بازدید 35574
مرور روزنامه‌های دوشنبه سوم شهریور

چگونه اعتماد به بازار بورس برمی‌گردد؟ /مقصران ایرانی خیانت ابوظبی چه کسانی هستند؟ /آیا دولت از فرصت نهایی استفاده لازم را می‌برد؟

روایت تازه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از سقوط هواپیمای اوکراینی، سه راهکار بهبود بازار سرمایه، موش و گربه بازی «باز استقرار» امریکا در عراق، الکاظمی؛ از واشنگتن به بصره، توصیه رهبر انقلاب به دولت برای استفاده از فرصت آخر، بازتاب حواشی سریال آقازاده، نقش پل‌های عابر پیاده در امنیت زنان، ۸ سؤال از تاج درباره ۸ میلیون یورو! سفر سرنوشت‌ساز گروسی و سود ۴۰ درصدی دلالان از هر کیلو گوشت! از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۹۹۸۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۲ 24 August 2020

چگونه  اعتماد به بازار بورس می‌گردد؟ /مقصران ایرانی خیانت ابوظبی چه کسانی هستند؟ /آیا دولت از فرصت نهایی استفاده لازم را می‌کند؟

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز دوشنبه سوم شهریورماه در حالی چاپ و منتشر شد که تاکید رهبر انقلاب به پیوند نخوردن اقتصاد به تحولات خارجی و استفاده از آخرین فرصت‌ها  برای کار کردن در ارتباط تصویری روز گذشته با هیات دولت با تیترهایی همچون سال‌ آخر وقت اضافه نیست (شهروند و اعتماد)، اقتصاد کشور را معطل تحولات خارجی نکنید (شرق، خراسان و آفتاب یزد)، سال‌ پاسخگویی‌ دولت (وطن امروز) و دولت کار کند، ۳ «صد روز» آخر وقت اضافه نیست (جوان) تیتر یک صفحات نخست بیشتر روزنامه‌های امروز شده است.

دیگر موضوع مهم مورد توجه روزنامه‌ها در صفحات نخست گزارش از جزییات بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی است که با تیتر آن ۱۹ ثانیه (همدلی)، ۱۹ ثانیه پس از انفجار (ایران)، شلیک نهایی با موشک دوم (شرق) و ۱۹ ثانیه تا مرگ (شهروند) برجسته شده است.

 

در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم؛

چگونه  اعتماد به بازار بورس برمی‌گردد؟

علی اسلامی بیدگلی، کارشناس ارشد بازار سرمایه طی یادداشتی با عنوان معیار بازگشت اعتماد به بازار سرمایه در روزنامه ایران نوشت: مهم‌ترین متغیری که این روز‌ها در بازار سهام ایران باید مورد توجه قرار گیرد، حجم و ارزش معاملات بازار است که اهمیت بسیار زیادی دارد. حجم معاملات بازار باید به حدی برسد که ریسک نقدشوندگی را برای سهامداران از بین ببرد. این محدوده در شرایط فعلی بین ۱۸ تا ۲۰ هزار میلیارد تومان در روز است. درصورتی که حجم روزانه معاملات به این ارقام افزایش یابد موجب می‌شود تا درکنار از بین رفتن ریسک نقدشوندگی دوباره اعتماد به بازار بازگردد تا بتدریج روند نزولی شاخص متوقف شود. هرچند درباره آینده رقم شاخص کل بورس اعداد و ارقامی ارائه می‌شود، اما باید گفت هیچ یک از این اعداد پایه علمی و دقیقی ندارد. بخصوص اینکه این روز‌ها مبانی مالی رفتاری بیشترین سهم را در روند حرکتی شاخص بورس دارد. درواقع این گونه بحث‌ها و پیش‌بینی‌های غیرعلمی از عدد شاخص در آینده و اینکه شاخص به چه عددی می‌رسد باعث بی‌اعتمادی بیشتر مردم و سهامداران خواهد شد.
چگونه  اعتماد به بازار بورس می‌گردد؟ /مقصران ایرانی خیانت ابوظبی چه کسانی هستند؟ /آیا دولت از فرصت نهایی استفاده لازم را می‌کند؟
باید امیدوار باشیم سهام برخی از شرکت‌ها که طی روز‌های اخیر افت شدیدی را تحربه کرده‌اند، دوباره برای خرید جذابیت پیدا کنند و حجم معاملات روزانه نیز افزایش یابد. این باعث می‌شود تا بازار به یک حالت ایستا برسد و روند نزولی فعلی آن متوقف شود. اما برای اینکه بازار دوباره به روند صعودی خود بازگردد به محرک نیاز دارد. طی ماه‌های اخیر ورود حجم نقدینگی قابل توجه و همچنین رشد و قیمت انتظاری ارز دو عامل و محرک اصلی برای رشد و رونق بورس محسوب می‌شد. اکنون نیز باید دید که چه محرک‌های جدیدی برای رونق وارد بازار می‌شود. واقعی شدن قیمت سهام بسیاری از شرکت‌ها که به‌دلیل افت شدید قیمت‌ها رخ داده است، می‌تواند دوباره جریان ورود نقدینگی به بورس را افزایش دهد. اما این بار امیدواریم که مسئولان با اتخاذ تدابیر عملیاتی و دقیق با مدیریت بازار جلو رشد‌های هیجانی بازار را بگیرند، چرا که هر رشد هیجانی یک افت هیجانی به‌دنبال دارد.
نکته دیگری که باید به آن توجه داشت، رفتار حقوقی‌های بازار است. طی بیش از یکسال اخیر عمده خرید سهام توسط حقیقی‌ها و عمده فروش توسط حقوقی‌های بازار انجام شده است. اما در شرایط فعلی که شاخص با افت همراه شده است، حقوقی‌ها آن‌طور که باید فعال نیستند. حقوقی‌ها باید نگاه بلندمدت تری به بازار داشته باشند.

البته با تصمیم اخیر شورای عالی بورس درخصوص لغو الزام کاهش سقف سهام از ۱۰ به ۵ درصد در صندوق‌های سرمایه‌گذاری بخشی از فشار فروش توسط حقوقی‌های بازار کاهش خواهد یافت و حقوقی‌ها به سمت حمایت از سهامی که در صندوق‌ها دارند، حرکت خواهند کرد.


مقصران ایرانی خیانت ابوظبی چه کسانی هستند؟

محمدحسین کبریا، کارشناس روابط بین‌الملل در بخشی از یادداشت امروز خود با عنوان مقصران ایرانی خیانت ابوظبی در همدلی نوشت:  خیانتی که ابوظبی به آن گردن نهاد، حتی خلاف مصوبات و تصمیمات پیشین اتحادیه عرب و طرح سازشکارانه صلح عربی ۲۰۰۲ است. این طرح به پیشنهاد عربستان با مبنا قرار دادن قطعنامه‌های شورای امنیت، به تصویب رسید و مابه‌ازای صلح با رژیم اسرائیل را به خروج آن رژیم از سرزمین‌های اشغالی۱۹۶۷، حل عادلانه موضوع آوارگان و پذیرش دولت مستقل فلسطینی به پایتختی بیت‌المقدس شرقی، منوط کرد. از جمله قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل که در طرح صلح عربی مبنا شده، قطعنامه ۱۵۱۵ است که رژیم صهیونیستی را ملزم به بازگشت به مرز‌های ۱۹۶۷کرده است. خیانت ابوظبی مکمل خیانت مصر و اردن بوده و سرآغاز فروپاشی سیاسی سنگر و جبهه عربی پس از گذشت چند دهه از قرارداد کمپ دیوید است که با همراهی کشور‌های دیگر عربی، ضمن مشروعیت‌بخشی به رژیم صهیونیستی، نابودی ۷دهه مقاومت عربی را بدون دریافت مابه‌ازایی، در پی خواهد داشت.
چگونه  اعتماد به بازار بورس می‌گردد؟ /مقصران ایرانی خیانت ابوظبی چه کسانی هستند؟ /آیا دولت از فرصت نهایی استفاده لازم را می‌کند؟
بدون تردید اقدام ابوظبی علاوه بر ضربه به مساله اول مسلمین جهان، تهدیدات مستقیم و غیرمستقیمی را متوجه ایران خواهد کرد. مقامات ابوظبی مدعی شده‌اند که توافق با رژیم صهیونیستی علیه ایران نیست، ولی سفر فوری «یوسی کوهین» رئیس سازمان جاسوسی موساد و فرستاده ویژه نخست وزیر رژیم صهیونیستی به ابوظبی پیام آشکاری را دربر دارد. کانال یازده تلویزیون رژیم صهیونیستی «کان نیوز» گزارش داد که پس از اعلام عادی‌سازی روابط میان ابوظبی و تل‌آویو، هدف کابینه رژیم صهیونیستی توسعه «همکاری‌های امنیتی» با امارات است. در سندی نیز که وزارت استخبارات رژیم صهیونیستی آن را پیرامون مهم‌ترین محور‌های احتمالی همکاری میان تل‌آویو و امارات منتشر کرده است، مسائل امنیتی در صدر قرار دارد. در این سند که وزارت استخبارات رژیم صهیونیستی آن را به شورای امنیت ملی این رژیم تحویل داده، آمده است: «تهدید‌های مستقیمی که امارات و اسرائیل با آن مواجه هستند، مشابه است و از یک منبع، ایران، نشأت می‌گیرد.» در ادامه این سند اشاره شده است: «امضای توافق با امارات این امکان را فراهم می‌آورد که برخی کشور‌های حاشیه خلیج [فارس]به این ائتلاف بپیوندند به طوری که ائتلافی نظامی میان اسرائیل و این کشور‌ها در مقابله با ایران ایجاد شود».

سران ابوظبی همچون سران ریاض، در تشخیص دوست و دشمن مرتکب اشتباه شده‌اند؛ آن‌ها دست دوستی ایران را که با ارائه ابتکار صلح هرمز یا طرح صلح امید، به‌دنبال برقراری صلح، ثبات و امنیت در منطقه بوده است، رد کرده و دست دشمنان را که حضورشان در منطقه نتیجه‌ای غیر از بی‌ثباتی و ناامنی نخواهد داشت، فشرده‌اند. البته ابوظبی می‌داند که مسئولیت تمامی عواقب هرگونه دخالت رژیم صهیونیستی در معادلات منطقه خلیج‌فارس، متوجه امارات و دولت‌های دیگر بوده و ایران هیچ بهانه‌ای را در این خصوص نخواهد پذیرفت. در پردازش بعد دوم قضیه، به پیام توئیتری علی مطهری نماینده سابق مجلس شورای اسلامی اشاره می‌شود: «در برقراری رابطه امارات با اسرائیل، گذشته از خیانت حکام امارات، ما نیز مقصر بوده‌ایم. عرب‌ها را ترسانده‌ایم و به دامان اسرائیل سوق داده ایم. نمونه آن تخریب و آتش‌زدن سفارت عربستان است. سیاست دشمن شناختن ایران به جای اسرائیل، در میان اعراب نتیجه داده است. باید ترس آن‌ها زایل شود». این اظهار نظر کامل است و نیاز به توضیح بیشتری ندارد. تنها باید گفت که کشور‌های حوزه خلیج فارس از جمله ابوظبی به‌واسطه تبلیغات سوءدشمنان و سیاست ایران‌هراسی آنها، از جانب کشورمان احساس خطر کرده و به‌سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی یافته‌اند. با اقدامات نسنجیده گروه‌های تندرو داخلی از جمله حمله به سفارت و سرکنسولگری عربستان در تهران و مشهد، این نگرانی‌ها پررنگ‌تر شده است.

آیا دولت از فرصت نهایی استفاده لازم را می‌کند؟

محمد صرفی در بخشی از یادداشت امروز روزنامه کیهان با عنوان خطای راهبردی و پنج روز پایانی نوشت: قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی ۵ سال پیش به تصویب رسید، اما رنگ اجرا را ندید؛ چرا؟ چون اجرا میان شهرداری و وزارت مسکن پاسکاری می‌شد و یکی از بهانه هر دو نهاد هم این بود که شناسایی خانه‌های خالی مشکل است. بله! هیچ کاری جز اشتباه کردن و رفتن، آسان نیست. اولین لازمه اقدام صحیح و تلاش در مسیر درست، داشتن اطلاعات کامل، به روز و دقیق است. چیزی که از آن می‌توان به نام اشراف اطلاعاتی و آماری یاد کرد. چرا دولت نباید به‌طور دقیق و مشخص و به روز وضعیت مسکن کشور را بداند؟ اینکه هر خانواده‌ای مالک است یا مستاجر، اگر مالک است چند ملک دارد و... افراد قابل توجهی در کشور وجود دارند که در ظاهر حتی ممکن است در زمره بیکاران باشند. یعنی شغل مشخصی نداشته باشند، اما از طرفی مانند دلالی سالانه حتی میلیارد‌ها تومان درآمد داشته باشند و یارانه هم دریافت کنند! این شلختگی‌ها که کم هم نیستند، همگی ناشی از نداشتن اشراف اطلاعاتی و آماری سیستم هستند.
چگونه  اعتماد به بازار بورس می‌گردد؟ /مقصران ایرانی خیانت ابوظبی چه کسانی هستند؟ /آیا دولت از فرصت نهایی استفاده لازم را می‌کند؟
رهبر انقلاب دیروز به این مسئله نیز اشاره دقیقی کرده و بر لزوم «راه‌اندازی سامانه‌های اطلاعاتی و اتصال این سامانه‌ها به یکدیگر» به‌عنوان یکی از موارد ضروری برای اصلاحات ساختاری تأکید کردند. وجود این سامانه‌ها و اتصال آن‌ها به یکدیگر که در نهایت داشبوردی جامع و برخط از وضعیت کشور را پیش روی تصمیم‌گیران و دولتمردان قرار دهد، اولین و شاید بتوان گفت مهم‌ترین گام برای سروسامان دادن به اوضاع کشور است.

آقای روحانی سال ۹۶ وعده حل صد روزه مشکلات را داد و اینک سه ۱۰۰ روز و نیمی دیگر فرصت در اختیار او و کابینه‌اش است. راه‌اندازی همین داشبورد در این فرصت می‌تواند منشأ خدمات و برکات فراوانی در آینده کشور باشد. موضوعی که هیچ ارتباطی به تحریم و سیاست خارجی هم ندارد، اما بدون شک نان چرب و شیرین برخی‌ها در راه نیفتادن چنین سامانه‌ای است و در برابرش سنگ‌اندازی و مانع‌تراشی خواهند کرد. با راه‌اندازی این سامانه اگرچه بیش از همه بر دوش دولت است، اما بدون همراهی و همکاری دو قوه دیگر میسر نخواهد بود و یا حداقل با کندی و مشکلاتی همراه است. قوای سه‌گانه باید در اسرع وقت این قضیه را در دستور کار خود قرار داده و آن را تا رسیدن به نتیجه مطلوب و نهایی پیگیری نمایند. چنین سامانه‌ای اگر درست و دقیق طراحی و اجرا شود، بی‌شک در کاهش مفاسد اقتصادی نقشی کلیدی خواهد داشت و از این رو قوه قضائیه باید در این مسیر مدعی بوده و مطالبه‌گری جدی داشته باشد. این سامانه یکی از ده‌ها و بلکه صد‌ها مصداق گره نزدن اقتصاد کشور به تحولات خارجی است. دولت در این هفت سال فرصت‌های بسیاری را پای مذاکره با غرب و برجام سوزاند. باید دید آیا این فرصت نهایی را درمی‌یابد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۷۸
حباب ترکید
و باز خریداران کوچک
فدای فروشندگان بزرگ شدند
و سرمایه های اندک و ناچیزشان به جیب گشاد مافیای ثروت و قدرت رفت
حقوقی ها بنجلشون رو آب کردن
چه باک اگر حقیقی ها متضرر شوند
تنازع بقا به هر قیمتی
اکثریتی ناآگاه و احساسی
با برگه های سهامی
که خریدار برای آن نیست...
و حکم ورق پاره را دارد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
دوشنبه سوم شهریور
شاخص کل که یک ماه پیش در استانه فتح قله دومیلیون وصدهزار واحد بود ظرف دوهفته حدود ۵۰۰ هزار واحد سقوط کرد
امروزهم ظرف فقط نیم ساعت ۴۰ هزارواحد دیگرهم سقوط کرد و داره میره به کانال یک ونیم میلیون
همه فروشنده اند اما خریداری نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
بورس نامطمئن ترین محل برای سرمایه گذاری است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
واقعیتهای بورس توسط رسانه ها به مردم گفته نشد و کارشناسانی که در نوشته های مختلف نظر میدادند بدنبال توجیه رشد غیرواقعی بورس بودند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
برای واقعیتهای اقتصادی فعلی شاخص یک میلیون هم بسیار زیاد است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
یک تصور اشتباه این بود که چون همه کالاها گران شد سهام هم باید گران شود غافل از اینکه سهم و سهام کالا نیستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
این تو بمیری از اون تو بمیری ها نیست مسکن بیش از ده برابر گرون شده شرکتها هم بجز زمین و ساختمان چیزی ندارند
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
امروز (۲۳ فروردین 99) جلسه شورای عالی بورس ساعت ۱۶ در محل سازمان بورس برگزار شد. در این جلسه با توجه به استعفای شاپور محمدی از ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار که مدتی پیش مطرح شده بود، نهایتا با جانشینی حسن قالیباف اصل با اکثریت آراء به عنوان سکاندار جدید این سازمان موافقت شد.یکی به من بگه دلیل عوض شدن ریئس بورس چه بود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
رشد غیر واقعی بورس باعث گرونی همه چیز شد حالا سقوط کرد ولی سایر گرانی ها سرجایشان باقی میمانند
تبزیک برای این مدیریت اقتصاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
چیزی که خریدار سهام متوجه نیستند و شاید هرگز هم متوجه نشوند این است که تورم به نفع انها نیست ، آنها دارند سهام یک بنگاه اقتصادی را میخرند و معمولا برای این بنگاههای اقتصادی با تورم بیشتر دچار ورشکستگی و ازبین رفتن میشوند
مثل مغازه ها که معمولا با تورم دچار ورشکستگی میشوند چون مشتری کاهش پیدا میکند
با وقعی شدن قیمتهای سهام اعتماد ببورس باز خواهد گشت نه مثل آلان که 500 درصد حباب دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
قیمت سهام باید حداکثر تا 6 برابر سود اعلام شده توسط شرکتها باشد چون شرکتها تمام سود اعلامی را به سهامداران پرداخت نمیکنند
ناشناس
| Germany |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
بحدی این بورس مصنوعی و دستساز حباب داره که اگر شاخص برسه به 300 هزار واحد هم باز برای ریزش بیشتر جا داره . من موندم اینایی که میدونستن سهامی که میخرن بیست برابر قیمت واقعیشه رو چه حسابی دست به این قمار زدن ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
ناشناس 1032 تو کشوری که تورم ماهیانه حداقل بیست درصد هست کدوم.. بخاطر سود میره سهام میخره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
اشتباه بسیار بزرگ خریداران سهام توجیه قیمت های بالا بخاطر تورم است
تورم روی قیمت سهام تاثیر ندارد مهم سود سهام است ممکن است تورم حتی باعث کاهش سود هم شود
تورمهای بالای 1000 درصد ممکن است باعث افزایش قیمت سهام شوند1142
کسی نیست به آقای کبریا محمدی بگه، ببم جان امارات و عربستان و قطر سالهاست که در آغوش رژیم صهیونیستی هستند و نیازی به ترسیدن نداشته اند. نکند ما مصر و اردن و ترکیه و دیگران را ترساندیم که با رژیم صهیونیستی رابطه برقرارکرده اند. ضمنا بنا نیست امارات زر مفت بزند و ادعای بخشی از خاک ما را بکند و محل توطئه علیه ایران بشود و ما حلوا حلوایش کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
عربستان و قطر هنوز که نیستن.مصر و اردن هم همسایه ما نیستن که بترسن.ترکیه هم داره فاصله میگیره.چند تا دروغ در یک پاراگراف گفتی؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
و از حمله سفارت حرف می زند و نتیجه می گیرد که این باعث در اغوش گرفتن اسراییل شد!!
ولی عقبه این کشورها را را نمی گوید که چه کارهایی علیه ایران انجام دادن
آقای کبریا فقط ترساندن نیست آنها وضعیت نابسامان. عراق سوریه لبنان و یمن را هم می بینند. واز خیر دوستی که سرانجامش. آنگونه باشد می گذرند
اعتماد دیگه بر نمی گردد بورس نابود شد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
بورسی که 7 ساله بخشهای پیشرو اقتصاد مثل مسکن فدا و قربونیش شده و تنها عامل رکود و تورم فعلی حاکم بر اقتصاده ، ای نابود ابدی بشه انشاالله
دولت از هیچ فرصتی استفاده نمی کند چون بلد نیست
سلام در قسمت ( از سراسر وب ) چرا تبلیغ خرید آپارتمان در دبی را گذاشتید ؟؟؟؟!!!!!!و مردم را تشویق میکنید بروند دبی خانه بخرند
توصیه به سهامدارنی که هنوز مسهامشان رانفروخته اند
تا اوضاع خرابترازاین نشده سهامتان رابفروشید البته اگر خریداری باشد !!!!
احتمال اعمال محدودیت در فروش و یا بسته شدن تالار بورس برای جلوگیری از سقوط بیشتر هست پس بجنبید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
دقیقا، چون میخوان از خروج سرمایه جلوگیری کنند و از طرفی وقتی بازار قرمز باشه اغلب فروشنده اند ولی خریدار نیست، در این حالت بلاک میشه اون سهم و نمیشه فروخت. البته دیگه بورس مثل قبل نخواهد بود و رشد حبابی دیگه بعیده بکنه چون به خیلی ها ثابت شد که این بازار جای اعتماد نخواهد داشت
بورسی که تا نزدیکی دومیلیون وصدهزارواحد رشد کرده بود حالا روزی ۷۰-۸۰ هزار واحد داره سقوط میکنه وامروز هم وارد کانال یک میلیون وششصدهزارواحدی شد
نه صداوسیما نه جراید و سایتهای سینه چاک بورس انگارنه انگارکه بورس تنهادردوهفته حدود ۴۰۰ هزارواحد سقوط کرده
شتردیدی ندیدی!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
وقتی رشد حبابی داره معلومه این حباب میترکه و دودش تو چشم مردم بدبختی می‌ره که باعث این حباب شدند.حالا باید صبر کرد
بدبختی ایارن کی تمام می شود؟
جراید: ۲۵ درصد از ارزش بورس نابودشد
کجاهستند روزنامه های سینه چاک بورس بویژه روزنامه د.ا. ؟؟؟؟ چرا دیگر نمودار مقایسه ای بلزدهی بورس رابادیگربازارها منتشرنمیکنند؟؟؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
هدف بورس تامین کسری بودجه دولت بود که تا حدی برطرف گردید. مردم باید عاقل می‌بودم که متاسفانه ثابت شده وقتی بوی سود به مسامشون میخوره قوه ی تعقلشون قفل میشه و میدوند برای اون سود ولی دریغا که تله هست و دیگر هیچ. نمونه اش همون ماشین های بود که با وام ۲۵ درصد...
امارات به آرمان های فلسطین خیانت کرده است اما ما حق اعتراض نداریم چرا؟
کشورهایی که در ایران سفارتخانه ندارند را نام ببرید!
دنیا مدرسه ای است که آخرین زنگ آن زنگ حساب است!

@@زنگ آخر دولت مبارک@@

#حساب میکنیم
امارات یک کشور مستقل است و اینگونه اظهار نظرها, بعنوان دخالت در امور داخلی آنان محسوب خواهد گشت.
به هیچکس مربوط نیست که ابوظبی با دولت اسراییل رابطه سیاسی برقرار کرده است, همانگور که به هیچکس هم مربوط نیست که ایزان رژیم صهیونیستی را یک غده سرطانی می داند و خواهان نابودی آن است
پاسخ ها
محسن مهندس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
امارات با عربستان متحد شده و به یمن حمله کرده و کلی از داعش حمایت مالی کرده اونوقت ما حق نداریم نظر بدیم ؟
چقدر ساده لوح تشریف دارین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
حاج محسن گرامی اگرچه شک دارم که مهندس باشی اما شما میتونی راجع به حمله امارات به یمن کامنت بدهی, نه رابطه بین امارات و اسراییل. شیرفهم شدی آقای مهندس؟
دوشنبه سوم شهریور ساعت ۹:۱۴
تنها ۵ دقیقه پس ازشروع به کار تالار بورس شاخص کل ۲۰ هزارواحددیگرهم فروریخت ودراستانه پرتاب به کانال یک ونیم واحدی قرارگرفت
شاخص کل در دوهفته اخیر ۲۵ درصد سقوط کرده و این روند همچنان بشدت ادامه دارد
سهامداران خرد توجه داشته باشید انهایی که از رانت برخورداربودند سود غیرفابل تصوری به جیب زدند وسرمایه هایشان راخارج کردند شماهم تا اوضاع خرابترازاین نشده سرمایه تان را نجات دهید و هرچه زودتر ازبورس خارج شوید
طمع کردم خونموفروختم اوردم توبورس الان همون خونه ۴۰ درصد رشدکرده سرمایه من ۵۰ درصد نابود شد حالا اجاره نشینم بدبخت شدم...
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
تو هم دروغ میگی کدوم خونه تو یکهفته اخیر ۴۰ درصد رشد کرده؟؟. بورس تا یکهفته پیش سود ده بود
من منم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
امان از تو دلال دلار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
خیلی عذر می خواهم خیلی عذر می خواهم حماقت هم حدی داره
دلال بورس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
منظور ؟؟؟ بمن و ملت چی ربطی دارد ، ایا دولت یا من آمدیم در خانه ات مجبوریت کردیم بفروشی یا خودت طمع کردی دوما چرا عجله میکنی در بورس آدم ها صبور سود میبرن دو سه سال صبر کن سود خوب میبری نکنه فکر کردی آپارتمان ۸۰ متری جنوب شهر ۲۰ سال ساخت فروختی دو ماه بعد با سود بورس خانه ۸۰۰ متری در فرشته میخری
سید علی مشهد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
بورس جای پول اضافه هست نه پول خونه ماشین
سید مهدی
| United States of America |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
عزیزان به هوش باشید بالغ بر 50 درصد نظرات ضد بورسی که میبنید کار دلال های دلار و سکه و مسکنه. مثل همین جناب که به وضوح با نوع دروغش خودش رو تابلو کرد
پیشنهاد من: تخم مرغ هارو در سبدهای مختلف بچینید و یکی از سبدها بورسه که اگر اصولی وارد بشید در مجموع ضرر نخواهید کرد و از بازارهای موازی جلو میزنید
سید مهدی
| United States of America |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
بورس 2 هفته در حال ریزشه و اتفاقا در 2 هفته اخیر به علت ثبات نسبی دلار هیچ افزایش قیمتی در مسکن نداشتیم حتی کاهشی بوده
پس مسلما شما داری دروغ میگی بدون شک
دلال دلری یا طلا یا مسکن؟
دوشنبه ۳ سهریور
بورس امروز هم پوکید
شاخص کل در مرز ورود به کانال یک ونیم میلیون هست
همینجورداره میریزه وسرمایه مانابودمیشه هیچکس عین خزالش نیست
دوشنبه سوم شهریور
شاخص کل ظرف نیم ساعت ۴۰ هزارواحد دیگرهم سقوط کرد
همه فروشنده اند اما خریداری نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
خریدار هست، زیاد هم هست ولی حقوقی ها آنقدر میفروشند تا دیگر خریدار جرأت خرید نکند. به این میگن سقوط دستوری
ناشناس
| Germany |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
سهام پاره هایی که باد کردن دیگه پول بشو نیستن چون همه میدونن این سهام پاره ها بیست برابر ارزش واقعیشون قیمت خوردن . مگر طرف مخش عیب داره بخره ؟
بورس دارد رشدی که بی دلیل در یک سال گذشته بدست آورده از دست میدهد
باید سقف خرید و فروش حقوقی ها به شدت محدود شود با وجود حقوقی ها چیزی به نام عرضه و تقاضای واقعی در بورس وجود ندارد آنها هم عرضه و تقاضا را مدیریت می کنند هم رانت اطلاعاتی گسترده دارند بورس و سرمایه مردم فدای حقوقی ها شد. طبیعی هم هست نگاه کنید وقتی در واگذاری یک پلاک خودرو این همه رانت و فساد وجود دارد و پلاک رند خودش به فساد گسترده ای تبدیل شده است انتظار داریم در جایی که روزانه هزاران میلیارد تومان گردش مالی وجود دارد فساد و رانت و سوء استفاده نباشد؟؟؟؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
حقوقی ها طبق دستور کار میکنند و بورس را از حالت واقعی خارج کردند
از مردم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
چرا روزی که موشکی صعودی بود محدودیت ایجاد نکردید و مخالف بودی امروز دنبال محدودیت هستید تا سودها باد آورده بورس برای امثال شما بمانند و ملت توانش بده
به راحتی می توانستند با کاهش نوسان به 2 درصد، از این ریزش ها جلوگیری کنند ولی وقتی دستور به سقوط هستش . . . . .
کرکره دکان بورس برای مدت مدیدی پایین کشیده شد. آیا می دانید اعتبار چیست؟ در بازار اگر اعتبارت رفت باید جمع کنی و بروی. این را هر کاسب بیسوادی هم می داند.
سرمایه مردم به فنا رفت.تنها کاری که به این سیستم ایران نمیشه کرد اعتماد هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
اخه ادم عاقل پولشو میده چندبرگ کاغذپاره بی ارزش بنام سهام میگیره؟؟!!! اونم تواین اوضاع بی ثبات؟؟
اینکه اصلاح شاخص بورس در برهه های زمانی بازار یک امر بدیهی و طبیعت بازار های سرمایه است شکی نیست . اما اینکه این ناشی از دستکاری دولت به جهت جبران هزینه های خود مصداق بارز ایجاد معا ملات هدفمند و ساختگی برای فریب عده ای زیادی از مردم بینوا که تحت تاثیر تبلیغات طمطراق و وسوسه انگیز اندک سرمایه خود را به خیال اینکه از گزند تورم لجام گیسخته نجات دهند. بواسطه واگذاری سهام عدالت که تا الان خبری نبود پای 50 میلیون نفر را جهت گرفتن کد بورسی که ضرورتی هم نداشت باز کردند که اغلب قریب باتفاق آنها حتی از سواد تحصیلی درست و حسابی برخوردار نیستند چه برسه به تحصیلات عالی یا سواد بورسی .بعد تحت عناوین مختلف دارا و سارا مردم را تشویق به سرمایه گذاری کردند در این میان فقط یک سری شرکت های دولتی یا وابسته به دولت از جمله پالایشی ها . خودروئی ها . بانکی ها ... مورد حمایت و عنایت ویژه ای قرار گرفتند به طوریکه تایم خاص در نظر گرفته شد با رشد افسانه ای ظرف یه مدت محدود مواجهه شدند . بقیه رو هم رها کردند گفتند حقوقی ها هر بلایی میخان سر سهامدارانشون بیارن ( تعداد زیادی از نماد ها از آخر خرداد به اینطرف 4 بار نوسان درشتی گرفته ) در نوک قله خالی کردند بعد دو هفته در مسیر نزول شاخص . یکی نیست بگه مگه ما در رشد شارپی بودیم که در اصلاح هم باشیم ؟ در هر حال منتظرند خوب بیاد پایین بعدبرخی پیداشون میشه به اسم حمایت . و بیچاره مردم دوبار با تبلیغات جدید باز جذب اون سهام مزخرف شده تا موعد مشخص... و این داستان ادامه دارد ...
مگه بورسی مانده که اعتمادی برگردد.
اختلاس ،چپاول زیر چتر قانون، . چون قویترین ها آن را پاره کرده عبور می کنند وتنها مردم ضعیف وعادی گرفتار می شوند.
آقایان این مردم همان مردمی هستند که هشت سال جنگ تحمیلی را مقاومت کردند اکنون شما مشغول به یغما بردن سرمایه های همان مردم هستید.
ای کاش شما فقط پول مردم واعتماد آنان نسبت به بورس را می گرفتید. متاسفانه ومتاسفانه شما واعتقادات مردم را هدف گرفتید و این بسیار خطرناک است.
یا احکم الحاکمین نظری بفرما
من سهام دار بورسم ولی ضرری که در زنگی اقتصادی عادی میکنم چندین برابر صرری هست که در بورس واین نقدینگی افسار گسیخته میکنم دولت اگر به‌فکر کشور وملت هست به هیچ عنوان وارد حمایت از بورس نشود اجازه بدید که شاخص بورس حداقل 50درصد اصلاح شود وبعد حد نوسان را از مثبت 15صدم درصد تا منفی15 صدم درصد روزانه بگزارید این جوری هم یه عده به سودهای بادآورده نمیشوند هم یک عده به خاک سیاه ضرر نمی‌نشیند سودی حدودا50نا60ورصدسالیانه که بسیار معقول در عین حال درحدود250هزار پول نقد از بازار حذف خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
معلوم دست به نقدی
من تازگيها پيشگو شدم فردا كسي پشت تريبون قرار ميگيره و ميگه دليل ريزش بورس حضور چند خانم بي حجاب در خريد و فروش سهام است ميگي نه نگاه كن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
خوب این‌ حرفو گفتن دیگه
اعتماد به بورس نه بلکه بهتر است بفرمائید اعتماد به مسئولان ودر راس آن جناب آقای دکتر روحانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
اظهار نظر زیاد میشود شنونده باید عاقل باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
اعتماد بر چه اساسی ، برچه سابقه ای ؟
شاخص نانیمیساعت دیگه وارد کانال۱٫۵ میشه بدبخت شدیم
مردم را به انواع ترفند به بورس کشیدند و وقتی سرمایه های مردم را جمع کردند و کسری بودجه خوشان را تامین کردند بورس را دچار ریزش کردند. مگر میشود دولت که بزرگترین سهامدار بازار سرمایه است و حتی خواب فروش بشکه ای نفت را دیده و دارا دارا سبد به ملت بی نوا عرضه می کند نفعی در این مورد نداشته باشد!؟ در روزهای اخیر شاهد بودیم حتی با افت 20% و گاه بالاتر از 50% ارزش سهام کارشناسان ناظردر یک اقدام هماهنگ نسبت به بستن نمادها هم اقدام نکردند! اقای واعظی سیگننال 1.600 تا 1.700 را برای شاخص احتمالی میدهد و... لذا یقینا این امر توسط عوامل پشت پرده ذینفع منجمله دولت انجام شده است ان هم با هدف خالی کردن جیب ملتی که دولتش فکر می کن چند صد تن طلا و میلیارده دلار در خانه دارند غافل از اینکه اگر اینها را ملت داشتند تا گردن در سطل زباله جستجوگر نان نبودند ! !!!
در این شرایط اقتصادی اگر کارخانجات بتوانند دخل و خرج خودشان متعادل کنند کار مهمی کرده اند دیگر نباید از انها انتظار سود داشت
تا دولت مقصرین و شایعه کنندگان لغو دارا دوم را مجازات نکند و تا مسئولین بی کفایت بورس استعفا یا بر کنار نشوند مردم دوباره اعتماد نخواهند کرد و مطمئن باشید تا دو هفته به همین صورت دارایی مردم پودر خواهد شد.در اصل دولت سرمایه مردم را با قلدری و ظلم و ستم جلوی چشمشان آتش میزند.
وقتی یه چیزی زیادی خوبه باید بهش شک کرد روزایی که بورس بی خودی بدون هیچ چشم انداز روشن اقتصادی و تولید داشت بالا میرفت و ملت دستپاچه میخواستند یه شبه پولدار بشن باید فکر امروزو میکردید دولت کسری بودجشو جبران کرد برای 6 ماه و ملتم به امان خدا رها شدن.
علی مطهری اقرارت در جامعه جهانی به ضرر ملت و دولتت تفسیر میشه کمی دقت کن بعد حرف بزن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
اقای مطهری وظیفه خود میداند حرف درست را بزند اصلا برایش مهم نیست چه کسی خوشش می اید وچه کسی بدش می اید همیشه این اخلاق را داشته به همین دلیل افرادی افرادی مثل مطهری نادر هستند و البته ارزشمند
باسلام و احترام

چرا جلوی اشتباه گرفته نشود چرا اشتباه یک سال دیگر تحمل شود پیشتر گفتم :

صرف نظر از تحریم ، دولت جناب آقای روحانی از ابتدا به نحوی اقتصاد کشور را دستکاری نموده که به اینجا رسیدیم
1- سال 1394 کاهش سود سپرده های بانکی ان هنگام جناب همتی در بانک ملی تشریف داشتند و سخنگوی بانک هاو... بهانه ضرورت کاهش سود تسهیلات به تولید کنندگان بود که نشدو نقدینگی رفت به سمت ایجاد تورم و...
2- عدم توزیع ارز از دی ماه 96 به صرافی ها نتیجه افزایش نرخ ارز و ... - 3- سال 1398 افزایش قیمت بنزین که تبعات آن بر همه آشکار است 4- سال 99 دوباره کاهش سود سپرده ها و روز شمار کردن آن و به هم خوردن سود سپرده های مردم به بهانه رونق بورس و تورم بیشتر آیا به راستی خالی کردن جیب ملت توسط دولت ایشان کارآمریکا است؟ گام بعدی فروش سهام شرکت های دولتی در بورس و نابود کردن آن شرکت ها و سقوط بورس هنگام خداحافظی ایشان در سال 1400 است. خدا به خیر کند ه عبارتی این دولت ماست و خیار به قول خودشان تدبیر و امید چیزی از کشور برای دولت بعدی برجای نخواهد گذاشت. از ماست که برماست.

و اکنون می گویم : جلوی ضرر را از هر کجایی که بگیریم منفعت است ، مدیران اقتصادی دولت ( بانک و بیمه ) دولت ( تدبیر و امید) از هم اکنون فکر لابی گری برای آینده کاری خود هستند
چیزی که خریدار سهام متوجه نیستند و شاید هرگز هم متوجه نشوند این است که تورم به نفع انها نیست ، آنها دارند سهام یک بنگاه اقتصادی را میخرند و معمولا برای این بنگاههای اقتصادی با تورم بیشتر دچار ورشکستگی و ازبین رفتن میشوند
مثل مغازه ها که معمولا با تورم دچار ورشکستگی میشوند چون مشتری کاهش پیدا میکند
پاسخ ها
علیرضا
| United States of America |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
داداش اتفاقا در ایران وقتی تورم ایجاد میشه وضع فروشنده ها به شدت بهتر میشه و فروش میره بالا
برو از کاسب ها بپرس
دوستان و عزیزان اینقدر با دلال های دلار و طلا همراه نشوید و علیه بورس تبلیغات نکنید. بروس بیشتر از این سقوط کنه دودش تو چشم هممون میره.
تنها عاملی که کشور رو تا الان از دلار 50 هزارتومنی حفظ کرده همین بروسه. این حجم نقدینگی وارد بازار بشه بدبخت میشیم
سهام شرکت های بنیادی رو با تحلیل بخرید و با خیال راحت منتظر بمونید و ببینید در طی یک تا دوسال چگونه سودهای رویایی به شما میده
کسی که انتظار روزی 5 درصد سود داره و دست به نوسانگیری میزنه بدون شک محکوم به شکسته و سود مال انسان های صبوره
همتی: تثبیت نرخ فعلی دلار(۲۳۰۰۰تومان) ناشی از کنترل ماروی بازار ارز است و اگر این کنترل نبود قیمت ارز خیلی بالاتر از این قیمت هامیبود !!!!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار