بازدید 4348

برگزاری تجمع اعتراضی علیه امارات در قدس اشغالی

مردم قدس روز چهارشنبه(به وقت محلی) تجمع اعتراضی علیه امارات متحده عربی به خاطر عادی ‎سازی با رژیم صهیونیستی، برگزار کردند.
کد خبر: ۹۹۷۷۵۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۱ 20 August 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی، این تجمع اعتراض با حضور شخصیت‎ های اسلامی و مسیحی و نیز اعضای مؤسسه ‎ها و نهادهای محلی برگزار شد.

در بیانیه پایانی این تجمع اعلام شد، توافق امارات و رژیم صهیونیستی کودتا علیه تصمیمات و مواضع اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی در حمایت از مساله فلسطین است.

معترضان مخالفت قاطع خود را با توافق امارات با رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط اعلام کردند.

از سوی دیگر اسامه القواسمی سخنگوی جنبش فتح از حکام امارات متحده عربی خواست تا توافق عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را ابطال کنند.

وی گفت: دروازه قدس از مسیر ابوظبی به تل آویو نخواهد رسید.

همچنین در غزه نیز تظاهرات مشابهی در مخالفت با این اقدام امارات متحده عربی برگزار شد.

شمار زیادی از گروه ‎ها و طیف ‎های سیاسی و اسلامی به همراه مردم فلسطین در غرب شهر غزه این راهپیمایی را برگزار کردند و خواستار عقب‌نشینی امارات از این اقدام شدند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پنجشنبه گذشته در یک پیام توئیتری از آنچه «توافق تاریخی» اسرائیل و امارات برای عادی‌سازی کامل روابط دوجانبه خواند، خبر داد.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز با انتشار پیامی در رسانه‌های اجتماعی، امضای توافق‌نامه عادی‌سازی روابط با امارات را «یک گام تاریخی» خواند.

سران سعودی و امارات در سال‌های اخیر برای ارتباط با صهیونیست‌ها تلاش‌های زیادی کرده‌اند که با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» در آمریکا در سال ۲۰۱۵ میلادی این روند سرعت بیشتری به خود گرفته است.

ریاض و ابوظبی به دنبال آن هستند قبل از پایان یافتن دوره اول ریاست جمهوری ترامپ، به رابطه با رژیم صهیونیستی دست یابند.

ناظران، کارشناسان و ملت های مسلمان و عرب، توافق امارات با رژیم صهیونیستی را در جهت تامین منافع انتخاباتی ترامپ و منافع نتانیاهو و به مثابه فروبردن خنجری در قلب ملت فلسطین خوانده اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر