بازدید 8017
لاوروف:

آمریکا با قطعنامه ۲۲۳۱ نمی‌تواند تحریم‌ها را بازگرداند

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که آمریکا نمی‌تواند با استناد به ساز و کار قطعنامه ۲۲۳۱ تحریم‌ها علیه ایران را بازگرداند.
کد خبر: ۹۹۸۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۵:۱۱ 24 August 2020

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از وزارت امور خارجه روسیه، سرگئی لاوروف در همایش سیاسی سراسری جوانان روسیه به نام «محدوده تفکرات» در منطقه سولنیچنوگورسک استان مسکو گفت: در زمان حاضر خروج آمریکا از برجام در شورای امنیت بحران ایجاد کرده است، اما ما این بحران را پشت سر خواهیم گذاشت.

وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: تلاش برای استفاده غیرقانونی از قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت که آمریکا خود آن را نقض کرد، برای این کشور نتیجه نخواهد داد.

وزیر خارجه آمریکا که با مخالفت جامعه جهانی با تحرکات ضد برجامی واشنگتن به خوبی آگاه است، درخواست فعال کردن سازوکار موسوم به ماشه را به رئیس دوره‌ای شورای امنیت ارائه داد.

مایک پمپئو عصر پنج‌شنبه به مقر نیویورک سازمان ملل متحد آمد تا در دیدار با دیان دیجانی سفیر و نماینده دائم اندونزی در سازمان ملل متحد که ریاست دوره‌ای این شورا را هم برعهده دارد، درخواست دولت ترامپ را برای بازگرداندن تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران ارائه دهد.

در این دیدار که برایان هوک نماینده مستعفی آمریکا در امور ایران وزیر خارجه ترامپ را همراهی کردند، پمپئو نامه‌ای را با امضای کلی کرافت نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد ارائه داد که طی آن اعلام شده است ایران به تعهدات برجامی خود عمل نکرده و همچنین ممنوعیت تسلیحاتی را نقض کرده است!

در نامه آمریکا به شورای امنیت سازمان ملل متحد آمده است: مطابق بند ۱۱ قطعنامه ۲۲۳۱، به نیابت از دولتم می‌نویسم که ایران بخش قابل توجهی از تعهدات خود تحت برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اجرا نکرده است.

سه کشور اروپایی عضو برجام با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که از اقدام آمریکا برای به کارگیری مکانیسم ماشه علیه ایران حمایت نمی‌کنند.

لاوروف امروز در ادامه سخنان خود در همایش جوانان گفت که آمریکا شرایط غیرواقعی برای حفظ پیمان استارت-۲ مطرح می‌کند.

وی افزود: طرف آمریکایی ازجمله اصرار دارد که چین به مذاکرات کنترل تسلیحات بین روسیه و آمریکا بپیوندد.

لاوروف مذاکرات آمریکا با روسیه در عرصه کنترل تسلیحات را خسته کننده خواند و افزود: طرف روسی هفته گذشته در مذاکرات وینم پیشنهاد تمدید پیمان استارت-۲ را برای پنج سال دیگر مطرح کرد.

وزیر خارجه روسیه گفت: آمریکا در مذاکرات با سرگئی ریابکوف معاون من در وین که هفته گذشته با «مارشال بیلینگزلی» فرستاده ویژه دونالد ترامپ در امور کنترل سلاح داشت شرایط غیرواقعی مطرح کرد ازجمله خواست که به سندی که امضا می‌شود، چین هم بپیوندد.

پیمان استارت-۲ یا پیمان کاهش تسلیحات تهاجمی راهبردی در سال ۲۰۱۰ بین روسیه و آمریکا امضا شد و شش ماه به پایان اعتبار آن زمان مانده است.
 


مخالفان دولت بلاروس بر اساس سناریوی ونزوئلا اقدام می‌کنند



لاوروف در ادامه سخنان خود گفت که مخالفان دولت بلاروس بر اساس سناریوی ونزوئلا اقدام می‌کنند و سعی در برکناری الکساندر لوکاشنکو دارند.

وی افزود: مذاکراتی که مخالفان دولت بلاروس با دولت این کشور پیشنهاد می‌کنند فقط در مورد شرایط کناره گیری لوکاشنکو از قدرت است.

وزیر خارجه روسیه اظهارات مقام‌های شورای هماهنگی مخالفان دولت بلاروس را از نظر قانونی مشکوک خواند و به عنوان مثال به پیشنهاد مخالفان دولت برای پیوستن نیرو‌های امنیتی بلاروس به مردم اشاره کرد و گفت که این به مثابه نقض سوگند نیرو‌های امنیتی است.

وی تصریح کرد مخالفان دولت بلاروس خواهان خونریزی هستند.

انتخابات ریاست جمهوری بلاروس دو هفته پیش برگزار شد و لوکاشنکو با کسب بیش از ۸۰ درصد آرا پیروز شد، اما مخالفان وی نتایج انتخابات را تقلبی خوانده و از آن زمان اعتراضات خیابانی جریان دارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر