بازدید 31761
پیمانه اقتصادی

بيشترين قيمت مسکن در تهران به روایت بانک مرکزی / دلار گران‌تر شد/ این دو خودرو پلاک نمی‌شود / وزارت اقتصاد: بیش از ۴۸ میلیون نفر کد بورسی دارند / بزرگترین عرضه اولیه سهام در راه است!

این پیمانه تیتر‌هایی همچون شروع سبز بورس پس از استراحت چهار روزه، آیا فردا بورس مثبت است؟ چرا سهام اروپا رشد کرد؟ اقتصاد پرتغال در سه ماهه دوم امسال ۱۴ درصد آب رفت، افزایش قیمت سکه در بازار امروز، آغاز دور جدید افزایش قیمت طلای جهانی، قیمت نفت خام جهش کرد و سلاح جدید پورشه را در بر دارد.
کد خبر: ۹۹۹۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵ 31 August 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون شروع سبز بورس پس از استراحت چهار روزه، آیا فردا بورس مثبت است؟ چرا سهام اروپا رشد کرد؟ اقتصاد پرتغال در سه ماهه دوم امسال ۱۴ درصد آب رفت، افزایش قیمت سکه در بازار امروز، آغاز دور جدید افزایش قیمت طلای جهانی، قیمت نفت خام جهش کرد و سلاح جدید پورشه را در بر دارد.

شروع سبز بورس پس از استراحت چهار روزه

امروز شاخص کل بورس با ۹۱۷۴ واحد افزایش معادل ۰.۵۳ درصد به یک میلیون و ۷۲۷ هزار و ۹۵۸ واحد، شاخص قیمت وزنی - ارزشی با ۲۴۰۶ واحد افزایش معادل ۰.۵۳ درصد به ۴۵۳ هزار و ۳۱۲ واحد، شاخص کل هم وزن با ۴۴۵۸ واحد کاهش معادل منفی ۰.۹۵ درصد به ۴۶۲ هزار و ۴۹۸ واحد، شاخص قیمت هم وزن با ۲۹۲۴ واحد کاهش معادل منفی ۰.۹۵ درصد به ۳۰۳ هزار و ۳۶۴ واحد، شاخص آزاد شناور با ۱۳۵۶۴ واحد افزایش معادل ۰.۵۸ درصد به دو میلیون و ۳۴۸ هزار و ۷۰۴ واحد، شاخص بازار اول با ۱۴۸۶۷ واحد افزایش معادل ۴.۳۸ درصد به یک میلیون و ۲۶۷ هزار و ۵۸۵ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۴۵۷۹ واحد کاهش معادل منفی ۰.۴۲ درصد به ۳ میلیون و ۴۷۵ هزار و ۷۹۱ واحد رسید.

گزارش بورس امروز دوشنبه 10 شهریور 99/ سبزی کم رمق شاخص کل/ کدام نمادها با بیشترین عرضه مواجه بودند؟

گزارش بورس امروز دوشنبه 10 شهریور 99/ سبزی کم رمق شاخص کل/ کدام نمادها با بیشترین عرضه مواجه بودند؟

آیا فردا بورس مثبت است؟

محمدمهدی عشریه، کارشناس بازار سرمایه به تجارت‌نیوز گفت: بازار به تعادل رسیده و ما دیگر در همه‌ نمادها شاهد صف‌های فروش نیستیم. اصلا نمی‌شود گفت که فردا باید بازار مثبت باشد یا منفی، فعلا بازار به تعادل رسیده است و تعادل باعث حجم گرفتن سهم‌ها و بعد ازسرگیری سیر صعودی برای هفته بعد را در پی دارد. وی در رابطه روند امروز بازار سهام گفت: بعد از افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی، عملا ارزش سهام شرکت مشخص می‌شود و نباید انتظار رشد چندان از گروه‌هایی که افزایش سرمایه دادند داشته باشیم.

وزارت اقتصاد: بیش از ۴۸ میلیون نفر کد بورسی دارند

وزارت اقتصاد عملکرد یک ساله سازمان بورس و اوراق بهادار ایران را روز دوشنبه منتشر کرد که براساس آن، مجموع ارزش معاملات بورس‌ها در دوره دوازده ماهه منتهی به ۳۱ تیرماه سال ۱۳۹۸ رقم چهار هزار و ۹۷۱ میلیارد ریال بود که در دوره دوازده ماهه منتهی به ۳۱ تیرماه سال ۱۳۹۹ به رقم ۲۲ هزار و ۶۴۷ میلیارد ریال افزایش یافته است. بر اساس شاخص‌های آماری بازار سرمایه، ضریب نفوذ کدهای بورسی افزایش قابل توجهی یافته به نحوی که تعداد کدهای سهامداری بورس، از ۹ میلیون و ۸۶ هزار و ۴۲۴ کد در ۳۱ مرداد ماه سال ۱۳۹۸ به ۱۵ میلیون و ۲۵۱ هزار و ۳۴۴ کد در تاریخ هشتم مرداد ماه سال ۱۳۹۹ افزایش یافته که با احتساب کد معاملاتی مشمولان سهام عدالت، بالغ بر بیش از ۴۸ میلیون و ۵۰۰ هزار است. ارزش مانده اوراق بهادار اسلامی (صکوک) منتشره تا ۳۱ مرداد ماه سال ۹۸ مبلغ ۹۶۳ هزار میلیارد ریال بوده که این رقم تا پایان تیر ماه سال ۱۳۹۹ به دو هزار و هشت میلیارد ریال رسیده است. این گزارش می‌افزاید: ارزش سرمایه‌گذاری خارجی تا ۳۱ مرداد ماه سال ۱۳۹۸، رقم ۸.۱۳ هزار میلیارد ریال بوده که در پایان تیر ماه سال ۱۳۹۹ این مبلغ به ۷ .۴۴ هزار میلیارد ریال افزایش داشته است.

چرا سهام اروپا رشد کرد؟

به دنبال سیاست‌گذاری جدید فدرال‌رزرو سرمایه‌گذاران در مورد تداوم اقدامات کمکی از سوی دولت‌ها امیدوار شدند و اغلب شاخص‌های اروپا رشد کردند. در پایان هفته گذشته فدرال‌رزرو در یک تغییر سیاست‌گذاری بزرگ اعلام کرد از این پس به نرخ تورم اجازه خواهد داد، مدت بیشتری از نرخ هدف بانک مرکزی بالاتر برود. سرمایه‌گذاران این تصمیم را به معنای دوره طولانی‌تری از نرخ بهره پایین تعبیر کردند. بازارهای سهام انگلیس به علت تعطیلات بانکی بسته بودند. داکس آلمان ۰.۳۶ درصد بالا آمد، کاک فرانسه ۰.۵۰ درصد رشد کرد و فوتسی میلان ایتالیا ۰.۲۳ درصد تقویت شد. شاخص پن‌یوروپین استتاکس ۶۰۰ هم ۰.۱۷ درصد به ارزش خود افزود. در بازار ارز، یورو ۰.۲۵ درصد در برابر دلار آمریکا جهش کرد و به نرخ برابری ۱.۱۹۳۲ واحد رسید.

بزرگترین عرضه اولیه سهام در راه است!

گروه تکنولوژی مالی آنت، که زیرمجموعه غول خرید اینترنتی چین، علی‌بابا است، در نظر دارد بزرگترین عرضه اولیه سهام تاریخ جهان را به صورت فروش دوگانه در بورس‌های شانگهای و هنگ‌کنگ انجام دهد. به نقل از  اسپوتنیک، شرکت تکنولوژی مالی آنت که در سال ۲۰۰۴ توسط علی‌بابا و مؤسس آن جک ما، تأسیس شد، حالا به برترین اپلیکیشن پرداخت در چین تبدیل شده است. طبق گزارش های ماهانه بیش از ۷۰۰ میلیون نفر و ۸۰ میلیون شرکت از این غول تکنولوژی مالی برای تراکنش‌های مالی خود استفاده می‌کنند. علی‌بابا ۳۳ درصد از سهام این شرکت را در دست دارد. آنت در کنار شرکت چینی تنسنت سالانه حدود ۲۲.۵ تا ۲۸.۸ تریلیون دلار از پرداخت‌ها و تراکنش‌ها را پردازش می‌کنند که این از حجم تراکنش‌های مسترکارت و ویزا بیشتر است. ارزش کنونی این شرکت ۳۰۰ میلیارد دلار است که این رقم  به لحاظ ارزش ، بالاتر  از برخی بانک‌های بزرگ آمریکا، مانند سیتی گروپ با ارزش ۱۰۰ میلیارد دلاری است. با توجه به اینکه بزرگترین مؤسسات مالی جهان حالا در چین قرار دارند انتظار می‌رود میزان فروش سهام این شرکت در عرضه اولیه آن به بیش از ۳۰ میلیارد برسد و از رکورد آرامکو با ۲۹ میلیارد دلار فراتر برود. /سنا

اقتصاد پرتغال در سه ماهه دوم امسال ۱۴ درصد آب رفت

داده‌های مؤسسه ملی آمار پرتغال نشان داد که تحت تأثیر منفی شدید قرنطینه کرونا اقتصاد این کشور در سه ماهه دوم امسال ۱۳.۹ درصد نسبت به سه ماهه قبل آب رفته است. این مؤسسه همچنین اعلام کرد در سه ماهه آوریل تا ژوئن اقتصاد این کشور ۱۶.۳ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل آب رفته است، که این بدترین سقوط اقتصادی در تاریخ این کشور است.

دلار باز هم گران تر شد

در معاملات امروز هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور به نرخ ۲۳۰۵۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۲۳۱۵۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود که نسبت به روز پنجشنبه هفته گذشته، ۵۰ تومان گران‌تر شده است. همچنین هر اسکناس یورو به نرخ ۲۷۲۵۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۲۷۳۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود که نسبت به پایان هفته قبل، ۵۰ تومان گران‌تر شده است.

افزایش قیمت سکه در بازار امروز

امروز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با افزایش قیمت ۴۰۰ هزار تومانی نسبت به روز پنج‌شنبه گذشته، به بهای ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد. سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با افزایش قیمت ۳۵۰ هزار تومانی به ارزش ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان فروخته شد. همچنین نیم سکه به بهای پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ربع سکه به قیمت سه میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و هر قطعه سکه یک گرمی نیز به ارزش یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد. علاوه براین در بازار طلا نیز قیمت‌ها نسبت به روز کاری گذشته افزایش داشتند و امروز یک گرم طلای خام ۱۸عیار به ارزش یک میلیون و ۹۰ هزار تومان فروخته شد و هر مثقال طلا نیز ارزش چهار میلیون و ۷۲۵ هزار تومان داشت.

آغاز دور جدید افزایش قیمت طلای جهانی

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر ضعف ارزش دلار و چارچوب سیاست جدید بانک مرکزی آمریکا، به بالاترین حد خود در دو هفته اخیر صعود کرد. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد رشد کرد و به ۱۹۶۹ دلار و سه سنت رسید. با این حال، طلا از ابتدای اوت تاکنون ۰.۲ درصد کاهش داشته است. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۰.۱ درصد رشد کرد و به ۱۹۷۶ دلار و ۸۰ سنت رسید. طلا هفته گذشته ۱.۴ درصد رشد هفتگی داشت.

قیمت نفت خام جهش کرد

علی‌رغم ضعیف ماندن ریکاوری تقاضای نفت خام، قیمت‌های نفت روز دوشنبه در حالی جهش کرد که اقدامات تقویتی دولت‌ها در سراسر جهان حال‌وهوای بازارها را تقویت کرده است. قیمت نفت برنت به سوی ثبت پنجمین رشد ماهانه خود پیش می‌رود. تا ساعت ۱۵:۵۳ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۴۶ سنت یا ۱ درصد جهش کرد و به ۴۶.۲۷ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۴۱ سنت یا ۰.۹۵ درصد جهش کرد و به ۴۳.۳۸ دلار رسید. بازارهای نفت نگرانی‌های مربوط به طوفان سهمگین لائورا را تا حدود زیادی پشت سر گذاشته‌اند. عامل دیگری که باعث تقویت قیمت‌های نفت شده افت ارزش دلار در روزهای اخیر است که باعث شده تا نفت خام برای دارندگان ارزهای دیگر ارزان‌تر تمام شده و تقاضا بالا برود.

بيشترين قيمت مسکن در تهران به روایت بانک مرکزی

بانک مرکزی امروز گزارش داد: در مردادماه ۱۳۹۹، متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۲۳۱.۱ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۱۰.۵ و ۷۷.۴ درصد افزایش نشان میدهد. همچنین در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل ۵۲۸.۲ میلیون ریال به منطقه ۱ و کمترین آن با ۹۷.۵ میلیون ریال به منطقه ۱۸ تعلق داشته است. ارقام مزبور نسبت به ماه مشابه سال ۱۳۹۸ به ترتیب ۸۷.۲ و ۶۳ درصد افزایش نشان میدهند.

بيشترين قيمت مسکن در تهران به روایت بانک مرکزی/ دلار گران تر شد/ این دو خودرو پلاک نمی‌شود/ وزارت اقتصاد: بیش از ۴۸ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر کدهای بورسی داریم/ بزرگترین عرضه اولیه سهام در راه است!

بيشترين قيمت مسکن در تهران به روایت بانک مرکزی/ دلار گران تر شد/ این دو خودرو پلاک نمی‌شود/ وزارت اقتصاد: بیش از ۴۸ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر کدهای بورسی داریم/ بزرگترین عرضه اولیه سهام در راه است!

تخم مرغ شانه ای ۲۶ هزارتومان شد

براساس مشاهدات میدانی در حال حاضر  قیمت هر شانه تخم مرغ در خرده فروشی های سطح شهر تهران به ۲۶ هزارتومان رسیده است. در حالیکه قیمت آن در هفته های گذشته در خرده فروشی ها  حدود ۲۲تا ۲۳ هزار تومان بود. این در حالی است که سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در تیرماه قیمت مصوب هر کیلو تخم مرغ را ۱۱ هزارتومان و هر شانه تخم مرغ ۳۰ عددی بسته به وزن آن را حدود ۲۰ هزار تومان تعیین کرد. همچنین مرغ نیز هر کیلو با قیمت ۱۸هزار و۵۰۰تومان تا ۱۹ هزارتومان عرضه می شود. البته در برخی خرده فروشی ها این قیمت به ۲۲ هزارتومان هم می رسد. /ایسنا

این دو خودرو پلاک نمی‌شود

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو درباره وضعیت بازار خودرو گفت: حدود ده روز است که پراید دیگر پلاک نمی‌شود. همچنین رنو ال ۹۰ هم حدود یک ماهی می‌شود که شماره‌گذاری نشده است. علت عدم پلاک این دو مدل خودرو نوسان قیمت دلار، نبود قطعه و محدودیت عرضه از سوی خودروسازان است. سعید موتمنی افزود: طی یک هفته اخیر به دلیل عدم شماره‌گذاری، قیمت پراید یک میلیون تومان گران شد؛ به طوری که پراید ۱۱۱ با قیمت ۹۵ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ با قیمت ۸۳ میلیون تومان و همچنین پراید ۱۳۲ هم با قیمت ۸۴ میلیون تومان فروخته شد. او به وضعیت بازار خودرو اشاره و اظهار کرد: با توجه تعطیلات اخیر قیمت خودرو تغییری نکرده و به نوعی قیمت خودرو ثابت باقی مانده است. /تجارت‌نیوز

سلاح جدید پورشه

دنیای اقتصاد: برای نخستین بار در تاریخ، پورشه قرار است فیس‌لیفت پانامرا توربو اس را در سال ۲۰۲۱ روانه بازار کند. این پانامرا قرار است، به موتور دوقلو توربو هشت سیلندر با قدرت ۶۲۰ اسب بخار مجهز شود. این خودرو سریع‌ترین خودروی اجرایی در پیست نورنبرگ بوده است. قسمت داخلی کابین هم مانند ظاهر خارجی خودرو، تغییرات قابل‌توجهی ندارد. اما زیر بدنه آن تغییراتی ایجاد شده است. این تغییرات شامل فرمان سریع‌تر و سیستم تثبیت گردش الکترومکانیکی ارتقا یافته‌اند. گزارش‌هایی هم در رابطه با تغییر شاسی منتشر شده است. کنترل بدنه و ثبات در زاویه‌های خودرو، نسبت به قبل افزایش یافته است و عملکرد بهتری را نشان می‌دهد. انتظار می‌رود تا این مدل از پانامرا بتواند رقیبی سرسخت برای سری هشت بی‌ام‌و، آستون‌مارتین وینتیج و نسل جدید مرسدس‌بنز اس ال باشد. این نسخه از پانامرا در مدل دو در کوپه تولید خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
تخم مرغ شانه ای 26 هزار تومان؟؟ خب از نظر مجلس و دولت باید هرکسی بیش از 2 عدد تخم مرغ در یخچال داره، برای تخم مرغ دومش مالیات بگیره تا دیگه مردم تخم مرغ دوم رو در منزل احتکار نکنند. دقیقا مثل بازار مسکن که هرکسی 2 تا منزل داره، باید منزل دوم رو به زور بده مستاجر حتی اگه خودش بهش نیاز داره، وگرنه دولت خالی حسابش میکنه و مالیات ماهیانه 4 میلیونی براش می نویسه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
سه شنبه ۱۱ شهریور ساعت
۹:۵۰
بورس نورچشمی باوجودهمه تلاشها وتبلیغات شبانه روزی برای صعودی نگهداشتنش به کانال یک میلیون وششصد هزارواحد برگشت !
دلار با وجودهمه وعده ها برای کاهش قیمت به کانال ۲۴۰۰۰ تومان بازگشت
سکه هم به کانال ۱۱ میلیون تومان بازگشت
مسکن هم نسبت به ماه پیش ۱۰٫۵ درصد رشد کرد
قیمت خودرو همچنان صعودی است
علی برکت الله !!!!!!!!!
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
صرافی بانک ملی خنده دار شده در ساعات بورس قیمت ارزی که نه می خرد و نه میفروشد را صعودی اعلام میکند و در ساعات بعد زتعطیی بورس قیمتهاش نزدلی!!!!
امروز دیگه بهش دستور داده شده ۶ بار قیمتش را تغییر بدهد و اصلا بازار تعطیل و فریز شده چه قدر معامله میشود در ان که این گونه میکند؟؟؟؟؟؟
کسی پولی دارد مگر؟؟؟
ادامس فروشی سر کوچه ها ثبات قیمتی اش بیشتره
تاسف تاسف
سرمایه های مردم شده بازیچه بانک مرکزی و بورس
مسکن با قیمت فضائی هیچ وقت خریدار پیدا نخواهد کرد!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
الان بورو تو بازار ببین خونه تو منطقه خوب رو رو هوا میبرن، با این نصف شدن ارزش پول تو این چند ماهه باز هم باید انتظار افزایش قیمت ملک رو داشته باشیم
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
رشد قیمت مسکن در ۲ سال اخیر بیش از ارزش دلار بوده یعنی ۲ سال قبل مالکین از تبدیل واحد فروخته شدشان به ارز خارجی نصف الان سود میبردند و الان با توجه به وضعیت تحریمی و ارزی این اختلاف قیمت سبب خروج ارز از کشور شده است.
هیچ ربطی ندارد قیمت هر متر زمین در شهرها مقایسه اش با دلار و فریب این مقایسه های غلط را نخورید.
کارگر و مهندس و قیمتها تماما ریالی است ان وقت قیمت نهایی مسکن دلاری؟؟؟؟؟؟
یک سری اقتصاد دانها مدام تاکید میکنند فلان نقطه تهران ۲۰ سال پیش زمین و اپارتمان‌متری چند دلار بوده و الان هم باید همان باشد!!!!!چرا؟؟
اگربانک مرکزی امارواقعی وغیردستکاری شده مقایسه ای تورم درطی پنج سال اخیروگرانترشدن اجناس ومایحتاج عمومی ونیزافزایش قیمت دلاروطلا رامنتشرمیکردوهمزمان برای مقایسه باافزایش قیمت مسکن افزایش قیمت مصالح ساختمانی ودستمزدها وافزایش عوارض ومالیاتهای شهرداری ودولتی رالحاظ میکردمشخص میشدکه هنوزکمترین افرایش قیمت مربوط به ساخت وسازومسکن است واین علامت بدی است چون باتهدیدات مختلف که ایجادناامنی درساخت مسکن مینماید شاهدرکودوفرارسرمایه هاازاین بازارتولیدی خواهیم بودکه باگرانی شدیدتارسیدن قیمت درحدتورم خواهدشد
یه بازی دولت درست کرده که بچه های ابتدایی هم میدانند
خودرو و ارزاق را مدتی ازاد میزاره مثلا تخم مرغ یکدفعه از سیزده تومن به سی تومن هم رسید.اینجا دولت و نهادهایش فریاد حمایت از مصرف کننده سرمیدهند که خیلی گران شده باید بیست و دو تومن شود.این بازی رو سر پراید هم دراورد....مگه میشه در کشوری غیرایران درسال ده ها بار اجناس گران بشه. .فقط دولتیان باید بدونند وای به روزی که فشار‌ بر مردم از حدبگذره....
بورس که نزولیه ارز چرا صعودی شده؟
کنترل قیمت مسکن سواد. مدیریت وکاردانی میخواهد . اینها از کنترل قیمت تخم مرغ عاجزند چطور میخواهند قیمت مسکن را کنترل کنند . بزرگترین کار این دولت برای کنترل قیمت مسکن حذف قیمتهای مسکن از سایتهای فروش بوده که یک کار واقعا بیهوده ای بوده .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی