بازدید 72860

واکنش‌های خواندنی به ادعای مضحک پمپئو علیه سردار سلیمانی

آمریکایی‌ها پس از ترور سردار سلیمانی ادعا‌ها و اظهارات زیادی پیرامون مشروع بودن این ترور خصمانه مطرح کردند که تاکنون مورد پذیرش جامعه جهانی قرار نگرفته است. به گونه‌ای که گزارشگر ویژه سازمان ملل نیز با انتشار گزارشی، اقدام آمریکا در ترور شهید سلیمانی را نقض قوانین و حقوق بین الملل اعلام و ادعا‌های واشنگتن در مورد آن را رد کرد.
کد خبر: ۹۹۹۱۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۱ 26 August 2020

واکنش های خواندنی به ادعای مضحک پمپئو علیه سردار سلیمانی

بین الملل تابناک: آمریکایی‌ها پس از ترور سردار سلیمانی ادعا‌ها و اظهارات زیادی پیرامون مشروع بودن این ترور خصمانه مطرح کردند که تاکنون مورد پذیرش جامعه جهانی قرار نگرفته است. به گونه‌ای که گزارشگر ویژه سازمان ملل نیز با انتشار گزارشی، اقدام آمریکا در ترور شهید سلیمانی را نقض قوانین و حقوق بین الملل اعلام و ادعا‌های واشنگتن در مورد آن را رد کرد.

در این رابطه، اخیرا مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا طی یک نطق سخنرانی از پیش ضبط شده که در مجمع ملی حزب جمهوریخواه پخش شد، با پیروی از دونالد ترامپ در طرح ادعاهای تروریستی علیه این سردار ضدتروریسم منطقه ادعا کرد، سردار قاسم سلیمانی، «مسئول قتل هزاران مسیحی در سراسر خاورمیانه بود.»

این اتهامات بی اساس از سوی وزیر خارجه آمریکا، در حالی مطرح می شود که بسیاری از رهبران و نخبگان مسیحی در کشورهای عراق و سوریه، بارها بر نقش سردار سلیمانی در حمایت از جان مسیحیان در برابر داعش تاکید کردند، به گونه ای که «ریان الکلدانی» دبیرکل جنبش بابلیون (نیروهای مقاومت مسیحی در عراق) در همین رابطه عنوان کرد: زمانی که داعش در خاک ما بود، سردار سلیمانی کمک زیادی به ما کرد. حال چرا باید کسی که به ما کمک کرد، انکار کنیم؟

یک ‏رهبر مسیحی دیگر که در مقابل داعش جنگیده می گوید: اگر هرکسی دین خود به ‎حاج قاسم سلیمانی را فراموش کند، ما مسیحی ها نمی توانیم نقش او در شکست داعش و آزاد کردن سرزمین هایمان را فراموش کنیم.

تعداد بازدید : 5461

‏اسقف کلیسای انجیلی شهر «حلب» سوریه، حاج ‎قاسم سلیمانی را «شهید» و «مدافع» مسیحیان توصیف کرد.

کشیش ابراهیم نصیر تصریح می کند که «سلیمانی زنده است، چون از خدا و از رسالت آسمان به زمین دفاع و از مسیحیان سوریه در قبال خطر داعشی ها حمایت کرد.»

 

تعداد بازدید : 5468

از سوی دیگر، این اظهارت پامپئو با توجه به سابقه وارونه نشان دادن واقعیت‌ها توسط مقامات آمریکایی، باعث غافلگیری ناظران نشد؛ اما آنها ادعای کشتار مسیحیان توسط شهید قاسم سلیمانی را سطح جدیدی از دروغگویی توصیف کردند.

«ریجارد هانانیا» محقق دانشگاه کلمبیا در صفحه توئیتر خود نوشت: «پمپئو همین الان گفت که سلیمانی مسئول کشتار مسیحیان در سرتاسر خاورمیانه است.  من می‌دانم انتظار داشتن از او برای بیان حقیقت توقع زیادی است اما این یک دروغ در یک سطح متفاوت است.»

ماکس بلومنتال خبرنگار سرشناس آمریکایی هم در صفحه توئیتر خود نوشت: «پمپئو گفت قاسم سلیمانی مسئول مرگ هزاران مسیحی خاورمیانه بود. در حقیقت، این همان چیزی بود که "شورشیان میانه رو" تحت حمایت ناتو و (دولت های عربی) خلیج فارس با مسیحیان در سوریه انجام دادند. سلیمانی کمک کرد تا مانع از نسل کشی آنها شود و آمریکا (فقط) نگاه کرد.»

همچنین پایگاه خبری تحلیلی «میدل ایست ای» نوشت: «مشخص نیست که پامپئو به چه چیزی اشاره می‌کرد وقتی از کشتار مسیحیان توسط سلیمانی حرف زد. این ژنرال ایرانی در جنگ سوریه و نبرد جاری عراق حضور داشت اما هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد، تهران و یا گروه های تحت حمایت ایران نظامند مسیحیان را می‌کشند. در حقیقت طرفداران ایران، سلیمانی را به عنوان مدافع جمعیت مسیحیان خاورمیانه نشان می‌دهند؛ به خاطر نقشی که در مبارزه با گروه داعش داشت، گروهی که اقلیت‌های مذهبی را هدف قرار می‌دهد.»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۵
پمپ اوو یعنی پمپ آب ... غلط زیادی زیاد میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
می تونی دشمن کسی باشی و شرافتمندانه بجنگی
در تاریخ قدیم آمریکا سیاستمداران و اندیشمندان بزرگی وجود داشتن که سخنانشون الان هم الهام بخشه
این که الان به شخصی مانند پمپئو وزیر خارجه آمریکاست به جز تباهی و اضمحلال و سقوط نشاندهنده چیز دیگری نیست
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
تا حالا نشنیده بودیم پمپ اوو این همه غلط زیادی بکنه!پمپ اوو، بشین سرجات، سرو صدای اضافه نکن والا دوشاختو از یرق می کشم!
فواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
پمپ فاضلاب صحیح تره
تیم فعلی حاکم بر آمریکا سعی میکنند حقایق را وارونه جلوه دهند
پاسخ ها
ابراهیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
تیم فعلی و قبلی نداره! همه شون همین کار رو میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
این توجیح دروغ عوام فریبی پامپئو در وارونه جلوه دادن حقیقت مصرف داخلی برای بعضی از مردم بی خبر یا به خواب زده آمریکا دارد باید دروغ های آنها را افشا کرد هر چند که دیگر حاکمان آمریکا برای دروغ گفتن دیگر حرمتی قائل نمی شوند
همه می دانند و ادوارد اسنودن افشا کرد که داعش دست پرورده آمریکا و رژیم صهیونیستی است براساس آموزه هایی تحریف شده عهد عتیق که به سران داعش آموزش داده شده داعش به هیچ کس رحم نمی کرد و زنان و دختران مسیحی در عراق و سوریه را در بازار می فروختند در زمان تشکیل داعش و جنایت های علنی اش دولت آمریکا با سکوت خود و عدم حمایت از دولت عراق علنا از داعش حمایت می کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
ایران مهد حقیقت جهانه...خس و خاشاک و اراذل اوباش من هستم...
شهادت هم زمان چند فرمانده نیروی قدس جنگ الکترونیک که منجر به شلیک های خودی شد خرابکاری از طریق اتش سوزی و ده ها اتفاق شبه تروریستی برای ما اتفاق افتاد انتقام نگرفتیم تا کی باید تحمل کنیم
پاسخ ها
بهزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
هنوز دارن ثبت نام میکنن واسه سوریه. چرا معطلی ؟
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
باید تا ظهور امام رمان صبر کنی
ناشناس
| - |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
انشالله امام زمان (عج) انتقام مارا میگیرد.
پمپ او فقط خمیازه و نعره میزند
خدا لعنت کسانیکه در داخل برنامه حفاظت و امنیتی را برای برنامه های خارجی این مدیر بزرگ فراموش کردند و هدف اسان برای امریکاها شد
ما کاملا درک می کنیم چرا امریکایی ها عمیقا علاقه دارند ایران بلحاظ دفاعی ضعیف باشد و دقیقا به همین دلیل باید هر روز برای قوی تر شدن و متکی بودن به خود تلاش کنیم.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل