بازدید 31500
پیمانه اقتصادی

پیش بینی یک کهنه‌کار بازار: دلار سقوط می‌کند؛ ارز آمریکا نفرین شده است/ افت گسترده در بازار سهام دنیا/ شوک کرونا به مجمع جهانی اقتصاد

این پیمانه تیتر‌هایی همچون روند افزایشی قیمت دلار در نخستین هفته شهریور، روند افزایشی قیمت دلار در نخستین هفته شهریور، اسکناس سبز در بازار جهانی در وضعیت قرمز، اقتصاد چین در حال جهش و بازگشت است، امریکن ایرلاینز ۱۹ هزار نیروی خود را بدون کمک مالی اخراج می‌کند و روند کند بهبود پالایش نفت در پالایشگا‌ه های هند را در بر دارد.
کد خبر: ۹۹۹۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 28 August 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون روند افزایشی قیمت دلار در نخستین هفته شهریور، روند افزایشی قیمت دلار در نخستین هفته شهریور، اسکناس سبز در بازار جهانی در وضعیت قرمز، اقتصاد چین در حال جهش و بازگشت است، امریکن ایرلاینز ۱۹ هزار نیروی خود را بدون کمک مالی اخراج می‌کند و روند کند بهبود پالایش نفت در پالایشگا‌ه های هند را در بر دارد.

روند افزایشی قیمت دلار در نخستین هفته شهریور

در معاملات روز (پنجشنبه ششم شهریور ۹۹) بازار ارز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز به نرخ ۲۳۰۰۰ هزار تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۲۳۱۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد که نسبت به روز گذشته، ۱۰۰ تومان گران‌تر شده است. همچنین هر اسکناس یورو به نرخ ۲۷۲۰۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۲۷۳۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود که نسبت به روز چهارشنبه، ۱۰۰ تومان گران‌تر شده است. دلار در مجموع این هفته، افزایش ۶۰۰ تومانی را به ثبت رساند.

روند افزایشی قیمت دلار در نخستین هفته شهریور

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه (پنجم شهریور) به عدد یک میلیون و ۷۱۸ هزار واحد رسید که در مقایسه با پایان هفته گذشته بیش از دو درصد افت را تجربه کرد. در پنج روز معاملاتی این هفته بورس نمادهای ملی صنایع مس ایران، سرمایه‌گذاری غدیر، بانک صادرات ایران، فولاد مبارکه اصفهان و پالایش نفت بندرعباس در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند. در هفته‌ای که گذشت اطلاعات و ارتباطات، فلزات اساسی، عمده فروشی، محصولات چوبی، سایر واسطه گری های مالی، محصولات کامپیوتری، الکترونیکی و نوری، خرده فروشی و  استخراج کانه‌های فلزی با بالاترین درصد بازدهی همراه بودند.

اسکناس سبز در بازار جهانی در وضعیت قرمز!

دلار در معاملات دیروز بازارهای جهانی یک کانال عقب نشست. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات دیروز با ۰.۲۱ درصد کاهش نسبت به روز چهارشنبه در سطح ۹۲.۹۴۵ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۱۰ دلار اعلام شد.  

پیش بینی یک کهنه‌کار بازار: دلار با ناتوانایی آمریکا سقوط می‌کند؛ ارز آمریکا نفرین شده است

پیتر شیف، کارگزار کهنه‌کار وال‌استریت، در هشدار جدید خود گفت: ارز آمریکا نفرین شده و اعتماد جهانی به آن بالاخره از بین خواهد رفت. وی گفت: این اتفاق باید خیلی وقت پیش رخ می‌داد. شیف در مورد سرنوشت توافق تجاری آمریکا و چین گفت: معتقدم هیچ فاز دومی برای این توافق وجود نخواهد داشت، چرا که پکن با نزدیک بودن انتخابات آمریکا، اهرم فشاری بر ضد واشنگتن در دست خواهد داشت. وی گفت: مشکل اصلی آمریکا وقتی اتفاق می‌افتد که چینی‌ها دیگر اوراق قرضه ما را نخرند و یا فروش دارایی خود از این اوراق را، شروع کنند.

این کارگزار کهنه‌کار وال استریت هشدار داد: ممکن است این پروسه همین حالا هم آغاز شده باشد؛ چین قبلاً بزرگترین سرمایه‌گذار اوراق قرضه آمریکا در جهان بود، اما از سال گذشته ژاپن بزرگترین دارنده اوراق قرضه آمریکا در جهان شده؛ هرچند پکن هنوز می‌تواند از این اسلحه استفاده کند و بیش از ۱ تریلیون دلار از اوراق قرضه آمریکا را در اختیار دارد. به گفته شیف، اگر دلار سقوط کند، دیگر آمریکا قادر نخواهد بود، کالاهای چینی را خریداری نماید؛ چرا که قیمت آنها جهش خواهد کرد. وی گفت: وقتی دلار سقوط کند که من معتقدم این اتفاق خواهد افتاد؛ چینی‌ها حجم خرید محصولات کشاورزی آمریکا را به شدت افزایش می‌دهند و آمریکایی‌ها نمی‌توانند محصولات زیادی از چین بخرند؛ چرا که قیمت آنها برای آمریکایی‌ها گران‌تر خواهد شد. شیف افزود: ما به سوی یک بحران واقعی پیش می‌رویم؛ بنابراین مشکل این نیست که اقتصاد چین در حال رسیدن به اقتصاد آمریکا است؛ بلکه آن است که ما در واقع با صادر کردن ارز خود که ارزش آن بیش از واقعیت بود، از چینی‌ها با خرید کالاهای آنها سوءاستفاده می‌کردیم و من معتقدم توانایی آمریکا برای ادامه این کار در حال خاتمه یافتن است.

اقتصاد چین در حال جهش و بازگشت است

وال‌استریت ژورنال در مقاله خود با عنوان «جهش و بازگشت اقتصاد چین و رسیدن به اقتصاد آمریکا» اعلام کرده است: در حالی که اغلب اقتصادهای جهان برای کنترل شیوع کرونا با مشکل مواجه شده‌اند، ریکاوری اقتصاد چین در حال شتاب گرفتن است و باعث شده تا فاصله آن با اقتصاد آمریکا نزدیک و نزدیک‌تر شود. طبق این مقاله، چین تنها اقتصاد بزرگی است که امسال رشد می‌کند. جی‌پی مورگان پیش‌بینی جدید خود از رشد اقتصادی چین در سال ۲۰۲۰ را از ۱.۳ درصد قبلی به ۲.۵ درصد افزایش داد. اقتصاددانان بانک جهانی و سایر مؤسسات اعتبارسنجی هم پیش‌بینی‌های خود در مورد چین را ارتقا داده‌اند. در این مقاله آمده است: چین که از نظر جی‌دی‌پی واقعی دومین اقتصاد بزرگ جهان است به کندی در حال نزدیک شدن به ایالات‌متحده بود که حالا با ریکاوری سریع آن از بحران کووید ۱۹ این پروسه شتاب گرفته است. در این مقاله هومی کاراس، اقتصاددان ارشد اقتصاد جهانی در مؤسسه بروکینگز، می‌گوید: با این نرخ رشد و با این نرخ دلار چین تا سال ۲۰۲۸ به طور مطلق از آمریکا عبور می‌کند که این ۲ سال زودتر از پیش‌بینی‌های قبل از دوره کرونا است. با این همه چین هنوز با چالش‌هایی روبرو است؛ به نحوی که ۲۰ درصد از تولید ناخالص داخلی چین به صادرات آن تکیه دارد که این موضوع، آن را به مصرف‌کنندگان آمریکایی و اروپایی وابسته کرده است؛ در صورتی که ریکاوری در تقاضای این مشتریان با مشکل روبرو شود، اقتصاد چین هم به مشکل بر خواهد خورد.

افت گسترده در بازار سهام دنیا

روز پنج‌شنبه(ششم شهریورماه)، در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر سخنرانی رئیس فدرال‌رزرو هستند، سهام آسیا اقیانوسیه با جهش سود صنعتی چین دچار نوسان شدند. نیکی ژاپن ۰.۴۸ درصد افت کرد و گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن با افتی ۰.۱ درصدی روبرو شد. در بازار چین کامپوزیت شانگهای ۰.۲۸ درصد پایین آمد و هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ ۱.۰۲ درصد سقوط کرد. ای‌اس‌اکس استرالیا بر خلاف بازارهای منطقه ۰.۶۱ درصد رشد کرد، در حالی که کوسپی کره‌جنوبی ۰.۹۲ درصد از ارزش خود را از دست داد. در بازار ارز، دلار در برابر ارزهای مهم آسیا ضعیف‌تر شد. در مقابل یوآن چین دلار تا نرخ برابری ۶.۸۸۵۷ واحد پایین آمد و در مقابل ین ژاپن نرخ برابری دلار به ۱۰۶.۰۲ واحد بازگشت. گزارش جدیدی نشان داد که سود صنعتی چین جهش کرده است که این نشان می‌دهد ریکاوری دومین اقتصاد بزرگ جهان با سرعت خوبی ادامه دارد. از سوی دیگر، شرکت دارویی مدرنا اعلام کرد واکسن این شرکت در مراحل اولیه آزمایش انسانی خود در افراد پیر واکنش ایمنی خوبی به وجود آورده است.

امریکن ایرلاینز ۱۹ هزار نیروی خود را بدون کمک مالی اخراج می‌کند

امریکن ایرلاینز اعلام کرد در ماه اکتبر با پایان کمک‌های دولتی برای حمایت از مشاغل، ۱۹,۰۰۰ نفر از کارکنان خود را اخراج خواهد کرد تا تعداد کل تعدیل نیروی این شرکت در دوره کرونا به ۴۰,۰۰۰ نفر برسد. تحت شرایط بسته مالی ۲۵ میلیارد دلاری کمک فدرال، شرکت امریکن ایرلاینز قبول کرده بود که تا پایان سپتامبر هیچیک از ۱۴۰,۰۰۰ نیروی کار خود را اخراج نکند. اما با پایان این دوره تقاضا به هیچ وجه مانند سابق نشده است. امریکن ایرلاین اعلام کرد ظرفیت این شرکت برای سه ماهه چهارم امسال ۵۰ درصد ظرفیت سال گذشته تخمین زده شده است و ظرفیت پروازهای بین‌المللی این شرکت به ۲۵ درصد میزان سال گذشته می‌رسد. به نقل از مهر؛ امریکن ایرلاینز اعلام کرد انتظار دارد در ماه اکتبر کارکنان این شرکت ۴۰,۰۰۰ نفر کمتر از آغاز کرونا باشند.

روند کند بهبود پالایش نفت در پالایشگاهای هند

پالایشگران هندی در ماه ژوئیه ۲.۵ درصد کمتر از ماه ژوئن نفت فرآوری کردند که این، نخستین کاهش ماهانه پالایش از ماه آوریل بود، زیرا محدودیت‌های دوباره برای مهار کرونا در پی افزایش موارد ابتلا به این ویروس سبب توقف بهبود فروش سوخت در سومین بازار داخلی جهان شد. سطح فرآوری نفت خام پالایشگاه‌های هند در ماه آوریل و به دلیل محدودیت‌های اعمال‌شده برای مهار ویروس کرونا با رقم بی‌سابقه ۲۸.۸ درصد کاهش یافته بود. با کاهش این محدودیت‌ها، مقدار پالایش نفت خام در حال بهبود بوده است. فرآوری نفت خام هند در ماه ژوئیه نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۸.۸ درصد کاهش یافته و به ۴ میلیون و ۱۸۰ هزار بشکه در روز یا ۱۷ میلیون و ۶۸۰ هزار تن رسیده است. داده‌های دولتی نشان می‌دهد که پالایشگاه‌های هند در ماه ژوئیه حدود ۸۳.۳ درصد از ظرفیت کلی خود را در مقایسه با رقم ۸۵.۴ درصد در ماه ژوئن به بهره‌برداری رساندند. براساس این داده‌ها، تولید گاز طبیعی در ماه ژوئیه نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰.۳ درصد کاهش یافته و به ۲ میلیارد و ۴۴۰ میلیون مترمکعب رسیده است. تولید نفت خام نیز در این ماه نسبت به ماه ژوئیه پارسال ۵ درصد کاهش یافت و به ۲ میلیون و ۶۳۰ هزار تن (۶۲۰ هزار بشکه در روز) رسید.

شوک کرونا به مجمع جهانی اقتصاد

مجمع جهانی اقتصاد با صدور بیانیه ای اعلام کرد که اجلاس بعدی با توجه به شیوع کرونا و لزوم رعایت نکات ایمنی برای کاستن از سرعت شیوع بیماری به تابستان سال آینده موکول خواهد شد. پیش از این قرار بود اجلاس بعدی در ماه ژانویه ( زمستان امسال) در شهر داووس سوئیس برگزار شود. آدریان مونک- مدیر روابط عمومی این مجمع با بیان اینکه اتخاذ این تصمیم ساده نبوده است افزود: نیاز است که شمار زیادی از رهبران و اقتصاددانان برای شرکت در این اجلاس گرد هم ایند که این تجمع از نظر مسائل بهداشتی ایمن نبود. به گفته مونک دستورالعمل اجلاس بعدی، احیای اقتصاد جهانی و باز تعریف مسیر رشد با توجه به بحران ناشی از کرونا خواهد بود.

مجمع جهانی اقتصاد که به صورت سالانه در شهر داووس برگزار می شود، معتبرترین اجلاس سالانه جهانی در حوزه اقتصادی در جهان است و مدیران شرکت های بزرگ در کنار مقامات سیاسی به تبیین راهکارها و مواضع خود می پردازند. طبق اعلام مجمع جهانی اقتصاد، قرار است در ماه ژانویه یک مجمع دیجیتالی برگزار شود که در آن رهبران کشورهای مختلف در کنار مدیران شرکت های بزرگ از طریق ویدئوکنفرانس با یکدیگر تبادل نظر کنند. این مجمع هم چنین افزوده است تصمیم گیری در خصوص تاریخ دقیق برگزاری مجمع به شکل حضوری در سریع ترین زمان ممکن انجام خواهد شد اما پیش از آن باید نسبت به سلامت و ایمنی میهمانان اطمینان حاصل شود. به نقل از ایسنا؛ تعویق مجمع جهانی اقتصاد در شرایطی رخ می دهد که سال گذشته نیز اختلاف نظر بین رهبران جهان بر سر مسائل مختلف باعث شده بود شماری از آن ها شرکت در این اجلاس را تحریم کنند. از جمله این مقامات می توان به دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا و بوریس جانسون- نخست وزیر انگلیس اشاره کرد

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۷
عجب کهنه کاری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
کشورهای صادر کننده کالا به امریکا اجازه سقوط دلار را نخواهند داد و با خرید دلار و اوراق قرضه امریکا اینکار را میکنند در گذشته هم چند بار به این کار دست زده اند اگر دلار پایین بیاید صادر کردن کالا به امریکا دشوار خواهد شد و واردات کالا از امریکا اسان خواهد شد و این چیزی است که انها اصلا دوست ندارند اتفاق بیفتد
روزبه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
خدارو شکر که تحلیل کارشناسای وال استریت رو هم قبول ندارین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
چرا امکان ارسال نظر نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
اینکه ایشون گفته یعنی افول اقتصاد چین نه آمریکا اگه کشوری صادر کننده باشه و واردات نداشته باشه تراز تجاری مثبت داره در مقابل ارزش یوان در برابر دلار بالا میره و این همون چیزیه که امریکا دنبالشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
کشورهای صنعتی بشدت مراقب هم هستند که کشوری ارزش پولش را پایین نیاورد پایین امدن قیمت دلار سود زیادی برای امریکا دارد و به افزایش صادرات این کشور کمک میکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
چین در مقطعی 3000 میلیارد دلار اوراق قرضه امریکا را در اختیار داشت و خریداری کرده بود تا از کاهش ارزش دلار جلوگیری شود
صادق
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸
اوه چقدر آمريكايي ها ترسيدن! نگران نباشيد!
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸
منظور این آقا نسبت به ارزهای جهانی می باشد نه نسبت به پول کشور نفرین شده ما ، لیر تو دنیا با خاک یکسان شده تو مملکت ما گرون
42 ساله که منتظر سقوط دلار و غرب و امریکا هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
اگه سقوط هم بکنه در مقابل ریالذصعود میکنه
ناشناس
| Germany |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
تازه تو این چهل و دو سال آیفون خریدیم و با آن چک می‌کنیم چه موقع سقوط آنها شروع میشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
مثل کشتی تایتانیک مثل ناو هواپیمابر
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
ما باید فکری به حال ریال خود کنیم چکار دلار دارید اخر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
۴۲ ساله که دیگه آمریکا و انگلیس و روسیه و ... هر وقت بخوان برای ما شاه تعیین نمی کنن و چپاول نمی کنن.
۴۲ ساله که مریکا تلاش برای نابودی این کشور داشت
و گفتن دیگه این انقلاب تولد ۴۰ سالگی خود را نخواهد دید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸
چيزي نمونده. هر چيزي با توجه به بزرگي ش نياز به زمان داره
دلار هم سقوط بکند در کشور ما به هیچ‌وجه ارزش ریال بالا نمی رود دلیلش را مدیران مملکت خوب می دانند
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
شیر پاک مادرت حلالت عزیز گل گفتی.
سقوط جهانی دلار چه ربطی به افزابش ارزش ریال خواهد داست؟ در کشورما برف بیاد وای به کلوخ بارون بیاد وای به کلوخه دلخوش به این حرفها نباشید
الان که قراره امریکا به زودی محوونابودبشه
تکلیف اون اقازاده هایی که درامریکا زندگی میکنندچی میشه...
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
سئوال مهمی است
ناشناس
| Germany |
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸
میرن کانادا
چرا بجای اینکه کشورمون رو وضعیتش رو هر سال بهتر کنیم و نرخ بیکاری و فقر رو پایین بیاریم، نشستیم و از سقوط نابودی دیگران لذت میبریم. دوست رو به دشمن تبدیل کردن هنر نیست. هنر اینه که چجوری دشمن رو وادار کنیم که با ما مدارا کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸
بخاطرهمین وضعمون روزبروزبهترمیشه ازبسکه برای دیگران خوشی میخواهیم خداوندبخودمان میدهد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸
عزيزم يكي ديگه گفته كه خودشم تو آمريكاست. چجوريه هر چي ميشه ميگين آمريكا فلان جوره! خوبياش خوبه ولي بدياش بد نيست؟!
40 سال فقط حرف
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
چهل و دو سال عزیزم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
بعد اقازاده ها در امریکا دارن عشق و حال می کن اگه اینقدر وضع امریکا خرابه سریع بهشون بگن بیان ایران اونجا بیشتر از اینها رنج و مشقت نکشن
با نفرین اوضاع اقتصادی سامان نخواهد یافت
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
امان از جهل و خرافات
گرچه به مطالب منتشره در این بخش بطور مستقیم مربوط نیست وای چون موضوعی اقتصادی است بیان می‌شود. جالب است بدانیم که کشور کره جنوبی که در دوران قبل از جنگ جهانی دوم توسط ژاپن اشغال شده بود ، جنگی که در سال ۱۹۴۵دخاتمه یافت مجدداً در گیر جنگ معروف به جنگ کره شد که با دخالت امریکا و شوروی - چین در سال ۱۹۵۳ خاتمه یافت. در این جنگ کشور دوپاره و دو کشور کره شمالی و کره جنوبی ظهور یافتند. کشور کره جنوبی در سال‌های پس از این واقعه یکی از فقیرترین کشورهای دنیا بوده در حالیکه از منابع زیر زمینی از جمله نفت، گاز، فلزات و حتی خاک حاصلخیز جهت کشاورزی هم بی بهره بوده است. علاوه بر این موارد سال‌های بسیار طولانی را که تحت حکومت ژنرالها بوده و به لحاظ وجود کشور نوظهور کره شمال در مرزهای خود دچار اختلافات داخلی و گرایشات عدالتخواهانه جنبش دانشجویی و کارگری خود نیز بوده است. نبود هر نوع آزادی‌ بیان و فعالیت سیاسی در کنار موارد مذکور حاصلی جز کشوری مفلوک، عقب افتاده و فقیر نداشته است. این فلاکت تا سال‌های میانی دهه ۱۹۸۰ همچنان ادامه داشته است. اینک پس از گذشت کمتر چار‌دهه این کشور به کشوری ثروتمند، صنعتی، پیشرفته و صاحب تکنولوژی تبدیل گشته که به لحاظ دار بودن همین خصوصیات از وزن و جایگاه مناسبی در مناسبات اقتصادی و سیاسی برخوردار میباشد.
پاسخ ها
بینام
| Canada |
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
در مورد کشور کره جنوبی شما اصل مسئله را جا انداختید.تغییر سیاستهای آمریکا در دنیا باعث شد تا
ایران را از پروژه سرمایه گذاری خود کنار گذاشته و صدام را تبدیل به پلیس منطقه کنند و در کره جنوبی سرمایه گذاری کنند. آمریکا با انتقال کارخانه های تولیدی خود به کره جنوبی آن را تبدیل به قطب اقتصادی آسیا کرد تا پایگاهی محکم برای خود در شرق دنیا ساخته باشد. کره جنوبی هیچ چیزی از خودش ندارد هر چه میبینید محصولات آمریکاییست با نامهای کره ای. کره جنوبی حتی قادر نبود به تقاضای صلح کره شمالی پاسخ بدهد و نهایتا
آمریکا جلوی چنین صلحی را گرفت. اگر میبینید آمریکا با ایران مشکل دارد .علتش این است که تحمل دیدن ایران مستقل را ندارد. مستقل از آن جهت که مسئولین ایران را آنها بر مسند نمینشانند و سیاستهای ما را کنترل نمیکنند. ما خواستیم با چین قرارداد بیست و پنج ساله ببندیم و بستیم یا با کشورهای دیگر هم همینطور اما آیا کره جنوبی میتواند حتی تقاضای دوستی با کره شمالی را
بدون نظر و حضور امریکا مورد بررسی قرار دهد؟ خیر نمیتواند .
چندین سال است که وعده پایین آمدن ارزش دلاررامیدهند وهرسال که میگذرد ارزش پول ملی درمقابل دلار پایین می آید وهمچمان وعده سرخرمنی وشعارالکی میدهند بطوریکه دلار 65 ریالی سال 56 به بالای 23هزارتومان رسیده
ممکنه دلار سقوط کنه اما نه به اندازه ریال . من کهنه کار نیستم اما تا زمانی که یادم میاد ارزش ریال هر پنج سال یکبار نصف شده
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار