بازدید 6589

داروی قطعی درمان کرونا کشف نشده است

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: تاکنون داروی قطعی برای درمان کرونا کشف نشده است.
کد خبر: ۹۹۷۷۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۶ 20 August 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا؛ "دکتر قاسم جان بابایی" مهمترین هدف حوزه بهداشت و درمان را کاهش مرگ و میر عنوان کرد و افزود: مهمترین علت شکست در این بحران ساده انگاری آن است.

وی تصریح کرد: مهمترین عامل مدیریت و کاهش مرگ و میر در کشور و در تمام دنیا منابع انسانی و نیروی درمان و کادر پزشکی است، برای اینکه سفید بمانیم باید سختی ها را داشته باشیم، باید مراسمات و تجمعات خیلی مدیریت شوند، آسیب پذیرترین گروه‌ها سالمندان و افراد با بیماران زمینه ای هستند که باید مدیریت و مراقبت شوند.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به زیرساخت های بهداشتی و درمانی اظهار کرد: در کنار نیروی انسانی مجرب نیازمند زیرساختهای بهداشتی و درمانی باکیفیت و تامین تجهیزات پزشکی مناسب هستیم.

جان بابایی با بیان اینکه تاکنون هیچ گونه دارویی قطعی برای این بیماری کشف نشده است، تاکید کرد: داروهایی که هم اکنون مورد استفاده قرار می گیرند تاثیری در کاهش مرگ و میر ندارند.به هیچ وجه نباید اجازه دهیم مرگ و میر افزایش پیدا کند زیرا مرگ و میر از آسیب‌های غیر قابل جبران است.

وی سالمندان را از آسیب پذیرترین گروه های در معرض خطر دانست و ادامه داد: زنان بارداری، افراد دارای بیماری زمینه ای از دیگر گروه های آسیب پذیر نیازمند توجه و مراقبت هستند.

معاون درمان وزارت بهداشت کودکان و نوجوانان را از مهمترین حلقه های انتقال بیماری دانست و بیان کرد: کودکان و نوجوانان دارای علائم کمتر و ارتباط بیشتری هستند و می توانند زنجیره های عظیمی برای انتقال بیمار باشند.

"سید کامل تقوی نژاد" معاون توسعه وزارت بهداشت نیز در ادامه گفت: آمارهای مربوط به ویروس کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد به نسبت میانگین کشوری آمار قابل قبولی بوده و خوشبختانه استان توانسته است خود را به متوسط کشوری و یا حتی در برخی شاخص ها به رتبه های بهتری برساند.

وی اظهار کرد: دولت تدبیر و امید فعالیت های قابل توجهی را در استان اجرایی کرده است بگونه ای که ۷پروژه بیمارستانی را در استان داریم و ۲۹۳ تخت با ۳۰ هزار مترمربع به وضعیت موجود اضافه خواهد شد، ۱۴۰ میلیارد تومان برای توسعه پروژه های بهداشتی استان هزینه شده، دو پروژه در سال جاری و ۵ پروژه ما از سال ۱۴۰۰ به بعد در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

معاون توسعه وزارت بهداشت تاکید کرد: امروز چهارشنبه ۲۹ مرداد ماه ۹۹، کلینیک تخصصی و فوق تخصصی یاسوج به بهره برداری رسید که تا پایان سال دو کلینیک ویژه در گچساران و دهدشت نیز به بهره برداری خواهد رسید.

دکتر تقوی نژاد ادامه داد: برای مرکز بیماری های خاص اعتبارات قابل توجهی هزینه شده و ان شاالله در ادامه تلاش خواهیم کرد این پروژه به نتیجه برسد.

"دکتر حسین کلانتری"، استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: از جمله استان هایی بودیم که پیش از ورود بیماری به کشور، اقدامات پشگیرانه را انجام و آمادگی های لازم را جهت مقابله احتمالی با بیماری ایجاد کردیم.

وی تصریح کرد: مدیریت صحیح بحران کرونا در استان موجب شد تا رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور، و معاونان وزیر بهداشت بصورت مکتوب از این ستاد قدردانی کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن قدر دانی از مسئولان کشوری و استانی، اظهارکرد: در حوزه بهداشت و درمان دچار کمبودات و مشکلاتی هستیم که از مسئولان کشوری در خواست می کنیم در جهت افزایش کیفیت و کمیت خدمات و رفع نواقصات ما را همراهی کنند.

"دکتر پرویز یزدانپناه" رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز در این نشست از تلاش و همکاری وزیر بهداشت، معاونین وزارت بهداشت، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و اصحاب رسانه در همراهی با دانشگاه علوم پزشکی در بحران کرونا قدردانی کرد.

وی با اشاره به شناسایی ۴ هزار و ۷۰۰ بیمار کرونایی در استان کهگیلویه و بویراحمد، تاکید کرد: از ابتدای شیوع کرونا ویروس در استان تاکنون ۳ هزار و ۸۳۲ نفر به مراکز بهداشتی و درمانی استان مراجعه کرده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد: از این تعداد۴۰۳۲ نفر بستری و ۳۸۳۲ نفر ترخیص شده اند.

یزدانپناه بیان کرد: هم اکنون ۲۰۰ بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری هسنند که از این تعداد ۸۸ نفر مبتلای قطعی و ۱۳ نفر در بخش آی سی یو تحت درمان هستند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۵ هزار تست کرونا از افراد مشکوک و مبتلا دریافت شده که۱۰۲۸ نفر(۲۲ درصد) از این موارد نیاز به خدمات بستری در بیمارستان داشتند.

یزدان پناه تصریح کرد: از مجموع مبتلایان به کرونای استان، ۳۷۰۰ نفر بهبود یافته و ۷۱ مورد مرگ گزارش شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به میزان شیوع بیماری در شهرستان های استان اشاره و اظهار کرد: در شهرستان بویراحمد ۱۵۰۰ نفر، در گچساران ۹۰۰ نفر و در کهگیلیویه ۶۷۰ بیمار شناسایی شدند که شهرستان گچساران قرمز، شهرستان چرام در وضعیت زرد، شهرستان دنا سفید و شهرستان های باشت، بویراحمد، بهمئی و لنده در وضعیت نارنجی هستند.

وی تاکید کرد: میزان بروز بیماری در کهگیلویه و بویراحمد به ازای هر هزار نفر ۶.۴ بوده در حالی که در کشور این میزان ۴.۱ به ازای هر هزار نفر است و ۳۰ درصد نسبت به موارد کشوری افزایش داشته ایم.

یزدانپناه همچنین به شاخص نمونه گیری اشاره کرد و ادامه داد: این شاخص در کشور ۳.۴ و در استان ۳.۵ است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، دبیر ستاد کرونای کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از خرداد ماه تا هفته چهارم تیرماه روند شیوع بیماری در استان رو به رشد بود اما در مرداد ماه سیر ثابتی را شاهد هستیم که امیدواریم بتوانیم با انجام اقدامات پیشگیرانه در کنترل بیماری و سیر نزولی آن گام برداریم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان