتونن بنویسن
خدا بیامرزت نوید
من بودم دخترنماهارو میکشتم
نوید‌افکاری‌رااعدام‌کنید
کمی این صحبت‌ها ضد نقیض هستش
شک برانگیزه حتی در صفحه مجازی شما هم هیچ اشاره ای به این قضیه که چرا ایشون اینکار را انجام داده نیست غرض ورزی کینه توزی ، بیماری روحی روانی ، یا ضد انقلاب از این قبیل برچسبهای نخ نما موضوع اصلا مشخص نیست ظاهر یک نفر کشته و طرف قصاص شده همین ،، داستانهای بو دار
اقا نوید یه خانواده داغدار کرده پس حقش بوده
وقتی جرمی اتفاق می اوفته واضحه که قانون برخورد میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
کدام جرم؟؟
وقتی مرتکب قتل شده باید قانون اجرابشه وگرنه که سنگ روسنگ نمیمونه
اعتراض اری ولی کشتن هموطن خیر
اصل قانون همینه
اعدام نکنید
اعدام
از ماست که بر ماست ،باید ببینم عاقبت کاری که میکنیم چیه
قانون باید همیشه درمقابل مجرمان سخت گیری کند تا کسی به خودش اجازه ندهد به راحتی وآزادانه در جامعه دست به هرجرم وجنایتی بزنند
پرونده شاکی خصوصی داره و اولیاء دم رضایت ندادن .
می خواست نکشه که کشته بشه .
پمپئو غلط می کنه حرف مفت می زنه .
از روزی رازها بیرون بیافتد بترسید
یوم تبلی السرائر
کاش برای دیگر مجرمان هم قانون بود،
میدونم کامنت منو نمیزاری.ولی لطفا چرت نگو اگه راست میگی فیلم نوید افکاری رو بزار جیره خور
حقش بود
مگه تو این مملکت چیزی سر جاش هست که در موردش صحبت کرد .مخصوصا قانون
از بس دروغ تحویل مردم دادن ....دیگه راست از دروغ و دروغ از راست نمییشه تشخیص داد....ادم نمیدونه‌قسمو باور کنن یا دم خروس
اگه اینجور که بالا نوشته راست باشه باید قصاص میشد
کسی که به خودش اجازه میده جان یک انسان رو بگیره .خب باید منتظر عواقبش هم بتشه
خاک تو سرت تابناک.فقط یک نظر گذاشتی چرا.چون بقیه مخالف اعدام افکاری بودند.درسته؟
الهم العن ظالمین
آقا خوب کاری کردن که اعدام کردن،چرا باید مامور آب رو بکشه؟
اون حق نداره بزنتش چه برسه به قتل!!!
هرکس شخثی رو بکشد باید قصاص شود
نیروی انتظامی وظیفه خود را انجام نمی‌دهد و بسیجی باید کار برقراری امنیت را انجام دهد اینطور میشود
به هر حال خدا همه ما را عاقبت بخیر کند و بیامرزد
خشونت در هر رده و به هر علتی در اجتماع محکوم است و برای امنیت خانواده هایشان نباید از این جور ناهنجاریها گذشت
حقشه
نوید افکاری مشکل روانی داشت ؟
نوید افکاری مرتکب قتل ادم بیگتاه شده بود و حقش اعدام بود
تمام اعترافات زير شكنجه بوده است .
اعدام شد!! من نمیدونم چرا رسانه های غربی از قاتلین و اغتشاشگران حمایت میکنه!! کسی که تو جامعه بی قانونی میکنه باید مجازات بشه که اگر این اتفاق نیوفته سنگ رو سنگ بند نمیشه
خدانابودکنه منافقین روکه برای امیال دشمن دست به قتل ودزدی ونابودی اموال عمومی میزنن
اگه بخواهیم گونی هم بدوزیم نمیتونیم ۲۰۰گره بزنیم چه شد که یک پا ۲۰۰بخیه خورد ،ولا به قول شما خبرگزاری های انطرفی بلوف میزنن ولی شما دست همه از پشت بستین .
خب قانون اگه برای همه اجرا بشه
سلام‌ وقتی کسی جنایتی میکنه باید قصاص بشه اون شخصی که به قتل رسیده دو بچه کوچک داشته آیا مقتول گناه نداشته
سلام‌ وقتی کسی جنایتی میکنه باید قصاص بشه اون شخصی که به قتل رسیده دو بچه کوچک داشته آیا مقتول گناه نداشته
شماراست میگین
داداش،،، پدر یه خونواده که ۳تا بچه کوچک داشته رو کشته، تو اغتشاشات م که واضح بوده،یه مامور ناجا رو که ناکار کردن،دیگه خودش واسه خودش داستان درست کرده دیگه...
بازم دروغ !!! تا کی میخواین به این کارتون ادامه بدین ؟؟ متاسفم براتون
عدالت اجرا شده قانون قانون
چرا کل ماجرا رو از اول نمیگن،ما که نفهمیدیم این قتل به خاطر چی بود؟
باید اعدام گردد.
حق اجرا شد
من نمی‌دونم چرا این دهه هفتادی ها این قد کلشون باد داره قطعا واسه یه اعدام ده تا قاضی و وکیل قانع به مرگش شدند الکی نیست که قتل انجام بدی و یک خانواده رو یتیم کنی بگی من کشتی گیرم ......
وقتی مرتکب قتل شده واولیاء دم رضایت نداده اند ،باید قصاص بشه دیگه
متاسفانه ازاین قاتل شرورمیخواهندقهرمان بسازند
وقتی جرمی محرزواقراربه قتل توسط خودقاتل وجودداردچراافرادجاهل به مسئله طرف قاتل رامیگیرن فردای روزحساب بایدنزدخدای خودپاسخگوی خانواده مقتول وجامعه باشن
مراقب رفتاروگفتارمان باشیم
کدوووومممم قااااانوووونننن؟!
زنده باد قوه قضائیه، مرگ بر بدخواهان
با تشکر از قوه قضائیه
درود بر قوه قضائیه قاطع و مدافع عدالت
خداروشکر ک اعدام شد خداکنه همه ارازل واوباش یکی یکی اعدام بشن
به بهانه انساندوستی نمیشه از جرم یه جنایت کار گذشت
واقعا ادم که همچی غلطهایی میکنه حکمش همون اعدام هستش یه خانواده را بی سرپرست کرده باید هم تقاص پس بده
حنای رسانه های بیگانه دیگر نزد ملت ایران رنگ ندارد شرارت باید ار ریشه خشکانده شود
فقط یک جونور میتونه از یک قاتل دفاع کنه
قرار نیست که هر کسی ورزشکار باشه مردم رو به قتل برسونه
ضمن تشکر از قوه قصائیه برای جلو گیری از بهره برداریهای دشمن وعوامل داخلی آنان یک راه بنظر می رسد وآن سرعت در عمل واجرای قانون در حداقل زمان ممکن است زیرا گذر زمان باعث فراموشی جرم از حافطه جامعه وفرصت فعالیت دشمن وسر سپردگان آنان میشود
قتل عمد قصاص دارد هر شخص که باشد
وقتی خربزه میخوری پای لرزش هم بشین ،مادر مقتول هم مادره اون بیچاره مادر نبود؟حکم حکم خداست ،نکن تا نبینی.
اگه واقعا قتل عمد کرده و جرم محرز هست قطعا اعدام حقش بوده و این یعنی عدالت
باسلام و وقت بخیر ؛ لطفا جهت تنویر افکار عمومی نسبت به پخش اعترافات نوید افکاری در سیمای جمهوری اسلامی با اطلاع رسانی قبلی اقدام بفرمائید ، به جهت اینکه این موضوع توسط مردم شدیدا رصد شده و میشود و موضوع داغ شبکه های اجتماعی است و اعدام وی مورد اقبال عمومی قرار نگرفته و از نظر اجتماعی در حق ایشان اجحاف شده ، لازم است نسبت به تطهیر سیستم قضائی با پخش مستندات موجود اقدام لازم و عاجل بعمل آورید . به امید برقراری امنیت قضائی ، اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی برای مردم عزیز ایران
بخاطر مرگ یک انسان واقعا متاسفم.ولی از قدیم گفتن میخای راحت باشی راحت بشین سرجات
من به قاضی محترم پرونده خسته نباشی عرض میکنم و اگر نامبرده را از نزدیک ببینم دست که هیچ پایش را میبوسم تا هر بی سر پایی فکر نکند مملکت بی در پیکر است اگر من کارهای بودم حکم را در ملاعام اجرا میکردم و جنازه اش را یک هفته بالای دروازه قرآن آویز میکردم تا درس عبرت بقیه اراذل اوباش شود
این آدم کش ها رو باید سریع اعدام کرد و توجهی به رسانه های معاند نکرد.
کاملا از تعداد غیر قابل انتشار، منتشر شده و در دست بررسی این خبر مشخصه که گند بزرگی زدیم.
ولکم فی القصاص حیات یا اولوالباب
حقش بود
اونوقت یه تعداد بازیگر جوگیر شدن که باید استثنا قائل شد و قاتل علنی را اعدام نکرد!!!
کسی که مرتکب قتل میشه باید عواقب هم قبول کنه دستگاه قضایی باید دور از جار وجنجال یک مشت وطن فروش با قاطعیت با ارازل و اوباش برخورد کند
اگر نظر تخصصی و کارشناسی کارشناسان قوه قضاییه و اعترافات متهم و مدارک و براهین
دال بر مجرمیت فرد متهم دلالت دارد . پارس سگهای بی بی سی و من و تو و پیروان
داخلیشان مثل سلبریتیهای معلوم الحال
هیچ اهمیتی ندارد . هر آنچه قانون و شرع مقرر نماید ، شایسته است .
خدا خیرتون بده که همچین افرادی را از سر راه بر میدارید
حقش بوده قصاص بشه اینا موحب سلب اسایش مردمند اونهایی هم که ازاینها اسطوره میسازند مثل خدوشن
کتب علیکم القصاص فی القتلی
به سزای اعمالش رسیده دست قوه قضائیه درد نکنه اوناییکه ازش دفاع میکنن ی لحظه با وجدانشون کناربیان خودشون رو جای خانواده مقتول بذارند
اگر قانون اعمال نشه‌.سنگ رو سنگ بند نمیشه .امنیت.امنیت.امنیت
جالبه که آمریکا به عنوان تروریست ترین دولت مدعی العموم اعدام اشراره!
خدالعنت کنه کسی که امنیت روانی وجانی وناموسی کسی روتهدید یا با خطر روبرو کنه لعنت خدا بر نوید افکاری وطرفدارانش
خب قتل کرده اولیای دم هم قصاص خواستند
بابا پسر عموی مامان منم پنج تا شریک جرم داشت دارش زدن میخوان نوید افکاری زنده بزارن پسر عموی مادر من تازه
اون فردو نکشته بود ولی چون دوستاش بچه داشتن این قصاص قبول کرد.
ادم کشتی باید کشته بشیی، اینکه قانونه
اگر نوید افکاری واقعا مرتکب قتل شده خب حکمش اعدام بوده دلیل اینهمه طرفداری از یه قاتل چی بوده؟
خدا همرو بیامرزه
قاتل‌بوده‌بایداعدام‌میشده‌‌
متاسفانه ایران و انقلاب اسلامی مورد هجمه وطن فروشان همصدا با بهاییان و منافقان به هر بهانه ای قرار میگیرد ....وظیفه اصلی دلسوزان ایران و انقلاب اطلاع رسانی مقابله ای است ...به یاری خدا ایران و انقلاب از هر گزندی مصون خواهد بود...آن شاالله
من تاامروز فکرمیکردم رژیم مقصرن ولی الان جرمش که خوندم میگم حقش بوده باید ۱۰باراعدامش میکردم
انقدر فشار از هر طرف روی مردم هست که ملت هرچیزی رو از بیگانه قبول میکنن.یکم اسایش بدید به مردم یکم به فکر مردم باشید .بخدا خیلیا از گشنگی مجبورن کشور رو بفروشن .وای بر شما مثلا کشور اسلامی هستید
شیرازی ها که میگن فقط به خاطر حضورشون در اعتراض به گرونی بنزین مورد تهمت قرار گرفتند و به این بهونه کشته شدند به هرحال اون دنیایی هم هست نرسه برادر که قاتل نبودند
بیچاره پدر ومادرش
چجوری مردم گرانی شده مسولین دزدی میکنن مردم سطل زباله دنبال غذا هستن قانون برخورد نمیکنه
الله اعلم
همه خبر گذاریهای خارجی با کو چیک کردن جرم وجنایت و محاکمه در دنیا حرکتهای ایران و برخورد با اشرار و مجرمین و قاتلین شهروندان را بزرگنمایی کرده و با تلاش شبانه روزی انرا تبدیل به بهانه ای برای رای ندادن کرده اند ..
عجب خانواده هایی فرزندشان فرد بیگناهی را کشته ادعاشون میشه بجای برائت طرفداری می کنند
مگه دوربین مداربسته فیلم نگرفته فیلم اون کجاست چرا پخش نکردن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر