بازدید 27443
مدیر عامل بانک دی در دیدار با سهامداران مطرح کرد

اولویت بانک دی، حفظ منافع سهامداران و سرمایه گذاران

مدیرعامل بانک دی در جمع اعضای هیئت مدیره، مدیران بانک و نمایندگان سهامداران، حفظ منافع همه ذینفعان و سهامداران بانک به ویژه خانواده معزز شهدا و ایثارگران گرانقدر را از مهم ترین اولویت های هیئت مدیره دانست و بر لزوم به کارگیری همه ابزارها در این زمینه تاکید کرد.
کد خبر: ۹۹۸۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵ 22 August 2020

به گزارش نبض بورس به نقل از روابط عمومی بانک دی، دکتر برات کریمی در این دیدار که به درخواست سهامداران و برای شفاف سازی درباره ابهامات پیش آمده پیرامون سهام برگزار شد با بیان این که ارزیابی ها از شرایط مطلوب بانک حکایت دارد، اطمینان داد که ارزش دارایی ذینفعان نزد این بانک به بهترین شکل حفظ خواهد شد.

 وی کاهش زیان انباشته، کاهش قیمت تمام شده پول، افزایش جذب منابع و کاهش کسری نقدینگی در کنار وصول مطالبات معوق و سررسید گذشته را از جمله دستاوردهای بانک طی ماه های اخیر خواند و گفت: این فرآیند به بهبود وضعیت بانک،تحقق بانکداری حرفه ای و قرار گرفتن در مسیر سودآوری انجامید.
وی با اشاره به اینکه تصمیمات هیئت مدیره بانک در راستای تامین منافع سهامداران و خانواده معزز شهدا و ایثارگران است، افزود: سهام خانواده معزز شهدا و ایثارگران گرانقدر با مساعدت های رییس محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران و اقدامات صورت گرفته در بانک طی یک فرآیند قانونی آزادسازی شد و اکنون امکان خرید و فروش این سهام در بازار سرمایه وجود دارد، ولی توصیه ما این است که سهامداران با مشورت افراد آگاه به معامله اقدام کنند.
کریمی با بیان این که طبیعت بازار سهام نوسانی بودن آن است، افزود: سهام بانک با نرخ حداقلی برای خانواده شهدا و ایثارگران خریداری شده بود و اکنون این سهم  با افزایش چشمگیر قیمتی مواجه است.
 مدیرعامل بانک دی با بیان این که این بانک سال‌ها با مشکل زیان انباشته مواجه بوده است، گفت: مشکلات عدیده بانک در گذشته با تلاش های شبانه روزی و اقدامات اعضای هیئت مدیره و همکاران خدوم برطرف شده و بانک اکنون در وضعیت مطلوبی از لحاظ شاخص های عملیاتی قرار دارد.
کریمی همچنین افزایش سرمایه، فروش املاک و دارایی‌های مازاد، ساماندهی شرکتهای بانک با تشکیل گروه مالی دی و نیز افزایش درآمدهای بانک از طریق اعطای تسهیلات با طراحی بسته های متنوع اعتباری را از جمله برنامه‌های پیش رو خواند و گفت: تمرکز بر درآمدهای کارمزدی، توسعه خدمات بانکداری الکترونیک با به کارگیری سامانه های نوین درکنار ایجاد گیشه های جدید بانک در تمامی ادارات بنیاد شهید برای ارائه خدمات به خانواده معظم شهدا در دستور کار است.
وی همچنین به موضوع افزایش سرمایه بانک اشاره کرد و با بیان اینکه این موضوع با هدایت بانک مرکزی در حال پیاده سازی است، گفت: با توجه به وضعیت مطلوب بانک، تلاش هیئت مدیره بر این است که افزایش سرمایه مبتنی بر واقعیت همراه با کارشناسی دقیق و در نظر گرفتن مصلحت سهامداران و تثبیت آینده بانک رخ دهد.
او ادامه داد: همه ارزیابی‌ها نشان می دهد که بانک دی قوی تر و مشکلات آن تعدیل شده است که البته دستیابی به این شرایط جز با اقدامات جهادی امکان پذیر نبود.
مدیرعامل بانک دی با بیان این که یک بنگاه اقتصادی با داشتن زیان انباشته، کسری منابع و عدم فعالیت در راستای توسعه فرهنگ سازمانی نمی تواند به شکوفایی دست یابد، گفت:تفکر ما در زمینه افزایش سرمایه در راستای اهداف سازمانی است، اما پیش زمینه آن برگزاری مجمع بانک است که به دلیل شیوع ویروس کرونا و اعطای مهلت قانونی بورس به تعویق افتاده  و با تکمیل حسابرسی شرکت های تابعه، اطلاعات مربوطه در سامانه کدال به اطلاع عموم خواهد رسید.
 کریمی با تاکید بر اینکه مصلحت سهامداران و بانک در همه اقدامات لحاظ می‌شود، گفت: همه مردم ایران آزادی و امنیت خود را مرهون جانفشانی های شهدا و ایثارگران هستند و به خانواده معزز این عزیزان اطمینان می دهم، مدیریت بانک به دنبال حفظ منافع آن ها است و اجازه نمی دهد نوسان های مقطعی دارایی‌های آن ها را با چالش مواجه کند.

گفتنی است، مدیرعامل بانک دی و اعضای هیئت مدیره در پایان این نشست به پرسش های نمایندگان سهامداران پاسخ دادند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان