بازدید 4378

رایزنی وزیر خارجه انگلیس و نتانیاهو درباره ایران

دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس در ادامه سفرش به سرزمین‌های اشغالی، روز سه‌شنبه با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار و در مورد ایران گفت وگو کردند.
کد خبر: ۹۹۸۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۴ 26 August 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه انگلیس، دو طرف درباره نگرانی‌های مشترک پیرامون امنیت خاورمیانه، تحولات لبنان و مقابله با آنچه اقدامات بی‌ثبات کننده ایران در منطقه نامیده شد به رایزنی پرداختند.

طرف انگلیسی همچنین اهمیت پایبندی رژیم صهیونیستی به تعلیق طرح الحاق کرانه باختری در پی عادی سازی روابطش با امارات و بهره‌گیری از فرصت گفت‌ وگوهای مستقیم با مقامات فلسطینی در راستای دست‌یابی به راه حل تشکیل دو کشور فلسطین و اسرائیل را مورد تأکید قرار داد.

بر اساس این گزارش، وزیر امور خارجه انگلیس بر تعهد لندن به امنیت تل‌آویو و تقویت همکاری‌های دفاعی امنیتی تأکید کرد. دومینیک راب و بنیامین نتانیاهو همچنین در خصوص توسعه روابط تجاری در چارچوب توافق تجارت آزاد در دوره پسابرگزیت گفت ‌وگو کردند.

دومینیک راب دیشب (دوشنبه) در رأس هیأتی از وزارت امور خارجه انگلیس وارد سرزمین‌های اشغالی شد.

وی ساعاتی بعد با «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا که به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده بود، دیدار و در مورد مسائل مختلف از جمله ایران و چشم انداز صلح در منطقه گفت وگو کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی انگلیس همچنین صبح روز سه‌شنبه با وزیر امور خارجه و دفاع رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

«گابی اشکنازی» در نشست خبری مشترک با «دومینیک راب» از موضع لندن در مخالفت با قطعنامه پیشنهادی آمریکا در خصوص تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل انتقاد و ابراز ناخرسندی کرد.

وی با اشاره به درخواست غیر قانونی آمریکا برای به‌کارگیری «مکانیسم ماشه» و بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران، از لندن و سایر طرف‌های برجام خواست تا واشنگتن را در این زمینه همراهی کنند.

انگلیس پس از عدم همراهی واشنگتن در پیشبرد طرح تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت، با فعال کردن مکانیسم ماشه مخالفت کرده است.

به گزارش وزارت امور خارجه انگلیس، دومینیک راب عصر سه‌شنبه راهی رام‌الله شد تا با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل